ولدبیگی مطرح کرد:

مشارکت 99 درصدی مردم شهرستان پاوه در طرح ملی فشار خون

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297609|21:14 - 1398/04/18
نسخه چاپی
مشارکت 99 درصدی مردم شهرستان پاوه در طرح ملی فشار خون
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه گفت: خوشبختانه طرح ملی فشار خون در پاوه با جامعه هدف ما با تعداد 34 هزار نفر، به صورت موفقیت آمیز انجام شد به طوری که 99/8 درصد از این جامعه هدف را انجام داده ایم.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در مرکز بهداشت پاوه انجام شد در خصوص اجرای طرح ملی فشار خون در این شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه طرح ملی فشار خون در پاوه با جامعه هدف ما با تعداد 34 هزار نفر، به صورت موفقیت آمیز انجام شد به طوری که 99/8 درصد از این جامعه هدف را انجام داده ایم.

 

جهانبخش ولدبیگی افزود: این مرهون زحمات پرسنل شبکه بهداشت در طول مدت اجرای طرح و رسانه های شهرستان بود که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این خصوص تشکر خود را برای انجام موفقیت آمیز طرح ابراز کردند.

 

وی گفت: پاوه با وجود عدم راه اندازی سامانه مرتبط با این طرح و شروع اجرای آن با تاخیر دو هفته ای، اما توانست در مدت کوتاهی نسبت به دیگر شهرستان های اطراف، اجرای طرح را با موفقیت به اتمام برساند.

 

وی با بیان اینکه آنلایز آماری این طرح نیز توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد گفت: فشار خون بالا باعث یک سری مشکلات برای فرد بیمار می شود که اگر در زمان مناسب نسبت به شناسایی و درمان آن جهت جلوگیری اقذام نشود سبب بروز بیماریهای جبران ناپذیری خواهد شد.

 

ولدبیگی در پایان به جهت اجرای موفقیت آمیز این طرح از حمایت های امام جمعه پاوه، فرماندار و زحمات شبانه روزی نیروها و پرسنل شبکه بهداشت شهرستان ، اصحاب رسانه و ارگان های حمایت کننده تقدیر و تشکر کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری بیمارستان جدید پاوه در هفته جاری تصریح داشت: برای افتتاح بیمارستان با هماهنگی های استاندار، به احتمال زیاد شخص وزیر در پاوه حضور خواهد یافت، و در غیر این صورت یکی از معاونین وی برای افتتاح بیمارستان به شهرستان خواهد آمد.

 

وی افزود: موضوع سی تی اسکن این بیمارستان از موضوعات مهمی است که اصل کار ما و نیاز مبرم این شهرستان خواهد بود، اما تامین اعتبار آن هنوز از طرف هیئت امنا وزارت تایید نشده است که با حضور وزیر ، این مهم امکان پذیر خواهد بود.

 

ولدبیگی گفت: ان شاالله با تایید اعتبار و رفع این مشکل، نیاز به پزشکان متخصص مغز و اعصاب، ارتوپد و چشم پزشک برای بیمارستان هم می باشد که در غیر این صورت، بیمارستان جدید همان بیمارستان فعلی خواهد بود.

 

وی در پایان با بیان اینکه ان شاالله بتوانیم با افتتاح بیمارستان خدمات ارزنده ای را به مردم داشته باشیم خاطر نشان کرد: در کنار آن هم نیاز به کمک رسانه جهت پوشش اخبار شبکه را داریم، و از نقدهای منطقی هم استقبال خواهیم کرد.

 

در ادامه رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه نیز در سخنانی به تشریح چگونگی اجرای طرح در شهرستان پرداخت و گفت: این طرح در شهرستان پاوه بدلیل عدم راه اندازی سامانه مرتبط با طرح فشار خون، نسبت به دیگر شهرستان های اطراف با تاخیر شروع شد و خوشبختانه در مدت کوتاهی توانست جامعه هدف خود را به طور موفقیت آمیز پوشش دهد.

 

حشمت کریمی با بیان اینکه آغز این طرح در شهرستان ما عملا از 19 خرداد و پایان آن 15 تیر ماه بود افزود: یکی از خاصیت وجود سامانه دسترسی به کل جامعه هدف در شهرستان است که متاسفانه ما بدلیل راه اندازی نشدن این سامانه، با مشکلات عدیده ای مواجه شدیم و باعث ایجاد زحمات چند برابری برای ما شد.

 

وی گفت: برای اجرای این طرح ایستگاههای مختلفی را علاوه بر آنکه در روستاها برپا کردیم، در مکانهای عمومی همچون تفرجگاه دالانی ، مکانهای عمومی همچون مساجد و یا حتی بلوار شهر پاوه برپا کردیم.

 

وی ادامه داد: در کنار اطلاع رسانی هایی که با زحمات اصحاب رسانه در شهرستان انجام شد، ما جلسات مختلف درون بخشی سازمان، برون بخشی،آموزشی پرسنل ستادی، آموزشی پرسنل رده میانی و مراقبین سلامت، آموزش بهورزان و تیم های سیار،آموزش به سفیران سلامت خانوار، آموزش به سفیران سلامت دانشجو، آموزش به رابطین محلات،آموزش به دانش آموزان و معلمان، آموزش به کارکنان ادارات،آموزش به مادران باردار و آموزش به بیماران کلیوی و همچنین توزیع 4 هزار بروشور و 45 بنرهای اطلاع رسانی را انجام داده ایم.

 

وی با تشریح طبقه بندی فشار خون و با بیان اینکه در کل کشور نزدیک به 29 میلیون نفر فشار خون آنها از کل جامعه هدف با 43 میلیون نفر، اندازه گیری شده است اضافه کرد: در استان کرمانشاه نیز با اندازه گیری بیش از 979 هزار نفر، 99 درصد از جامعه هدف اندازه گیری شده است.

 

وی افزود: این آمار برای شهرستان پاوه نیز با اندازه گیری 33701 نفر، 99/8 درصد از جامعه هدف ما با 33870 نفر انجام شده است.

 

وی با اشاره به نتایج بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در کشور نیز گفت: نزدیک به 1/32 درصد سابقه MA  یا سکته قلبی، نیم درصد سابقه سکته مغزی و 13 درصد دارای فشار خون شناخته شده بوده اند که از این 13 درصد 7 درصد از آنها کنترل شده و 5 درصد هم غیر قابل کنترل بوده اند ،و اکنون نیز 14 درصد از این افراد در طرح ملی فشار خون جدید مشخص شده است که فشار خون بالا دارند.

 

وی در پایان نتایج بسیج ملی کنترل فشار خون در پاوه را 80 درصد نرمال، 7 درصد مشکوک، 12 درصد شناخته شده، 7 درصد ارجاع غیر فوری به تعداد 816 نفر ، به این منظور که فشار آنها در بین 16 الی 18 بوده است و نهایتا یک درصد از آنها به تعداد 61 نفر بلافاصله نیاز فوری به بستری داشته اند.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد