ساماندهی پسماند در دستور کار مسئولان و شهرداریهای منطقه اورامانات

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297600|23:23 - 1398/04/16
نسخه چاپی
ساماندهی پسماند در دستور کار مسئولان و شهرداریهای منطقه اورامانات
فرماندارجوانرود گفت : ساماندهی پسماند در دستور کار مسئولان و شهرداری منطقه اورامانات به دبیری شهرداری جوانرود قراردارد.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندارجوانرود گفت: ساماندهی پسماند در دستور کار مسئولان و شهرداری منطقه اورامانات به دبیری شهرداری جوانرود قراردارد.

 

رستگار یوسفی روز یکشنبه در جلسه ساماندهی پسماند که با حضور شهرداران منطقه اورمانات ، نماینده دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و سرمایه گذار بخش خصوصی درفرمانداری جوانرود برگزارشد، افزود: یکی از تصمیمات این جلسه این بود که شهرداریهای منطقه  ظرف یک ماه تمیدات لازم را برای تشکییل کار گروه تخصصی ، مکان یابی و جذب سرمایه گذاربخش خصوصی فراهم کنند.

 

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی زباله های  شهری اظهارداشت : دستگاهای اجرایی نیز باتوجه به اهمیت موضوع دراین راستا به شهرداری کمک کنند.

 

یوسفی با بیان اینکه ساماندهی زباله به یک دغدغه مهم برای مردم و مسئولان تبدیل شده است یادآورشد: ساماندهی زباله و مدیریت آن از مبدا تولید تا دفن و کنترل آن چالشی است که همچنان در مناطق شهری و روستایی پا بر جا بوده و سلامت عمومی جامعه را تهدید می کند بنابراین ساماندهی آن ضرورتی اجتناب ناپذیراست.

 

شهردارجوانرودنیز با بیان اینکه زباله به چالشی در دنیا تبدیل شده است وازاین طلای کثیف استفاده می کنند گفت : متاسفانه در کشور ، استان و شهر ما نه تنها ازاین  طلای کثیف بهره ای نبرده ایم بلکه به معضلی تبدیل شده و گریبان منطقه و شهرستان را گرفته است.

 

مهندس فرهاد تاب زر بر ضرورت مشارکت همه شهرداری ها برای ساماندهی پسماندهای شهری تاکید کرد وافزود:  انشا الله   مشارکت در این طرح مقدمه ای برای  اجرای سایر طرحهای سود آوربرای شهرداریها باشد.

 

وی اهمیت مشارکت شهرداریها با یگدیگر را یاد آورشدو اظهارداشت : با توجه به اینکه  توان یک شهرداری به تنهایی برای اجرای طرحهای سود آورمحدود است اگر همه شهرداری ها باهم مشارکت داشته باشیم می توانیم پروژه های سود آوری برای خودمان اجرا کنیم.

 

در ادامه شهرداران منطقه اورامانات نیز در خصوص ساماندهی ومسائل ومشکلات این طرح دیدگاههای خود را بیان کردند

یاد آور می شود : روزانه حدود 250 تن زباله در شهرهای جوانرود ، روانسر ، پاوه ، باینگان ، شاهوو بانه وره تولید می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد