امام جمعه پاوه:

معلم غافلان را بیدار و بیداران را هدایت می کند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297435|00:48 - 1397/02/21
نسخه چاپی
معلم غافلان را بیدار و بیداران را هدایت می کند
امام جمعه پاوه با تشریح نقش و اهمیت جایگاه معلمان گفت: معلم غافلان را بیدار و بیداران را هدایت و هدایت شوندگان را به مقصد می رساند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا، ماموستا ملا قادر قادری روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از معلمان پاوه گفت: کار معلم تعیلم و تربیت است و این کار انبیاء الهی و سفیران خداوند متعال است.
وی افزود: معلم پدر قشر عظیمی از فرزندان هر مملکت و کشوری است و امروز معلمان ما پدر فرهنگی و معنوی بیش از 13 میلیون دانش آموز کشورمان هستند و به حقیقت وظیفه و رسالت خطیر و سنگینی به عهده دارند.
وی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توجه به اوضاع جهان، نقش معلم ایرانی بیش از معلمان و مدرسان سایر نقاط جهان است.
وی اظهار کرد: اگر در جمهوری اسلامی در کنار تعلیم و تربیت فراموش شود، آینده مجهولی در انتظار ما خواهد بود.
امام جمعه پاوه افزود: امیدوارم در سال 97 مدیران و مسئولان آموزش و پرورش با برنامه مدون و توانمند نسبت به تقویت معاونت پرورشی در راستای تقویت پرورش در کنار آموزش گام بردارند در غیر این صورت تندروی فرزندان مخلص این کشور و دیار را بسوی خود جذب می کند.
ماموستا قادری گفت: امروز جهان اسلام به مشکلات و مصائب متعددی گرفتار است و وبای تندروی از افریقا تا شرق آسیا و از اندونزی تا استانبول به همراه جنگ نظامی، اقتصادی و فرهنگی همه را فرا گرفته است.
وی مهمترین علت وجود این همه جنگ و ناآرامی و وضعیت بد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی را در کشورهای اسلامی و جهان اسلام فقدان علم و دانش و آگاهی دانست.
وی با اشاره به خروج امریکا از برجام و سخنان شب گذشته ترامپ گفت: دشمنی امریکا با ایران سابقه طولانی و حداقل 40 ساله دارد.
وی با استناد به آیات الهی قرآن کریم گفت: این کتاب الهی ما را برای مقابله با این اوضاع بخوبی هدایت و راهنمائی کرده است که باید صبر و استقامت داشته باشیم زیرا با ایستادگی و توکل به خداوند این مرحله را هم پشت سر خواهیم گذاشت.
فرماندار پاوه هم در این مراسم با گرامیداشت مقام شامخ معلم به موضوع خارج شدن امریکا از برجام اشاره کرد و گفت: ما از پیامبر گرامی اسلام (ص) آموخته ایم که اساس روابط انسانی و خارجی مذاکره و گفت و گو است.
پرویز ایده پور افزود: با استناد به همین آموزه های دینی در دولت تدبیر و امید طی این مدت اخیر چیزی جز مذاکره ندیدیم، مذاکراتی که در بعضی اوقات شاید منشاء مناقشات داخلی هم بود.
وی افزود: ما به دنیا ثابت کردیم که در مذاکرات حرف برای گفتن داریم و ثابت کردیم که آنهایی که اهل مذاکره نیستند بایستی از میدان مذاکره خارج شوند.
فرماندار پاوه با اشاره به سابقه طولانی دشمنی امریکا با جمهوری اسلامی گفت: از سال 58 تاکنون به منظور فشار بر ملت و کشور ایران ارزش دلار امریکا هزار برابر افزایش داشته اما ایران پایدار و سرافراز است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد