مصاحبه اختصاصی هزارماسوله با رئیس بیمارستان پاوه/

استقرار دستگاه سی‌تی اسکن در بیمارستان ، از مطالبات اصلی مردم شهرستان

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 297631|21:20 - 1398/04/23
نسخه چاپی
استقرار دستگاه سی‌تی اسکن در بیمارستان ، از مطالبات اصلی مردم شهرستان
رئیس بیمارستان قدس پاوه در خصوص احداث بیمارستان جدید پاوه و امکانات و تجهیزات مورد نیاز گفتگوی اختصاصی را با خبرنگار هزارماسوله داشته است که در متن خواهد آمد.

به گزارشهزار ماسوله، در این مصاحبهدکتر سهرابی، رییس بیمارستان قدس پاوه، از احداث و بهره برداری و اقدامات موجود در بیمارستان جدید در راستای ارائه خدمات بهتر به بیماران می‌گوید.

 

 هزارماسوله: ضمن تشکر از جنابعالی به خاطر شرکت در این مصاحبه، لطفاً به سوالات ذیل پاسخ دهید.

 

1- آغاز عملیات احداث بیمارستان جدید پاوه در چه سالی بود؟

 

عملیات ساخت بیمارستان جدید پاوه از سال 1387 شروع شد و از سال 1391  به اتمام رسید و از سال 1391 عملیات محوطه سازی آن آغاز شد که به طور کلی حدود 11 سال عمالیت ساخت آن با هزینه ای بالغ بر 35 میلیارد تومان ، به طول انجامید.

 

این بیمارستان با زیربنای 9هزار و 500 مترمربع در پنج طبقه احداث شده است و کل محوطه بیمارستان هم 14 هزار مترمربع است.

 

-2 بنا بر اعلام مسئولین در رابطه با افتتاح بیمارستان در سالهای گذشته، دلیل افتتاح آن با تاخیر ، چه بود؟

 

دلیل تاخیر در احداث و بهره برداری این بیمارستان به مکان نامناسب آن بر می گردد، به طوری که از دلایل عمده تاخیر در بهره برداری آن، مکان نامناسب و صرف هزینه های زیاد، بدلیل ناهموار بودن زمین در مکانی بالاتر از بیمارستان قدیم است چرا که از سال 1391 احداث داخلی ساختمان به اتمام رسید اما مکان نامناسب آن، بهره برداری و افتتاح آن را به تاخیر انداخت.

 

3- اکنون کل بیماران در بیمارستان جدید ویزیت می شوند، یا تنها بیماران را در بخشی از واحدها پذیرا می باشید؟

 

اکنون کل بیماران مراجعی ، به جز بیماراندیالیز و فیزیوتراپیدر بیمارستان جدید ویزیت  و درمان خواهند شد.

4- در بیمارستان قدیم چه خدماتی به مردم و همشهریان ارائه می دهید؟

 

بیمارستان قدیم پاوه که از سال 1348 ساخته شده است، از روز سه شنبه 18 تیر به بیمارستان جدید منتقل شده است و اکنون، مکان فعلی آن به عنوان کلینیک تخصصی، بخش های دیالیز و فیزیو ترابی مورد استفاده قرار می گیرد و پذیرش این بیماران در این بخش ها همچنان انجام می گیرد.

 

5- وضعیت بیمارستان جدید را از لحاظ هزینه های احداث و تجهیزات و امکانات تشریح دهید؟

 

هزینه های احداث این بیمارستان همانطور که اشاره شد نزدیک به 35 میلیارد تومان است، اما هزینه های تجهیزات و امکانات آن با توجه به آنکه برخی از آنها در زمان گذشته خریداری شده است، اکنون به بیش از 45 میلیارد تومان خواهد رسید.

 

بیمارستان قدیم پاوه دارای 64 تخت بود و بیمارستان جدید نیز به همین مقدار ، عملا تغییر خاصی را ایجاد نمی کرد، اما با استفاده از پتانسیل موجود در بیمارستان جدید با 5 طبقه و هر طبقه با زیر بنای 1900 متر ، جمعا 9500 متر، تعداد تخت ها را به 106 تخت افزایش دادیم.

 

اکنون این بیمارستان دارای 106تخت ، که  شامل 94 تخت عادی و 12 تخت ویژه و 3 تخت اتاق عمل می‌باشد که این تخت‌ها شامل 20 تخت جراحی، 20 تخت داخلی، 13 تخت اورژانس، 2 تخت مسمومیت، هشت تخت بخش‌های ویژه، چهار تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان، هفت تخت پست پارتوم (بعد از زایمان)، چهار تخت زایشگاه، 21 تخت بخش اطفال، هفت تخت بخش نوزادان است.

 

با احتساب استفاده تعداد تخت های جدید و قدیم در بخشهای دیالیز، فیزیوترابی و کلینیک تخصصی به 150 تخت، می توان گفت که برای 50 سال آینده نیاز مردم شهرستان به تخت بستری درمان رفع خواهد شد.

 

می توان گفت که بیمارستان جدید پاوه از لحاظ تجهیزات از بهترین بیمارستان های سطح استان کرمانشاه محسوب می شود.

 

همچنین این بیمارستان دارای آندوسکوپی، رادیولوژی دیجیتال، سنوگرافی، آزمایشگاه، اکوکاردیوگرافی، تست ورزشی و اسپیرومتری می‌باشد.

 

همچنین تعداد متخصصصان شاغل در این بیمارستان 16 نفر است که این افراد شامل 2 نفر متخصص داخلی، 2 نفر رادیولوژی، 2 نفر قلب، 2 بیهوشی، 2  اطفال، 2 جراح عمومی، یک نفر پاتولوژی، 2 زنان و یک نفر متخصص گوش، حلق و بینی می باشد.

6- چه امکانات و تجهیزات جدیدی را در این بیمارستان  نیاز دارید؟

 

خواسته اصلی و مطالبه مردم شهرستان پاوه،استقرار دستگاه سی‌تی اسکن در بیمارستان جدید استکه تجهیز آن به این دستگاه ، مصوب شده اما هنوز تهیه نشده و در این زمینه هم قول مساعد داده شده است، 

 

 وجود دستگاه سی‌تی اسکن برای شهرستان ضروری است، زیرا بیماران اکنون برای انجام سی‌‌تی اسکن به شهرستان اطراف و یا مرکز استان اعزام می‌شوند و اگر شهرستان پاوه دارای سی‌تی اسکن بود تخصص‌های دیگری به حوزه درمان این منطقه اضافه می‌شد.

 

 با استقرار دستگاه سی‎تی اسکن در بیمارستان پاوه، 4 تخصص ارتوپد، مغز و اعصاب، نورولوژی و اورولوژی در این منطقه فعال می‌شود.

 

برای تخصص های ذکر شده هم ما پزشکان بومی منطقه را داریم که تاکنون بدلیل عدم نیاز در شهرستان حضور پیدا نکردند، اما با مجهز شدن بیمارستان به سی تی اسکن، حلقه ما با حضور این پزشکان متخصص بومی نیز تکمیل خواهد شد.

 

7- آیین‌نامه 2800 در ساخت بیمارستان جدید پاوه در خصوص رعایت ایمنی سازه در برابر زلزله رعایت شده است؟

 

بنا به گفته مسئول دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، بیمارستان جدید پاوه با استانداردهای روز دنیا و بر اساس آیین‌نامه 2800 فوق العاده مقاوم ساخته شده است، و بیشتر از این نمی توان در این باره اظهار نظر کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد