رئيس دادگستري پاوه:

استفاده از ابزارهاي فضاي رسانه اي، آسيب هاي اجتماعي را براي دانش آموزان به وجود آورده است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297444|13:18 - 1397/02/25
نسخه چاپی
استفاده از ابزارهاي فضاي رسانه اي، آسيب هاي اجتماعي را براي دانش آموزان به وجود آورده است
رئيس دادگستري شهرستان پاوه گفت: در كنار فرصت هايي كه فضاي مجازي براي مردم ايجاد كرده است متاسفانه آسيب هاي بسيار خطرناكي نيز خصوصا براي دانش آموزان به وجود آمده است .

به گزارشهزار ماسوله، رئيس دادگستري شهرستان پاوه در همايش پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي كه در سالن امام خميني اين شهر با حضور برخي از مسئولين و اولياي دانش آموزان برگزار شد در سخناني اظهار داشت: طرح نماد طرحي مشترك بين 9 سازمان است كه قوه قضاييه به عنوان ناظر اين طرح مي باشد تا اين پروژه مهم را كه از طرف بنياد بركت است نظارت كند.

 

تاري وردي با بيان اينكه در شهرستان پاوه كلاسهاي آموزشي اين طرح برگزار شده است افزود: امروز هم در همين راستا همايش پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي براي دانش آموزان و حتي اولياء برگزار شده است .

 

وي گفت: مهمترين آسيب هاي اجتماعي كه بيشترين تهديدها را براي دانش اموزان و حتي اوليا و مردم دارد، استفاده از فضاي رسانه اي و مجازي است كه نسبت به يك دهه گذشته از لحاظ رسانه اي يك انقلاب در رسانه ها به وجود امده است كه از طريق همين رسانه ها مي توان با دنياي خارج از كشور خود ارتباط برقرار كرد.

 

وي ادامه داد: در كنار فرصت هايي كه فضاي مجازي براي مردم ايجاد كرده است متاسفانه آسيب هاي بسيار خطرناكي نيز خصوصا براي دانش آموزان به وجود آمده است .

 

وي گفت: در گشت و گذارهاي ساده اي كه امروزه دانش آموزان با در دست داشتن ابزارهاي رسانه اي ، در فضاي مجازي دارند، اولين تهديدي كه انها را مورد هجمه خود قرار مي دهد ارتباط با جنس مخالف است.

 

وي با بيان اينكه متاسفانه مضرات اين ابزارها براي دانش اموزان بيشتر از فوايد ان است گفت: امروز فراهم نمودن ابزارهاي رسانه اي براي دانش آموزان از طرف والدين خيلي آسان شده است اما پيامدهاي بسيار خطرناك آن در نظر گرفته نمي شود.

 

رئيس دادگستري شهرستان پاوه گفت: ارتباط با گروهكهاي معاند در اين شهرستان مرزي از ديگر آسيب هايي است كه برخي از دانش آموزان از طريق فضاي مجازي طعمه خواهند شد .

 

وي خاطر نشان كرد: معظل طلاق از ديگر آسيب هاي اجتماعي شهرستان است كه متاسفانه با قرار گرفتن در صدر مشكلات بيكاري و اعتياد، بدليل خيانت هاي زوجين در فضاي مجازي و رسانه اي نسبت به همديگر افزايش يافته است.

 

وي گفت: ماهواره و انتشار فيلم هاي خلاف فرهنگ اسلامي ما هم براي دانش آموزان، از ديگر آسيب هايي است كه در چارچوب فرزندان و دانش اموزان ما قرار ندارد اما متاسفانه به راحتي اين دانش آموزان به برخي از شبكه ها كه روابط بين زن و مرد نامحرم را به صورت عادي نشان مي دهند، دسترسي دارند.

 

وي افزود: متاسفانه والدين هم در كنار فرزندان خود برخي از فيلم هاي خانوادگي كه اين روابط را ترويج مي دهند نگاه مي كنند كه در نهايت سبب تغيير فرهنگ و سبك زندگي آن خانواده ها خواهد شد.

 

مدير آموزش و پرورش پاوه هم در سخناني در اين همايش ضمن خير مقدم اظهار داشت: طرح نماد، برگرفته از نظام مراقبت آسيب هاي اجتماعي دانش آموزان است كه اين آسيب ها را بررسي و جزء تاكيدات مقام معظم رهبري است و از سال 1390 استارت آن با همكاري 9 سازمان و متولي اين طرح زده شد.

 

مختار برزگر افزود: از سال 1395 استارت اين طرح در مدارس آغاز شد به طوري كه بايد تمامي مدارس را پوشش دهد اما اين طرح در استان كرمانشاه تنها در دو ناحيه مركز كرمانشاه و ناحيه پاوه اجرايي شده است .

 

وي گفت: اين طرح در سطح كشوري در دو استان البرز و كرمانشاه اجرايي شده است كه پاوه براي دو سال متوالي اين طرح را اجرا كرده است .

 

طرح نماد يك طرح پيشگيري علمي از آسيب هاي اجتماعي است كه دانش اموز محور، دبير محور و اولياء محور است كه به طور همزمان با دانش آموزان، معلمان و اولياء دانش اموزان در ارتباط است.

 

وي با بيان اينكه آسيب هاي اجتماعي شهرستان پاوه به عنوان يك شهر مذهبي و متدين ، با ديگر شهرها متفاوت است گفت: آسيب فرزند طلاق در اين شهرستان به عنوان بيشترين آسيب در بين دانش آموزان مي باشد كه در مقطع ابتدايي كه هنوز محبت والدين در دانش اموزان شكل نگرفته است ، 105 فرزند طلاق را در شهرستان داريم كه در كل مقاطع تحصيلي دانش اموزان، 191 فرزند طلاق را در شهرستان داريم.

 

وي با اشاره به اينكه اين فرزندان ، فرزندان طلاق هستند ادامه داد: متاسفانه بيشتر از اين آمار ما در خانواده ها طلاق عاطفي را داريم .

 

وي خاطر نشان كرد: 154 نفر تك سرپرست و 36 نفر هم بدون سرپرست داريم كه طرح نماد زير نظر مقام معظم رهبري اين موارد و آسيب ها را به جد پيگيري و بررسي مي كند.

 

وي در پايان گفت: متاسفانه امروز مردم ما در سرمايه گذاري خانواده شكست خورده اند، طوري كه رفتار و اخلاق هركسي در خانواده با اجتماع كاملا مغايرت دارد.

 

فاروق مومني مدير اموزشگاه فاروق اعظم شهرستان پاوه نيز در سخناني ضمن خير مقدم به مهنانان و تبريك فرارسيدن حلول ماه مبارك رمضان اظهار كرد: اين آموزشگاه در راستاي طرح نماد در دو سال گذشته چند دوره پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي را برگزار و آموزشهاي لازم را هم به دانش آموزان ارائه داده ايم.

 

وي گفت: ما وظيفه داريم در جهت كاهش اين آسيب هاي اجتماعي در بين دانش آموزان و جامعه با ارائه اموزشهاي كافي، خدمت رساني كنيم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد