گزارش اختصاصی از آیین افتتاحیه بیمارستان قدس پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297703|10:46 - 1398/05/13
نسخه چاپی
گزارش اختصاصی از آیین افتتاحیه بیمارستان قدس پاوه
بیمارستان قدس پاوه بعد از گذشت ۱۰ سال پیش از ظهر امروز شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارشهزار ماسوله، دکتر نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آیین بیمارستان جدید قدس پاوه اظهار داشت:

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه، استانداری ارجمند و سختکوش و صدیق است.

زیباتر از طبیعت حیرت‌انگیز اورامانات، روح باصفای مردم اورامانات است که باید آن را بر لوح دل نگاشت.

وقتی پای عشق به اهل بیت (ع) و پیامبر اکرم (ص) به میان می آید عظمت همدلی شیعه و سنی جلوه گر میشود.

استان کرمانشاه از استانهای پیشرو در موضوع بهداشت و درمان است.

در دوران دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی برای کاهش هزینه های درمان انجام شد. گام دوم طرح تحول سلامت تقدم پیشگیری بر درمان به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار است.

رفاه مرزنشینان ضامن امنیت کشور است. اگر صدای خنده های شاد مرزنشینان در شهرهای مرزی طنین انداز شود، نیاز به صدای پوتین سربازان و حضور نظامیان در مناطق مرزی کاهش می یابد.

از تلاشهای ارزنده نیروهای ارجمند نظامی و انتظامی در پاسداری از مرزهای کشور قدردانی میکنم و بر خاک پاک پاوه قهرمان و شهدای گلگون کفن این شهر مقاوم بوسه میزنم.

 

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: دکتر نمکی وزیری دانشمند، ریسک پذیر و شجاع هستند که در شرایط تحریم با شحاعت وزارت بهداشت را پذیرفتند و انصافا به خوبی توانستند در این شرایط سخت مالی، اهداف دولت را محقق کنند.

مهمترین مطالبات مردم عزیز پاوه در بدو ورود بنده به استان که توسط ماموستا قادر قادری مطرح شد تکمیل بیمارستان، پروژه آبرسانی، فاضلاب شهری، اتمام مسکن مهر و بازگشایی مرز شوشمی بود که امروز سومین مورد از این مطالبات محقق شد.

در سفر آتی به عراق و دیدار با استاندار سلیمانیه، سفری نیز به حلبچه خواهیم داشت تا رایزنی های لازم را برای  بازگشایی مرز شوشمی انجام دهیم.

از تلاشهای ارزنده و پیگیریهای دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی و مهندس شریفی مدیرکل راه و شهرسازی برای اتمام این پروژه کلان و پراهمیت قدردانی میکنم.

 

دکتر مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این آیین اعلام کرد:ساخت بیمارستان جدید پاوه توسط وزارت راه و شهرسازی از سال ۸۷ آغاز شد و در سال ۹۱ به اتمام رسید و بلافاصله بعد از آن محوطه سازی و تکمیل نهایی ساختمان نیز از سال ۹۱ آغاز و امسال پایان یافت.

بیمارستان قدیم این شهر از روز سه شنبه ۱۸ تیر به بیمارستان جدید منتقل شده و پذیرش بیمار نیز در این بیمارستان از همان روز آغاز شده است.

بیمارستان قدیم پاوه سال ۱۳۴۸ ساخته شده است و این بیمارستان امسال وارد ۵۰ سالگی شد و دیگر جوابگوی نیازهای درمانی مردم منطقه نبود و این بیمارستان به کلینیک درمانی تبدیل می‌شود و همچنان در این مکان به مردم منطقه خدمات بهداشتی درمانی ارائه می گردد.

بیمارستان جدید با زیربنای ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع در پنج طبقه و کل محوطه بیمارستان ۱۴ هزار مترمربع ساخته شده و دارای ۱۰۶ تخت، سه اتاق عمل، ۹۴ تخت بستری و ۱۲ تخت ویژه است.

 این تخت‌ها شامل ۲۰ تخت جراحی، ۲۰ تخت داخلی، ۱۳ تخت اورژانس، ۲ تخت مسمومیت، هشت تخت بخش‌های ویژه، چهار تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان، هفت تخت پست پارتوم (بعد از زایمان)، چهار تخت زایشگاه، ۲۱ تخت بخش اطفال، هفت تخت بخش نوزادان است و تعداد تخت‌های ستاره دار بیمارستان نیز هشت تخت دیالیز، سه اتاق عمل، پنج ریکاوری، یک اکو و چهار تخت درمانگاه یا اورژانس سرپایی است.

 این بیمارستان دارای آندوسکوپی، رادیولوژی دیجیتال، سنوگرافی، آزمایشگاه، اکوکاردیوگرافی، تست ورزشی و اسپیرومتری می‌باشد.

تعداد متخصصصان شاغل در این بیمارستان ۱۶ نفر می باشد که شامل ۲ نفر متخصص داخلی، ۲ نفر رادیولوژی، ۲ نفر قلب، ۲ بیهوشی، ۲ اطفال، ۲ جراح عمومی، یک نفر پاتولوژی، ۲ زنان و یک نفر متخصص گوش، حلق و بینی است.

هزینه ساخت و تجهیز این بیمارستان را ۶۵ میلیارد تومان است و از این میزان ۴۵ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی هزینه ساخت بیمارستان شده و ۲۰ میلیارد تومان نیز وزارت بهداشت هزینه خریداری و نصب تجهیزات مورد نیاز کرده است ، اکثر این هزینه‌ها در طول ۱۸ ماه گذشته بوده و با احتساب قیمت‌های جدید معادل ۴۵ میلیارد تومان می‌باشد.

 این بیمارستان هم اکنون در خدمت بیماران منطقه اورامانات است و پذیرش بیمار در آن انجام می شود.

 

 

 نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، این منطقه را نیازمند امکانات و زیرساخت های بیشتر بهداشتی و درمانی دانست و از وزیر بهداشت خواست توجه ویژه ای به اورامانات داشته باشد.

شهاب نادری روز شنبه در آیین افتتاح بیمارستان قدس پاوه، افزود: منطقه اورامانات دارای چهار شهرستان، ۹ شهر و ۲۶۰ روستا با حدود ۳۲۰ هزار نفر جمعیت است و تنها بیمارستان جوانرود تاکنون خدمات رسانی کرده است.
او خواستار تسریع در روند ساخت بیمارستان روانسر شد و گفت: این بیمارستان باید هرچه سریعتر برای خدمات رسانی به مردم افتتاح شود.
وی به ساخت بیمارستان ثلاث باباجانی نیز اشاره کرد و افزود: این بیمارستان نیاز به تسریع در ساخت و بهره برداری دارد.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به نیروهای تحصیل کرده بیکار فراوان در منطقه اورامانات خواستار بکارگیری این نیروها در ادارات دولتی از جمله بیمارستان ها شد.
نادری با بیان اینکه بیشتر پرستاران شاغل در سطح استان کرمانشاه از اهالی منطقه اورامانات هستند، خواستار راه اندازی دانشکده پرستاری در این منطقه شد.
او جوانان بیکار تحصیل کرده در مناطق مرزی را تهدیدی برای کشور دانست و گفت: دشمن در آنسوی مرزها به دنبال جذب این افراد هستند که خودمان باید آنها را جذب کنیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع ثبت جهانی اورامانات نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع می تواند به تقویت توریسم درمانی در منطقه کمک کند که جا دارد وزارت بهداشت در ساخت مراکز درمانی این موضوع را در نظر داشته باشد.
بیمارستان پاوه در زمینی به مساحت ۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع امروز با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در پنج طبقه به بهره برداری رسید.
برای ساخت این بیمارستان ۴۵ میلیارد تومان و خرید تجهیزات آن نیز ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
شهرستان پاوه با ۵۸ هزار نفر جمیعت در ۱۱۲ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

 

 

ستار سهرابی نیز در حاشیه سفر وزیر بهداشت به پاوه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال ۸۷ کار ساخت این بیمارستان شروع شد و به علت مشکلات مالی و توپوگرافی منطقه بهره برداری از آن به تاخیر افتاد.

وی از عدم تجهیز این بیمارستان به دستگاه سی تی اسکن خبر داد و بیان داشت: با اینکه در این خصوص پیگیرهای متعددی به عمل آمده اما این دستگاه را هنوز در اختیار ما قرار نداده اند.

رئیس بیمارستان قدس پاوه، یکی از مطالبات اصلی ما از وزیر بهداشت در این سفر در اختیار گذاشتن یک دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان است.

وی بیان کرد: اعتبار این بیمارستان ۶۵ میلیارد تومان است که ۴۵ میلیارد تومان هزینه ساخت و ۲۰ میلیارد تومان هم هزینه تجهیز این بیمارستان شده است.

این مسئول افزود: این بیمارستان در مساحت کل ۱۴۰۰۰ متر مربع و دارای ۹۵۰۰ متر مربع زیربنا در ۵ طبقه است.

سهرابی بیان داشت: این بیمارستان دارای ۱۰۶ تخت و ۳ اتاق عمل است که ۹۴ تخت آن تخت بستری و ۱۲ تخت آن ویژه است.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد