وضعیت محرومیت کوله‌بران مناطق مرزی نتیجه کوتاهی دولت در ایجاد اشتغال پایدار است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297439|18:02 - 1397/02/23
نسخه چاپی
وضعیت محرومیت کوله‌بران مناطق مرزی نتیجه کوتاهی دولت در ایجاد اشتغال پایدار است
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت محرومیت کوله‌بران مناطق مرزی نتیجه کوتاهی دولت در ایجاد اشتغالزایی پایدار بوده است.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه مردم کوله‌بر غرب کشور با محرومیت‌ها و مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه هستند، عنوان کرد:  مطالبات این مردم مرزنشین به حق است و همواره مقام معظم رهبری تأکید دارند که منظور بنده از قاچاق، کوله‌بر نیست و کوله‌بر برای تأمین و امرار معاش خانواده در حال تلاش است.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این وضعیت محرومیت‌ها در نقاط مرزی کشور نتیجه کوتاهی دولت در امر ساخت کارخانه‌ها و ایجاد اشتغال پایدار بوده است، بیان کرد: اگر دولت به تعهدات خود در قبال مردم مرزنشین محروم پایبند بود اکنون وضعیت کوله‌بران و سایر مردم مرزی غرب کشور به این صورت نبود.

نادری با اشاره به اینکه اکنون در واقع وضعیت معیشت این مردم محروم در خطر است، گفت: دشمنان زیادی در حال سواستفاده از وضعیت کوله‌بران و موقعیت اقتصادی مردم مناطق مرزی هستند و دولت باید با حمایت از تولیدات داخلی و عملیاتی کردن شعار امسال جلوی اینگونه سواستفاده‌های دشمنان را بگیرد.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای ایجاد امنیت در مناطق مرزی کلی هزینه کند اما مردم محروم مرزنشین و‌ کوله‌بران از ابتدای انقلاب اسلامی با دستان خالی خود همواره امنیت این مرزها را تضمین و با جانفشانی خود این مرزها را امن نگه‌ داشته‌اند.

نادری با بیان اینکه در شرایط کنونی به‌طور حتم باید وضعیت کوله‌بران ساماندهی شود، بیان کرد: این امر مستلزم این است که یک حق بیمه به کوله‌بران اختصاص یابد تا آنها بتواند امور معیشتی خانواده خود را بگذراند.

وی با اشاره به اینکه امنیت غرب کشور منوط به ایجاد شغل پایدار برای جوانان در مناطق مرزی است، گفت: دولت زیرساختهای توسعه و گردشگری و ایجاد کارخانجات تولیدی را هر چه سریعتر در مرزها فراهم کند و تنها این بودجه‌ها را به استانهای مرکزی اختصاص ندهد.

وی با اشاره به اینکه تا مادامی که ما جوانان بیکار مرز را نتوانیم با سیاستهای درست خود جذب کنیم دشمنان معاند نظام جمهوری اسلامی درصد جذب و فریب آنها برخواهند آمد، عنوان کرد: این امر پیامدهای مخرب سیاسی، امنیتی و اجتماعی را برای کشور در پی دارد.

نادری با بیان اینکه با توجه به شرایط پیش آمده و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد حمایت از تولیدات داخلی، تنها توسعه پایدار در گرو اهمیت دادن به مناطق روستایی و مرزی تحقق پیدا خواهد کرد، بیان کرد: امیدواریم مسئولان دولتی برای خروج از وضعیت امروز مدیریت و تدبیر کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد