فرماندار پاوه:

حضور مردم در روستاهای مرزی عامل امنیت پایدار است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 297430|18:55 - 1397/02/18
نسخه چاپی
 حضور مردم در روستاهای مرزی عامل امنیت پایدار است
فرماندار پاوه حضور مردم در روستاهای مرزی را عامل امنیت پایدار برای کشور دانست و گفت: فراهم کردن زیرساختها و امکانات لازم برای زندگی مردم در این مناطق وظیفه دولت است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا، پرویز ایده پور روز سه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای مرزی کیمنه و بیدرواز از توابع بخش مرزی نوسود افزود: یکی از عوامل مؤثر در ماندگاری مردم در روستاها فراهم کردن زمینه اشتغال و ایجاد درآمد برای آنها است.
وی اظهار کرد: توسعه دامداری با توجه به مراتع بسیار غنی در این روستاها بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال است که ما آمادگی داریم تسهیلات بدون بهره را بدون محدویت و سقف در اختیار مردم این روستاها قرار دهیم.
فرماندار پاوه افزود: برای تسریع در آغاز بازسازی روستای کیمنه، شورا و معتمدان مشکلات اجتماعی زمینهای مورد نظر را مرتفع کنند تا هرچه زودتر ادارات مرتبط کار ایجاد زیرساختها را آغاز و بازسازی در روستا شروع شود.
بخشدار نوسود هم مهمترین مشکلات و نیازهای این روستاها را عدم آنتن دهی و پوشش تلفن همراه، بهسازی و آسفالت راه ارتباطی ، ادامه طرح هادی، راه اندازی ایستگاه شبکه های صدا و سیما و اجرای شبکه فاضلاب اعلام کرد.
سعدی مصطفی زاده، همچنین خواستار ایجاد زیرساختها توسط ادارات مرتبط در روستای کیمنه برای آغاز بازسازی خانه های مردم در این روستا شد.
در این نشست مقرر شد مردم روستاهای کیمنه و بیدرواز نسبت به تشکیل شرکت تعاونی دامداری اقدام کرده و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم نسبت به تشکیل پرونده و معرفی آنها برای دریافت تسهیلات اقدام نماید.
روستاهای کیمنه و بیدرواز در دوران جنگ تحمیلی بطور صددرصد تخریب شدند که بازسازی روستای بیدرواز انجام شده و مردم هم اکنون درآن مشغول زندگی هستند اما روستای کیمنه به دلیل مشکلات اجتماعی در زمین های مورد نظر بازسازی آن تاکنون شروع نشده است.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و دارای 84 کیلومتر مرز مشترک با کردستان عراق است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد