با همت سپاه ناحیه پاوه:

نشست هم اندیشی با خبرنگاران در پاوه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297525|01:27 - 1398/03/23
نسخه چاپی
نشست هم اندیشی با خبرنگاران در پاوه برگزار شد
با همت سپاه ناحیه پاوه، نشست هم اندیشی و تجلیل از خبرنگاران در این ناحیه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، رأس ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه مورخ ۲۲ خرداد ۹۸ نشست اصحاب رسانه شهرستان پاوه با فرمانده سپاه پاوه بمنظور بررسی چالش های فراروی جامعه ونیز راههای تعامل بیشتر سپاه و رسانه های شهرستان در محل دفتر فرماندهی سپاه پاوه برگزار گردید.

سرهنگ ارسلان سلطانقلیضمن عرض خیرمقدم خدمت مدعوین در فرازی به تشریح فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برشایستگی مردم شهرستان پاوه از منظر دینمدار وروشنفکری پرداخت وبا ذکر تماثیلی چند بر شایستگی این مردم تاکید واذعان نمود که به دلیل بطول انجامیدن گزارش از آن فاکتور می گردد.

وی دربخش دوم سخنان خویشبه آسیب های اجتماعی پرداخت ونُرم بالایطلاقشهرستان را نگران کننده یاد نمود وگفت:  طلاق به نوبه ی خود منجر به فروپاشی خانواده ای ودر نهایت بروز آسیب های اجتماعی در جامعه می گردد، بزرگی این شاخص سلامت جامعه را تحت شعاع قرار می دهد وقطعاً زمینه ساز پیامدهای منفی سرقت، جنایت و… می شود، متاسفانه آمارهای اعلامی (۴۸ درصد) ثبت احوال شهرستان حکایت بر نرخ بالای طلاق در پاوه وچه بسا رکورداربودن این خطه در ایران را می رساند وقطعاً  با منش دینمداری این مردم همخوانی ندارد ومی طلبد عزمی جدی برای مقابله با این پدیده نکوهش شده برداشت.

فرمانده سپاه پاوهرشد روزافزون پدیده ی شوماعتیاددر شهری که کمتر زمانی با این واژه بیگانه بودند، را تهدید دیگری برشمرد وافزود: بطور جدی باید این معضل را مورد توجه قرار داد و حساسیت مردم را به عواقب زیانباراین معضل اجتماعی تحریک نمود ، حتماً نقش والدین واصحاب رسانه را در یادآوری وتاکید مضاعف بر تبعات منفی آن ومقابله آثار با عوامل تشدید کننده این پدیده ی خانمانسوز باید در دستور کار قرار گیرد وبی تفاوتتی هریک می توانند فاجعه بار تلقی نمود واین سوال مطرح شود چرا در شهری همانند پاوه با این همه ویژگی مثبت باید آزمایشگاه(آشپزخانه) شیشه درآن کشف گردد؟!!

ارسلان سلطانقلیبه اهمیت وطن دوستی پرداخت وافزود: آدمی دارای غرایز، رفتار وخصایل گوناگونی است ویکی از خصیصه های متمایز بدون تردید عشق به وطن است که درتعالیم اسلامی از آن به «حب الوطن من الایمان» یاد شده است ، حسی که مظهر روح انسان ومهمترین نماد عزت وغرورو سرفرازی یک ملت است واز آن به مادر دوم یاد می شود وادیبان وفرهیختگان دروصف اش سروده های زیبا وپرسوز وگدازی سروده اند. وصدالبته این ویژگی با وطن پرستی در تضاد است چرا که وطن پرستی به سان بت پرستی و… شرک تلقی می گردد.

وی در ادامه افزود:تضعیف انگیزه هایوطن دوستی وارزشهای ملی وجایگزینی آن  با انگیزه های منفعت طلبی و … دسیسه ی  شوم دشمنان در تهی سازی افکاروعواطف جوانان  ازانگیزه های حب الوطنی  و تخریب ارزشها ی ملی یک جامعه محسوب می شود ومی طلبد جوانان وفرزندان خویش را باروحیۀ وطن دوستی وتعهد به ارزشهای ملی ومیهنی تربیت نماییم  .

فرمانده سپاه پاوهتندروی را به عنوان یکی دیگر از آسیب های اجتماعی یاد نمود وگفت:  به واسطه ی خدمت درمناطقی که سایر فرقه های اسلامی اهل تسنن نیز خدمت نموده و آموزه های فقه شافعی را متفاوت وحتی مخالف با هر گونهتندروی مذهبیو تکفیر دیگران می دانم، عشق وپایبندی مردم شهرستان پاوه  درحرمت نهادن به امام زاده سیدعبیدالله (کوسه هجیج ) برادر امام رضا(ع) را ناشی از این تفکر دانسته و آن را قابل تقدیر می دانیم ، بنابراین انتظار دارد اصحاب رسانه تندروی مذهبی را به عنوان یکی دیگراز آفاتی یاد نمایند که غفلت از آن با صرف هزینه هایی چند همراه است.

سرهنگ سلطانقلییکی از رویه های تندرویی را ادای بعضی از مناسک بدون ادله عنوان نمود وافزود: دربرگزاری نمازعید فطرزمانیکه امام جمعه ی محترم پاوه که از فقه های جامع شرایط است و با صراحت اعلام می نماید ؛ روئیت هلال برای وی محرز نگردیده ، تبعیت از وهابیون سعودی که خود نیز به خطای خویش اقرار نموده وآنها فدیه ی مردم خویش(عربستان) را پرداخت نموده اند، نمی تواند توجیه پذیر تلقی شود، اما همه ی آنهایی که باعث شدند مردم ما یک روز کسر روزه داشته باشند،  باید پذیرای خطای خویش وگناه مردم باشند واین گناه به پای آنها نوشته می شود.

وی فقر را یکی دیگر از از معضلاتی برشمردکه جامعه را تهدید می نماید وبا ذکر وضعیت شهرستان افزود: با یک آمار سرانگشتی بنابه اظهار روسای ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره) پاوه وباینگان قریب ۵ هزار خانوار تحت پوشش خدمات دهی این نهاد حمایتی هستند، اگر بطور میانگین هرخانوار  را ۴ نفر محاسبه نمائیم بالغ بر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش این نهادهای حمایتی اند ، آماری که یک سوم جمعیت پاوه را پوشش می دهد واین نمی تواند پیامد خوبی داشته باشد چرا که فقرمالی خود زمینه ساز فقر فرهنگی، ایمان و… است وبه عبارتی ؛ فقر به تنهایی  منشاء آفات محسوب می شود.

وی در ادامه گفت:مقابله بافقرمتوجه فاکتورهای متعددی است که نیاز به بسترسازی دارد اما شاه کلید این معضل متوجه خود آدمی است، تلاش وسعی وافی وکافی سبب رونق وتعالی اقتصادی می گردد، زمانیکه بازاریان ساعات ۹ لغایت ۱۰ صبح به گشودن مغازه های خود اهتمام ورزند نباید انتظار کسب درآمد بیشتر را داد …. ویا اینکه جوهره ی کار اگر در ما وجود نداشته باشد نمی توانیم آنگونه که شایسته وبایسته است با این نقیصه مقابله نمائیم، از نخست وزیر ژاپن سوالی پرسیدند وبایادآوری فجایعی که منجر به بمبباران هسته ای آن کشور گردیدواکنش مردم ژاپن را درمقابله با امریکا جویا شدند وافزود: افتخار ما اینک این است درسایه جهد وتلاش مردم ژاپن بر روی میز رئیس جمهور امریکا تلفن پانا سونیک قرار دارد، این مهم در مردم ژاپن نهادینه گردیده ونمی توانند بیکار ویا بلی تفاوت باشند وهمین نیز سبب پیشرفت آنان گردیده است. این مصداق آیه قرآن مجید است که می فرماید تا خودتان نخواهید سرنوشت تان عوض نمی شود …  تا مردم حرکت نکنند، برکتی حاصل نمی شود وفقری برچیده نخواهد شد.

فرمانده سپاهبه تبعات منفیقاچاقپرداخت وگفت: قاچاق یکی دیگر از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه است ، اگرچه در کوتاه مدت ممکن است منافعی درپی داشته باشد وقطعاً کسی که در یک شب یک میلیون کسب درآمد نماید به دنبال مشاغل دیگر نمی رود، در مرور زمان فرد تنبل می گردد وتوان کار را ازدست می دهد …

وی در ادامه افزود:اما این موضوع در بلند مدت آسیب های خود را نشان می دهد قریب به اکثریت زندانیان قاچاقچی هستند وهرآنچه که در طول ماهها اندوخته اند یک شبه از دست می دهند… ، این افراد درگذر زمان تن پرور شده وحوصله ی کار ندارند، درمعرض تهدید هستند وبه سهولت درتیررس سازمان های جاسوسی برون مرزی (امریکا، انگلیس، اسرائیل و… ) درآنطرف مرز قرار می گیرند.  کسی که با اینها ارتباط برقرار نماید ، هویت ملی خود را ازدست می دهد وتابع فرمان دشمنان قرار می گیرند.

سرهنگ سلطانقلیفضای مجازی، ماهواره وحجابرا از دیگر کارکردهای مورد توجه دشمنان دانست افزود: اگر به درستی از آنها استفاده نشود خطرات جبران ناپذیری را به وجود می آورد، حجاب معضل دیگری است که باسلاح ماهواره وفضای مجازی هدفمند به مقابله می پردازند وسست شدن باورهای دینی جوانان بروندادی است که به جد دنبال می نمایند وباید به عنوان دغدغه همواره مورد توجه قرار دهیم.

ویضمن استقبال ازظرفیت گردشگر، توسعه ی آن را مطلوب برشمرد وافزود: قطعاً این مهم پیامدهای مثبت فراوانی در پی دارد، اما توسعه بی بندوبار وافسارگریخته به نوبهی خود فرهنگ شهرستان را دستخوش تغییر می نماید ومی طلبد پیامدها وبروندادهای فرهنگی این شخیصه مورد توجه قرار گیرد تا آسیب های وارده به حداقل  ممکن رسد.

رئیس عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه پاوهدرسخنانی به تاثیرگذاری فعالیت های دیداری، شنیداری ونوشتاری درانتقال پیام پرداخت وگفت: در سایه ی اهمیت موضوع وبرخورداری جایگاه است که روزی را بنام روز خبرنگار تکریم می نهند.

حاج آقا جعفریبه ذکر وفور نکات مثبت ومنفی شهرستان در امر رسانه پرداخت وافزود: رسالت رسانه تنها در بازگویی انتقاد نیست وباید تعادلی در بیانمحاسن ومعایبمدنظر وجود داشته باشد تا اهمیت هریک درجایگاه خود آنگونه که هست مورد توجه قرار گیرد.

ویامربه معروف ونهی از منکررا یکی از شعائر بزرگ اسلامی برشمردو رسانه را در مقام اولی در تثبیت معارف وناهی منکر پیشقدم یاد نمود ودر ادامه ابراز امیدواری نمود تعامل سازنده با اصحاب رسانه در پوشش کارکردهای سپاه بنحوی دنبال گردد که کاری که انجام می شود مرضی رضای خداوند متعال باشد.

در ادامه سروان رضایی هم در سخنانی با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: امروز این فضا به صورت یک جریانی در سطح جهان گسترده شده است که نیازمند توجه ویژه ای است.

وی با بیان اینکه، اهمیت فضای مجازی به اندازه ای است که رهبر معظم انقلاب می گویند ، امروز اگر رهبر انقلاب نمی شدم خودم مسئولیت فضای مجازی را برعهده می گیرم افزود: مقام معظم رهبری سال‌ها است که دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب های فضای مجازی را گوشزد می کنند، و این فرموده ایشان اهمیت فضای مجازی را نشان می‌دهد.

وی گفت: دشمن واقعا با ترفندهای مختلف علیه ما و نظام ما کار می کنند، که باید در این عرصه مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن علیه ما مذهب و یا گروههای خاصی را در نظر نداشته است ادامه داد: با وقوع انقلاب، ملت ما، چه شیعه و چه سنی در کنارهم در برابر استکبار جهانی با اقتدار دفاع کردند و خون آنها با هم در آمیخته شد.

وی گفت: امروز مسئولین فضای مجازی که در جلوتر از جنگ اقتصادی، در صف مقدم جنگ نرم هستند در کنار یکدیگر با نهایت تلاش و کوشش در مقابل دشمن کار بکنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد