به مناسبت هفته معلم؛

زنگ سپاس، معلم در شهرستان پاوه به صدا درآمد+ تصاویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297412|16:03 - 1397/02/11
نسخه چاپی
زنگ سپاس، معلم در شهرستان پاوه به صدا درآمد+ تصاویر
صبح امروز با حضور برخي از مسئولين به مناسبت هفته معلم، زنگ سپاس، معلم در شهرستان پاوه به صدا درآمد.

به گزارشهزار ماسوله، فرمانده سپاه ناحيه پاوه در مراسم سپاس ، معلم ؛ كه در مدرسه فاروق اعظم اين شهر با حضور معاون فرماندار شهرستان برگزار شد در سخناني ضمن تبريك هفته معلم با بيان اينكه كار معلمان كار انبياء است اظهار داشت: هدف از بعثت انبياء ، معلم بودن آنها است كه در سوره جمعه خداوند مي فرمايد كه من از خود شما كساني را براي اينكه كتاب را بر شما بخوانند و علم آموزي بكنند بر انگيختم.

 

سرهنگ ارسلان سلطان قلي افزود: كار همه انبيا معلمي بوده است و معلمي هم همان امتداد كار انبياء است كه مردم را به انديشيدن فرا مي خوانند.

 

وي با اشاره به فرارسيدن ماه مبارك رمضان و با بيان اينكه اين ماه، ماه تهذيب نفس است گفت: فلسفه بعثت انبياء، تزكيه نفس و علم آموزي است كه علاوه بر انبياء ، پيروان انها نيز وظيفه به كمال رساندن بشر را برعهده دارند.

 

وي ادامه داد: هميشه، در مقابل انبياء جبهه هاي خارجي به عنوان جبهه حق، جبهه باطل وجود داشته است كه در جبهه درون انسان نيز، همين جبهه هاي حق و باطل وجود دارد.

 

وي افزود: زماني مي توانيم در جبهه بيرون يا خارج پيروز شويم، كه با نفس خودمان مبارزه كنيم و اگر در داخل هم خودمان را با نفسانيات اصلاح كنيم در جبهه خارج نيز قطعا موفق خواهيم شد.

 

وي در خطاب به دانش آموزان، با بيان اينكه امريكا امروز با حس تكبر و طمع خود و با فكر تسلط بر تمامي دنيا در جبهه باطل قرار دارد گفت: امريكا به صورت جنگ نرم در فضاي مجازي بر عليه دين و فرهنگ ما فعاليت دارد كه اگر هركسي در اين وادي قرار بگيرد قطعا در جبهه باطل قرار مي گيرد.

 

فرمانده سپاه ناحيه پاوه گفت: درست كردن جو بي اعتمادي بين مردم و مسئولين، اعتياد ، دور كردن مردم از فرهنگ اصيل و رواج بي حجابي ، از اهدافي است كه امريكا در كشور ما با روشهاي تحريم، فشار اقتصادي، دامپينگ ، خرابكاري دنبال مي كند تا مردم ما به سمت جبهه باطل حركت دهد.

 

وي در پايان گفت: راه مبارزه با اين جبهه باطل هم عمل كردن به آموزه هاي ديني و علمي معلمان كه همان روش انبياء استف مي باشد.

 

در ادامه مدير اموزش و پرورش پاوه نيز در اين مراسم ضمن تبريك روز معلم و كارگر گفت: مقام معظم رهبري سال جاري را با نام حمايت از كالاي ايراني نامگذاري و با نام كالاي ايراني مزين شد،كه كالاي ايراني هم حمايت از جوان ايراني و حمايت از توليد و كارگر ايراني است.

 

مختار برزگر افزود: اگر درهاي مرزهاي اقتصاد را به روي بيگانگان و اجانب بستيم به اين معناست كه فرهنگ غني و سايست قوي پيدا خواهيم كرد كه از آماج حملات فرهنگي سياسي و اقتصادي ديگران امين خواهيم بود.

 

وي گفت: امروز، روز معلم ، روز علم آموزي و شهادت استاد حوزه و دانشگاه است كه استاد شهيد مطهري به عنوان شخصيتي كه هم در حوزه زبان، گفتاري قوي داشتند و هم در دانشگاه استاد زبر دستي بودند جمله معروفي دارند كه رابطه بين علم و دين را در يك جمله خلاصه مي كندف دين بدون علم كور است و علم بدون دين هم لنگ است كه اين رابطه متقابل بين حوزه و دانشگاه را توضيح داد ديني كه همراه با علم نباشد راه به روشنايي نخواهد برد و علمي كه با دين عجين نباشد قطعا لنگ و به مقصد نخواهد رسيد.

 

وي گفت: جمله زيبايي هست كه" من ستايشگر معلمي هستم كه انديشيدن را به من آموخت نه انتديشه را" به اين معنا است كه بايد فكر كنيم و انهايي هم كه اهل تامل باشند موفق هستند و كساني كه اهل تقليد باشند نيز موفق نيستند.

 

وي با اشاره به فرارسيدن ماه مبارك رمضان اظهار كرد: اين ماه را به عنوان ماه مبارزه با نفس اماره و ماه مبارزه با وسوسه هاي درون مي دانيم و افرادي كه در اين راه هم موفق مي شوند كساني هستند كه بر نفس اماره خود غالب مي شوند.

 

وي ضمن تقدير و تشكر از فرمانده سپاه پاوه گفت: اين برنامه ، عرصه تعريف نقش ها بود جايي كه گاها عرصه هاي تعريف نشده اي پيش خواهند آمد كه آن عرصه ها را خلاقيت و ابتكار مي نامند.

 

وي در پايان گفت: روز معلم، خاص يك روز و يك هفته نيست كسي كه احساس كرد نيازي به علم آموزي ندارد ان شخص خسارت ديده است چنانچه حضرت علي مي فرمايند: اگر امروز تو، مثل ديروز و فرداي تو، مثل امروزت باشد شخصيتي هستيد كه دچار خسران دنيا و آخرت شده ايد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد