آخر هفته در دامان طبیعت/ منطقه شبانکاره و غار کاوات دره‌ای با چشمه‌های بیشمار

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297583|23:52 - 1398/04/13
نسخه چاپی
آخر هفته در دامان طبیعت/ منطقه شبانکاره و غار کاوات دره‌ای با چشمه‌های بیشمار
یک کارشناس طبیعت‌گردی در کرمانشاه گفت: منطقه شبانکاره و غار کاوات منطقه‌ای با آب و هوایی بسیار معتدل همراه با چشمه‌های بیشمار یک منطقه بکر طبیعت‌گردی است، که در مسیر جاده روانسر به پاوه واقع شده است.

به گزارشهزار ماسوله، محمد جمشیدی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص معرفی مناطق مناسب برای استفاده خانواده‌ها در تعطیلات آخر هفته، اظهار داشت: منطقه شبانکاره، طبیعت زیبا و چشمه‌های بیشماری دارد که در جاده روانسر به پاوه قرار گرفته و غار کاوات این منطقه نیز در دره کاوات واقع شده که جاذبه‌های بی‌بدیلی را به این منطقه داده است.

این کارشناس طبیعت‌گردی در کرمانشاه ادامه داد: دره کاوات در منطقه شبانکاره مملو چشمه‌های بسیار زیبا، باغ‌های متنوع و طبیعت دلپذیری است که می‌تواند با توجه به فاصله حدود یک ساعت از شهر کرمانشاه یک انتخاب بسیار مناسب برای گذران تعطیلات آخر هفته در دامان طبیعت باشد.

وی با اشاره به دمای بسیار پایین آب چشمه‌های این منطقه، یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن این منطقه در ابتدای منطقه وسیع و معتدل اورامانات، آبی که از چشمه‌های بیشمار این دره سراریز است، در تابستان خنک و مطبوع است و از طرفی وجود غار کاوات با آب‌های خروشان نیز یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه زیبایی گردشکری است که حضور در آن را برای مردم در فصل تابستان جذاب خواهد کرد.

این کارشناس طبیعت‌گردی با بیان این نکته که همراه داشتن کفش مناسب از ضروریت‌های طبیعت‌گردی است، گفت: علاقمندان به طبیعت‌گردی می‌دانند که همراه داشتن کفش و لباس مناسب یکی از ضرورت‌های طبیعت‌گردی است و از طرفی با توجه به وجود این منطقه در یک دره به تمام خانواده‌ها توصیه می‌شود کفش و لباس مناسب برای حضور در این منطقه همراه داشته باشند.

جمشیدی در خصوص ضرورت احترام و مراقبت از طبیعت نیز، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود باغ‌های متنوع در این مسیر و همچنین منابع طبیعی و حیوانات مختلف بومی منطقه، از خانواده‌ها که برای گذران اوقات فراغت در آخر هفته در این منطقه حاضر می‌شوند می‌خواهیم که نکات ایمنی در خصوص بروز آتش‌سوزی را کاملا رعایت کرده و همچنین از رهاسازی زباله‌های انسانی در دامن طبیعت به شدت خودداری کنند.

وی ادامه داد: به یاد داشته باشید که طبیعت محل زندگی حیوانات بومی منطقه است و وجود این حیوانات به طبیعت زیبایی می‌دهد، پس ضمن احترام به آن‌ها، از آزار و اذیت تمام گونه‌های جانوری کوچک و بزرگ جدا خوداری کنید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد