برگزاری نشست مشترک هیئت ایرانی با فرماندار حلبچه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297607|18:29 - 1398/04/18
نسخه چاپی
برگزاری نشست مشترک هیئت ایرانی با فرماندار حلبچه
نشست مشترک هیئت ایرانی به سرپرستی ایده پور فرماندار پاوه و نوخشه ناصح احمد فرماندار حلبچه؛ و جمعی از مسولان استان کرمانشاه و استان حلبچه در بخشداری نوسود برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، ایده پور فرماندارپاوه هدف از برگزاری این نشست را بررسی مشکلات و موانع پیش رویمرزرسمیشوشمی و اجرای تفاهم نامه فی مابین استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق عنوان کرد که در بهمن ماه سال گذشته منعقد گردید. 

 

وی گفت : در این نشست مقرر گردید به جهت تسریع در بازگشایی مرزرسمی شوشمی طرف ایرانی ظرف مدت ده روز و طرف عراقی ظرف مدت ۲۰ روز آینده نسبت به تسطیح و تراشه برداری محل مورد توافق طرفین به منظور ایجاد زیرساخت مرز رسمی شوشمی اقدام نمایند.

 

فرماندار پاوه افزود : به منظور هماهنگی هرچه بیشتر گمرکات استان کرمانشاه واستان حلبچه در زمینه ترخیص کالا و مبادلات مرزی در بازارچه. شوشمی ساعت کار گمرک طرف عراقی ۷/۳۰ دقیقه صبح به وقت عراق و ۹ صبح به وقت ایران خواهد بود.

 

فرماندار پاوه تصریح کرد : در این نشست مقرر گردید به منظور بازدید از زیرساخت‌های مرز سازان در بخش باینگان با حلبچه. ظرف مدت ۲۰ روز آینده هیئتی از استان حلبچه به سرپرستی فرماندار حلبچه از مرز سازان باینگان بازدید و مشکلات و موانع پیش روی این مرز را بررسی نموده تا زمینه بازگشایی آن فراهم شود.

 

در ادامه این نشست فرماندار حلبچه گفت : هدف ما از این سفر و نشست این است که بدانیم مصوبات نشست استانداران کرمانشاه و حلبچه چه میزان اجرایی و پیشرفت داشته است.

 

خانم نوخشه احمد صالح اظهار امیدواری کرد : این نشست‌ها تا اجرایی شدن کامل مصوبات تداوم داشته باشد.

 

فرماندار حلبچه با بیان اینکه در نشست استانداران حلبچه و کرمانشاه و همچنین سفرهیئت ایرانی به استان‌های سلیمانیه و حلبچه مقرر شده بود که طرف ایرانی ظرف مدت شش ماه نسبت به بررسی وبرنامه ریزی زیرساخت‌ها و موانع پیش روی مرز سازان در باینگان اقدام و نتیجه را به طرف عراقی اعلام نماید که منتظر این اعلام نتیجه هستیم.

 

فرماندار حلبچه افزود : ما در راستای بازگشایی مرز سازان مشغول احداث خط برق هستیم و برای ایجاد راه و احداث پل برروی رودخانه سیروان هم اعتبار خاصی پیشنهاد داده ایم که با شروع بکار رئیس جدید اقلیم اختصاص داده میشود .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد