برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در غار قوری قلعه +تصاویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297638|19:58 - 1398/04/25
نسخه چاپی
برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در غار قوری قلعه +تصاویر
جشنواره بازی های بومی محلی با مشارکت منطقه اورامانات ( روانسر ، پاوه ، جوانرود و ثلاث باباجانی در غار قوری قلعه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان روانسر در این مراسم ضمن خشنودی و رضایت از برگزاری چنین مراسماتی اظهار داشت:  با توجه به پتانسیل های موجود در سطح شهرستان روانسر و بخش شاهو زمینه های سرمایه گذاری در امر گردشگری آماده و مهیاست و باید در این زمینه توجه ویژه ای انجام گیرد و صنعت گردشگری در این منطقه توسعه یابد و همین امر موجب توسعه و اشتغال جوانان و ورود سرمایه به منطقه خواهد بود.

 

سعدی مصطفی زالده همچنین از غرفه ی غذاهای محلی دیدن و در پایان نیز از پیشکسوتان ورزشی اورامانات و چهره های فعال در زمینه ورزش و تیم های برتر با اهدای لوح تقدیر تشکر به عمل آورد.

 

ریاست هیات ورزشهای روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمانشاه ، انتقال آداب و رسوم گذشته به نسل جدید را هدف برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی برشمرد و گفت: بازی‌های بومی و سنتی، میراثی ماندگار از گذشته هر جامعه به شمار رفته و از جمله نماد‌های اجتماعی و فرهنگی آن منطقه می باشد.

 
بهرام بهروش با بیان اینکه ، از سوی مردم و مسئولین استقبال خوبی را شاهد بودیم عنوان کرد : جشنواره بازیهای بومی محلی در بخش اورامانات به مرکزی روانسر با برپایی سیاه چادر ، پخت غذاهای محلی ، صنایع دستی ، بازیهای سنتی از قبیل طناب کشی ، قل قلان ، لی لی ، گورزان و ... برگزار شد.
 
 
آزاد شیری مسئول برگزاری جشنواره بزرگ بازیهای بومی محلی منطقه اورامانات نیز گفت : تیم های  پاوه ، ثلاث باباجانی و روانسر بترتیب جایگاه  اول تا سوم مسابقات طناب کشی را در این مراسم کسب کردند.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد