اولین همایش زکات شهرستان پاوه در سالن همایش ارشاد اسلامی برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297477|09:01 - 1397/03/07
نسخه چاپی
اولین همایش زکات شهرستان پاوه در سالن همایش ارشاد اسلامی برگزار شد
روز یک شنبه همایش زکات شهرستان پاوه با حضور رئیس ستاد زکات ، نایب رئیس ، دبیر ستاد و جمعی از خیرین شهرستان در محل سالن همایش ارشاد اسلامی پاوه برگزار گردید.

به گزارشهزار ماسوله، روز یک شنبه همایش زکات شهرستان پاوه با حضور رئیس ستاد زکات ، نایب رئیس ، دبیر ستاد و جمعی از خیرین شهرستان در محل سالن همایش ارشاد اسلامی پاوه برگزار گردید.

 

امام جمعه پاوه به عنوان رئیس ستاد زکات در اين مراسم ضمن خیرمقدم خدمت با اشاره به دو آیه از قران کریم و دو حدیث از پیامبر گرامی اسلام در خصوص انفاق و صدقه و زکات اظهار داشت:در آیه 26 سوره اسرا ، خداوند متعال به پیامبر اسلام (ص) امر می فرمایند حق نیازمندان نزدیک خود و مساکین و افراد گرفتار و در راه مانده را ادا کنید .

 

ماموستا ملا قادر قادري افزود: با ادای این حق ازجانب اغنیا به نیازمندان در جامعه ، فاصله طبقاتی از بین می رود .

 

وي گفت: پیامبرگرامي اسلام (ص) می فرمایند ای مردم به نیازمندان کمک کنید که این کار معامله با خداوند می باشد و خداوند پاداش این کار را می دهد. در حدیث دیگری آمده است که انسانهای سخی به خداوند ، مردم و بهشت نزدیک می باشند و خداوند متعال پاداش انسانهای سخی را می دهد.

 

وي ادامه داد: پیامبر خطاب به مصعب فرزند سعد ابی وقاص که احساس می کرد مابین او و نیازمندان فاصله وجود دارد فرمود نصرت و پیروزی شما در سایه ی فقرا می باشد و دعای خیر فقرا ، از شما محافظت می کند.

 

امام جمعه در پايان گفت: با توجه به خدمات و فعالیتهای کمیته امداد نسبت به نیازمندان لازم است که حامی و پشتیبان این نهاد که تنها نهادی است بانام بنیانگذارانقلاب اسلامی ، باشیم و باید تمامی زکات جمع آوری شده در بین نیازمندان شهرستان توزیع گردد.

 

  رئیس کمیته امداد و دبیر ستاد زکات ،آقای انفرادی نيز ضمن خیرمقدم خدمت حاضرین در جلسه در سخناني، گزارشی از فعالیت ستاد زکات در سال 96 وهمچنین عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) پاوه را به سمع و نظر حضار رساند.

 

وی گفت: در سال 96 مبلغ 200 میلیون تومان توسط خیرین و مؤدیان زکات پرداخت و در بین نیازمندان شهرستان توزیع گردید.

 

 در ادامه گروه سرود تکیه نجار به اجرای سرود پرداخت.

 

بعد از اجرای گروه سرود فرماندار شهرستان هم به عنوان نائب رئیس ستاد زکات بیاناتی را ایراد فرمود.

 

در پایان مبلغ 17 میلیون و 500 هزار تومان توسط خیرین حاضر به کمیته امداد تعهد ویا پرداخت گردید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد