استاندار کرمانشاه:

موضوع امهال وام های زلزله زدگان فردا در هیئت دولت مطرح می‌شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297498|18:12 - 1397/03/19
نسخه چاپی
موضوع امهال وام های زلزله زدگان فردا در هیئت دولت مطرح می‌شود
استاندار کرمانشاه گفت: موضوع امهال وام های آسیب دیدگان زلزله فردا در نشست هیئت دولت مطرح می شود.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست پیگیری پروژه های اقتصادی و عمرانی شهرستان اسلام آبادغرب که ظهر امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد؛ اظهار داشت: مردم از مسئولین انتظار دارند با جدیت برای حل مشکلات بیکاری استان تلاش کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: یک مجموعه پروژه در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی و کشاورزی به منظور توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان اسلام آبادغرب تعریف شده اند.  

بازوند اظهار داشت: موانع و مشکلاتی بر سر اجرایی شدن برخی از این پروژه ها وجود دارد که روند اجرایی آن را کند کرده است. 

وی گفت: مسئولیت ها برای حل مشکلات مردم به  مدیران واگذار می شوند. مانع تراشی های غیرمنطقی بر سر اجرای پروژه های اشتغال زا موجب دلسردی مردم می شود.

بازوند بیان کرد: پروژه های برخی پیمانکاران توانمند به دلیل مانع تراشی های تعدادی از ادارات، دچار مشکل شده اند. تداوم این رویه برای مدیریت ارشد استان قابل قبول نیست.

وی گفت: متاسفانه بروکراسی موجود در برخی سازمان ها و ادارات روند اجرایی برخی پروژه های مهم را زمینگیر کرده و توسعه استان را کند کرده است.

بازوند گفت: اجرای پتروشیمی اسلام آباد مطالبه اصلی مردم اسلام آباد است و در همین راستا مدیریت ارشد استان طی این مدت ۷ ماه اجرایی شدن پروژه پتروشیمی اسلام آباد را دنبال می کند و جلسات متعدد و پیگیری های مستمری را در سطح کشور انجام داده است. 

وی افزود: متاسفانه به دلایل مختلف از جمله ضعف سهامداران این پروژه پیشرفت خاصی نداشته است و اگر وضعیت به همین روال پیش برود کار به جایی نمی رسد. 

بازوند عنوان کرد: این پروژه نیازمند مشارکت سهامداران و سرمایه گذاران توانمندی است که با تزریق منابع مالی مورد نیاز به مجموعه، بسترهای اجرایی شدن آن را فراهم کنند. 

استاندار کرمانشاه گفت: گرفتن فاینانس خارجی برای اجرای پروژه پتروشیمی اسلام آباد با توجه حجم اعتبار مورد نیاز و غرض ورزی های آمریکا، دشوار است.

وی تأکید کرد: تداوم حضور سهامداران و سرمایه گذارانی که توان  تزریق منابع مالی مورد نیاز به پروژه را ندارند توجیه منطقی ندارد. 

وی اظهار داشت: تجربه پالایشگاه آناهیتا نشان داده که یک بانک به تنهایی نمی تواند عاملیت ۸ هزار میلیارد تومان را عهده دار شود و باید مجموعه ای از بانک ها در این زمینه باید به کار گرفته شوند.

استاندار کرمانشاه گفت: در زمینه فراهم کردن زیرساخت ها برای منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب از محل اعتبارات استانی کمک می شود. 

وی با بیان اینکه فراهم شدن زیرساخت ها به جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال برای جوانان استان کمک می کند، افزود: توسعه حوزه صنعت نیازمند تامین آب پایدار است و به همین منظور طرح انتقال آب از سد آزادی به اسلام آباد را در دست اجرا داریم و سرمایه گذار این پروژه انتخاب شده و طرح به زودی عملیاتی می شود.

وی در خصوص امهال وامهای زلزله زده ها نیز گفت: موضوع امهال وام های آسیب دیدگان زلزله مورد تاکید جدی دکتر روحانی رییس جمهور و هیئت دولت است.

وی گفت: مدیریت ارشد استان طی این مدت به صورت شبانه روزی موضوع امهال وام های آسیب دیدگان زلزله را دنبال کرده است و با توجه به تاکیدات رییس جمهور و تلاش های معاون اول رییس جمهور، وزیر کشور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دیگر مسئولین خوشبختانه موضوع امهال وام های آسیب دیدگان زلزله در ۹ شهرستان و دو بخش کوزران و ماهیدشت فردا یکشنبه در نشست هیئت دولت مطرح خواهد شد. تصویب این موضوع یک خبر خوش برای زلزله زدگان خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد