امام جمعه پاوه:

هنری ارزشمند است که در راستای اتحاد و دفاع از مظلوم باشد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297506|18:56 - 1397/03/29
نسخه چاپی
هنری ارزشمند است که در راستای اتحاد و دفاع از مظلوم باشد
امام جمعه پاوه بر حمایت از هنرهای ارزشی در جامعه تاکید کرد و گفت: هنری ارزشمند است که در راستای اتحاد، تعالی و دفاع از مظلوم بکار گرفته شود.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا قادر قادری امروز سه شنبه در همایش بزرگ دف نوازی سراج منیر که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه سراج به معنای چراغ و صفت رسول الله است، گفت: کلمه سراج در قرآن این واژه چهار مرتبه آمده است.

وی با اشاره به اینکه منیر یعنی آرامبخش، عنوان کرد: حال این سوال مطرح است خداوند منیر و سراج را به عنوان صفت پیامبر و خورشید در قرآن کریم آورده پس کدام مهم تر هستند.

وی ادامه داد:  انسان نصف خورشید را در طول ۲۴ ساعت می بیند و هر چقدر به خورشید هم نزدیک تر شود آزار و اذیت می شود و با هر وسیله ساده ای می تواند مانع رسیدن نور آن به خود شود.

 امام جمعه پاوه اظهارداشت: ولی نور وبرکت پیامبراکرم(ص)  در طول شبانه روز حاضر است و هرکس با اعمال و گفتار نیک خود می تواند به پیامبر نزدیک و در سپس به تقرب الهی دست یابد.

ماموستا قادری با اشاره به اینکه رسول الله سراج منیر و بالاتر از همه ستارگان است، بیان کرد: پیامبر اکرم در قیامت، دنیا و هم در حیاتشان نور و رحمتشان همیشگی و برای تمام بشریت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کردستان به عنوان دیار علما و شعرا شناخته شده است، گفت: این منطقه جایگاه انسان ها وعالمان بزرگی در طول تاریخ بوده است.

وی با بیان اینکه کردستان جای علم و دانش و وفا بوده است، ادامه داد: مردم این منطقه برای حفظ دین وفرهنگ و پاسداری از وطنشان همواره در صحنه حاضر بودند و جان های زیادی را هم در این راه تقدیم کردند.

امام جمعه پاوه بیان کرد: هنر یعنی درک جمال و زیبایی و خداوند متعال در قرآن زیبایی و هنر خود را به مانشان می دهد.

ماموستا قادری با اشاره به اینکه هنر علم است، عنوان کرد: اگر هنر در حوزه های مختلف هم چون موسیقی راستای اتحاد، رشد وتعالی و دفاع از مظلوم باشد و حماسه مذهبی بسازد ارزش دارد و باید از آن حمایت کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد