مراسم بزرگداشت روز معلم در پاوه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297428|21:13 - 1397/02/16
نسخه چاپی
مراسم بزرگداشت روز معلم در پاوه برگزار شد
مراسم بزرگداشت روز معلم در پاوه با حضور معلمان و بازنشستگان برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار پاوه در اين مراسم در سخناني ضمن تبريك هفته معلم اظهار داشت: حضور و گردهمايي اين عزيزان به عنوان يك سرمايه اجتماعي است كه اراده و محبت اين عزيزان و گفتمان اجتماعي در اين مجالس ، سرمايه اجتماعي را شكل مي دهد و در كشور نيز مردم با حضور در روز پيروزي انقلاب اسلامي يك سرمايه اي را ايجاد مي كنند كه حافظ نظام و انقلاب است.

 

پرويز ايده پور با بيان اينكه يكي از پارامترهايي كه پاوه به عنوان، فرهنگي بودن است، حضور بازنشستگان است گفت: آموزش و پرورش و تعليم و تربيت به شكل كلاسيك در اين حوزه جاري و ساري است.

 

وي گفت: جامعه بشريت از سيصد سال گذشته تاكنون در اوج تغييرات بوده است كه منشا تمام اين تغييرات همين معلمين بوده اند و آنها هستند که فکر و اندیشه را به جامعه القا می کنند.

 

وي افزود: معلمان بزرگترین و گرانبهاترین سرمایه های اجتماعی جامعه هستند.

 

وی اظهار کرد: باید با بهره گرفتن از این افکار و اندیشه ها بستر و زمینه پیشرفت و تحول در جامعه را فراهم کرد.

 

ایده پور معلم را ناجی بشر دانست و افزود: معلمان با گسترش و ترویج فکر و اندیشه موجبات رفاه، آرامش و آسایش را برای افراد جامعه فراهم می کنند.

 

مسئول كانون بازنشستگان شهرستان پاوه نيز در اين مراسم در سخناني ضمن خير مقدم و تبريك هفته معلم اظهار داشت: امروز در محفل اساتيد و پيشكسوتان عزيز عرصه تعليم و تربيت هستيم كه به پاس سي سال خدمت خالصانه انها، اين مراسم را برگزار كرده ايم بلكه توانسته باشيم از زحمات اين عزيزان قدرداني داشته باشيم.

 

كيومرث ولدبيگي با بيان اينكه جامعه بدون معلم يعني سكوت و توقف، افزود: معلم در سعادت و سلامت ملتها نقش كليدي و اساسي را داشته، و خواهند داشت.

 

وي گفت: در حقيقت معلمان پيشرفت و توسعه را براي كشور به ارمغان آورده اند به طوري كه امروزه هر گونه منشا تغيير و تحول در دنيا، يا از افكار و انديشه هاي معلمان بوده است، يا از انديشه و تجربيات آنها بهره جسته اند.

 

وي ادامه داد: امروز متاسفانه نگاه به مجموعه اموزش و پرورش صرفا يك نگاه به عنوان مصرف كننده است اما بايد گفت كه آيا قدرداني از زحمات و تلاش فرهيختگان كه صادقانه و خالصانه دوران عمر خود را در راه اعتلاي فرهنگ اين مرز و بوم سپري كرده اند بايد محدود به يك هفته باشد؟

 

وي خطاب به مسئولين اجرايي كشور گفت: اين مسئولين كه سالها در محضر پيشكسوتان تلمذ كرده اند اما متاسفانه قدرداني از اين معلمان را فراموش كرده اند.

 

ولدبيگي با تاكيد با مطالبات كانون بازنشستگان شهرستان گفت: بايد مسئولين خواسته هاي معلمان و بازنشستگان گرانقدر را پيگري و اقدام عملي در اين رابطه انجام دهند.

 

مدیرکل صندوق بازنشستگی کرمانشاه نیز در این مراسم، وجود بیش از 34 هزار بازنشسته در استان را ظرفیت و پتانسیل بزرگی دانست و گفت: باید برای توانمند سازی استان از این ظرفیتهای مهم بهره گرفته شود.

 

جلیل رحیمی، نبود یک متولی برای ارائه خدمات به بازنشستگان را یک خلاء بزرگ قانونی دانست و گفت: این مهم نیازمند اصلاح قوانین توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

 

در این مراسم از جمعی از معلمان و بازنشستگان شهرستان پاوه تجلیل شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد