فرماندار پاوه مطرح کرد:

غافل ماندن دسترسی جاده ای بین دو استان، از دید ، ریز بین رسانه های محلی

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 297573|02:13 - 1398/04/11
نسخه چاپی
غافل ماندن دسترسی جاده ای بین دو استان، از دید ، ریز بین رسانه های محلی
پرویز ایده پور با بیان اینکه این اتفاق از آروزهای دیرینه مردم بوده است افزود: متاسفانه از دید ریز بین رسانه های محلی همواره غافل و هیچ وقت به آن نپرداخته اند بلکه احداث سد داریان در این منطقه اتفاق افتاد و جاده ای از پاوه به مسیر نودشه و به سمت هجیج با ایجاد تونل های بسیار زیبا ایجاد شد .

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: آنچه که محرز است در طول یک سال گذشته توجه ملت ایران به عنوان مسافر و گردشگر به منطقه اورامانات بوده است که راه ارتباطی کرمانشاه به پاوه و پاوه روستای هجیج و از هجیج به سمت اورامان و مریوان وسنندج برقرار شده است.

 

پرویز ایده پور با بیان اینکه این اتفاق از آروزهای دیرینه مردم بوده است افزود:متاسفانه از دید ریز بین رسانه های محلی همواره غافل و هیچ وقت به آن نپرداخته اندبلکه احداث سد داریان در این منطقه اتفاق افتاد و جاده ای از پاوه به مسیر نودشه و به سمت هجیج با ایجاد تونل های بسیار زیبا ایجاد شد که برای اولین بار جاده های آسفالته را که تحت تهدید چشمه سارهای منطقه بود، به صورت بتنی ایجاد کردیم.

 

وی گفت: همواره این جاده به عنوان یکی از مناظر گردشگری مهندسی عمران در منطقه است که مهندسین خاص را برای بازدید از آن به منطقه می کشاند.

 

وی ادامه داد: از طرفی هم روستای زیبا و تاریخی و مذهبی هجیج در طول تاریخ همواره مورد توجه حضرت شیخ سید عبیدالله کوسه هجیج بوده است کهبرای اولین بار از بن بست جاده ای به یک جاده اصلیدسترسی پیدا کرد.

 

وی خاطر نشان کرد:  از طرفی جاده هجیج به چشمه بل در مسیر زیبای دریاچه سد داریان با ایجاد تونل های زیبا ، برای اولین بار به منطقه هورامان تخت به عنوان جاده و راه دسترسی وصل شد.

 

وی گفت: امروز ما شاهد هستیم ، مسافرینی از کرمانشاه به پاوه و به روستای هجیج و از هجیج به اورامان و مریوان و سنندج در حال تردد هستند،و این موضوع هم به دور از هرگونه مصاحبه و یا گزارش خبرنگاران عزیز بوده استکه همواره از آنچه از کردستان به مریوان می رود به همین اندازه توریست های از سمت کردستان به کرمانشاه تردد کرده اند و این از نعمات بزرگی بود که از سد داریان نصیب منطقه شد .

 

ایده پور با اشاره به هزینه 1500 میلیارد تومانی سد داریان گفت: ایجاد تولید انرژی پاک و مثبت و بدون آلودگی، از دیگر نعمات این سد بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:یک بحث گله مندی دیگر از رسانه ها وجود دارد که همواره از جاده های اورامانات گله مندنددر حالی که جاده های اورامانات خود مظهر زیبایی هستند و آنچه باعث جذب گردشگر شده است تنها آب و سد داریان نیست بلکه زیبایی جاده های اورامانات است که به قهر طبیعت ، این جاده ها را هم نمی توانیم هیچ گونه کاری به غیر از مرمت و نگهداری آنها انجام دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: اما اگر انتظار این باشد که بخاطر یک روز در هفته جاده ها ، تعریض شوند ما منابع طبیعی را ازدست خواهیم داد و انتظار هم این است که مردم به این مهم توجه داشته باشند که منابع طبیعی باید حفظ شود و از طرفی هم ، جاده ساحلی سد داریان بیش از این که طبیعت برای آن تعریف کرده است، اجازه مانور و تعریض را به ما نمی دهد و خوشبختانه هم حضور گردشگران در بعد ماه مبارک رمضان در منطقه برای ما یک برگ افتخاری بود که بیش از 60 هزار نفر از منطقه ما بازدید کردند و گویای صحت گفتار بنده هم این است که حتی یک سرقت و یا تصادف در این مسیر گزارش نشد و با نبود ترافیک، عبور و مرور هم با کندی انجام می گرفت.

 

وی گفت: امروز هم تمام سیستم های لازم که به مسافر از پاوه به هجیج و از هجیج به هورامان خدمات ارائه می دهد، در نهایت ظرفیت شهرستان ، واحدهای خدماتی همچون خبازی، فروشگاه ها، رستوران ها ، اقامتگاههای بوم گردی و ... در این مسیر ایجاد شده است.

 

فرماندار شهرستان پاوه با بیان اینکه امید واریم با یک دیدگاه جدید به سمت توسعه پیش برویم خاطر نشان کرد: بعد از این رفع نیازهای مردم هم، وظیفه بخش خصوصی است تا با سرمایه گذاری خود در بحث رستوران ها و حتی اقامتگاههای سیار و آنچه که لازم است در کنار سد داریان همچون قایق رانی باشد ، مردم فعالیت داشته باشند و در غیر این صورت با ورود دولت، تنها بخش خصوصی متضرر خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: سد داریان در طول سال حداقل به مدت سه ماه به آن تعاریفی که مسافر در محدوده آن حضور دارد، شلوغ خواهد شد و باید ما هم در این مدت برای تسهیل امر تردد نهایت تلاش را بکار بگیریم اما بخش خصوصی هم برای ایجاد سکونتگاه و اقامتگاه باید فعالیت داشته باشند.

 

ایده پور افزود: با کمال افتخار عرض میکنم که تمام مسافرینی که مورد مصاحبه قرار گرفتند به صورت نامحسوس رضایتمندی لازم را از ارائه خدمات در شهرستان داشته اند و موارد خاصی هم، مصمم هستیم که با ایجاد امکاناتی در مسیر برطرف کنیم و ان شاالله بتواینم برای مسافران بستر مناسبی را از خدمات فراهم کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد