فرماندار پاوه:

ایجاد بازارچه مرزی سازان ، در دستور استاندار حلبچه و کرمانشاه است/گردشگری طبیعی ، بهترین نوع گردشگری در این منطقه وجود دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297661|21:17 - 1398/05/01
نسخه چاپی
ایجاد بازارچه مرزی سازان ، در دستور استاندار حلبچه و کرمانشاه است/گردشگری طبیعی ، بهترین نوع گردشگری در این منطقه وجود دارد
فرماندار پاوه با اشاره به مرز موجود با عراق گفت: ایجاد بازارچه مرزی به نام سازان ، در دستور استاندار حلبچه و کرمانشاه است و بنده نیز سه بار از این مرز بازدید به عمل آورده ام ، که با وجود آنکه یک کار مشکل و سختی است ، اما در دستور کار ما قرار دارد.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار پاوه در مراسم رونمایی چهار نسخه قرآن خطی در روستای دودان پاوه اظهار داشت: من بیش از سی بار در این روستا حضور پیدا کرده ام و می دانم که مردم این روستا چه مطالبه ای دارند و تنها یک خدمت دیگر برای این روستا باقی مانده است و آن هم بحث گازرسانی است .

 

پرویز ایده پور افزود: برای شهر نودشه با 30 کیلومتر، 28 میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادند و امروز هم با در نظر گرفتن تورم موجود در جامعه شاید تا این روستا 15 میلیارد و تا لشکرگاه تقریبا 25 تا 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پیگیر این موضوع هستیم.

 

وی با اشاره به مرز موجود با عراق گفت: ایجاد بازارچه مرزی به نام سازان ، در دستور استاندار حلبچه و کرمانشاه است و بنده نیز سه بار از این مرز بازدید به عمل آورده ام ، که با وجود آنکه یک کار مشکل و سختی است ، اما در دستور کار ما قرار دارد.

 

وی ادامه داد: دودان یکی از روستاهای خوش نام استان کرمانشاه است و مردم آن در راستای پیشبرد امورات خود و سخاوتمندی و گذشت آنها در طول چهل سال انقلاب ، دین بزرگی را برای مسئولین ایجاد کرده اند.

 

وی ادامه داد: در توسعه روستایی، دولت باید 5 آیتم برق ، آب، جاده مدرسه و بهداشت را در اختیار روستاها قرار دهد اما امروز غیر از این موارد در ایران آیتم هایی دیگری همچون آنتن دهی موبایل و گاز ، در راستای توسعه باید فراهم شود .

 

وی با بیان اینکه بزرگترین راهکار مقابله با وضع موجود تولید است گفت: جوانان باید با در اختیار داشتن سرمایه های تولیدی و با تسهیلات موجود، به دنبال تولید باشند.

 

ایده پور با اشاره به اینکه امروز پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب ، خبری از موضوعات نبود جاده ، مدرسه، برق و آب نیست خاطر نشان کرد: اما یک جو نارضایتی مزمن در بستر اشتغال ما فراهم است که دلیل آن هم نبود درآمد در اثر نبود تولید است.

 

فرماندار پاوه با بیان اینکه امروز ما باید آیتم های بحث گردشگری را در این منطقه فراهم کنیم گفت: جاده این روستاها به جاده سنتو که ریشه تاریخی جنگ جهانی دوم را دارد ، به شهرستان های سرپل ذهاب و قصر شیرین وصل می شود .

 

وی گفت: بهترین نوع گردشگری، گردشگری طبیعی در این منطقه وجود دارد که امید واریم مورد مطالعه قرار بگیرد.

 

وی در پایان گفت: از سازمان میراث فرهنگی استان خواستاریم که به طور جد به فکر ساماندهی سکونتگاهها و بوم گردیها در روستاها باشند چرا که نظم خاصی را از جانب خود سازمان گردشگری ندارند تا ما نیز براساس اطلاعات موجود از حضور گردشگران ، برنامه ریزی های خاصی را انجام دهیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد