نشست جوانان و فعالان سیاسی- مدنی شهرستان پاوه با مسئولین برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297410|02:17 - 1397/02/11
نسخه چاپی
نشست جوانان و فعالان سیاسی- مدنی شهرستان پاوه با مسئولین برگزار شد
نشست هم اندیشی جوانان، فعالان سیاسی-مدنی با مسئولین شهرستان پاوه به مناسبت روز جوان و به دعوت شورای اسلامی شهر پاوه، با میزبانی فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، این نشست در تاریخ دهم اردیبهشت ماه 1396 در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پاوه با حضور پرویز ایده‌پور فرماندار این شهرستان، هادی شریفی مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فاضل سلیمی مسئول اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سبحانی مسئول اداره گمرک شهرستان،هدایت محمودی، مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه، سامان مرادی و سیداحسن احمدی از اعضاء اسلامی شهر پاوه؛  همچنین جوانان و فعالان مدنی و فرهنگی شهرستان برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست به ترتیب اسامی زیر سوالات و دغدغه افراد حاضر در نشست مطرح شد که بصورت تیتروار جهت جلوگیری از اطاله کلام آمده است:

 

 آرمان سپنجی؛ اشتغال،گردشگری بعنوان بزرگترین ظرفیت و استفاده از ظرفیت های بالقوه- خانم سردیانی؛ فضاهای ورزشی شهرستان، اسپانسرهای بخش ورزش- شادمان میرصاحب؛ پاسخگویی ادارات، وام های اشتغال‌زایی، مرز و 500 هزار تومان وعده فرماندار- فرهاد صالحی؛بروکراسی ادارات،عدم نظارت بر مکان‌های ورزشی،سه راه شهداء- عادل رمضانی؛سازوکار انتخاب مدیران،سیستم نوبت دهی کلینیک، آمار اعتیاد-مشکل سه راه شهداء(مله‌ندوو)-فواد ولدبیگی؛ تعداد آمار بیکاران شهرستان، پیگیری مصوبات کمیته‌ها و شورا- میلاد یوسفی؛ ادامه اینگونه نشست ها و مصوبات، نحوه سازوکار انتخاب مدیران،چگونگی انتخاب مدیران- شعیب بهرامی؛ مشکلات خانه دف، تجهیزات و سالن در شأن شهرستان- سیامک رحیمی و خانم نرمین گیوه‌چی؛ مشکلات هنرمندان، سالن اجتماعات مناسب،مسموم بودن فضای مجازی،دیر اعلام شدن برخی طرح ها- آقای انصاری؛لزوم حمایت از هنرمندان، ساخت مکانی گودمانند در بلوار- بابک رحیمی؛ انتقاد از دولت و تکرار مکررات در جلسات- احسان سعیدی؛ سوال درخصوص جاده گردشگری، دانشگاه پرستاری و لزوم حمایت از انجمن حمایت از دانشجویان- خانم کوثر فخری؛ لزوم حضور بانوان در معاونت ها و بخش های حساس اداری،مشکل مرز و پاسخگویی به مطالبات مردم توسط فرماندار بجای مدیرانی که پاسخ نمی دهند- خانمها شیما محمدنیا و سونا بهرامی؛ سوال درخصوص برنامه برای جوانان و انجمن های مردم نهاد-دیارعبدالله زاده؛ سوال درخصوص برنامه مدیران برای برون رفت از وضعیت کنونی شهرستان، در نظر گرفتن گردنه شمشیر، حفظ حریم های سازمانی و شفافیت ارگان ها- احسان خلیلی، مصباح محمدنیا،صهیب زربان و آقای حسینی نیز در پایان نشست نقطه نظرات خود را در خصوص مشکلات شهرستان مطرح کردند.

 

در ادامه نشستهادی شریفیمسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان به سوال برخی از حاضرین پاسخ داد و گفت: بعد از 14 سال اشتغال در این ارگان، تجربیات کاری و مطالعات مرتبط معتقد هستم؛ بجز پرداختن به مسئله گردشگری، آموزش و ترویج صنایع دستی هیچ راهکار دیگری برای برون رفت از وضعیت کنونی وجود ندارد.

 

شریفی در ادامه به فعالیت پایگاه ثبت منظر طبیعی اورامانات اشاره کرد و گفت: این پایگاه در سال 1395 افتتاح شد و با 13 پایلوت شامل 11 روستا و دو شهر در سال 1399 اورامانات را به ثبت جهانی خواهد رساند. وی افزود: فعالیت های پایگاه اکنون با معرفی روستاها و شهرها آغاز شده است و پیمانکاران ما در روستای شرکان، داریان و هجیج در حال بازسازی معابر و ... هستند. بعنوان نمونه روستای هجیج با حجم انبوهی از گردشگران بعنوان روستایی جهانی معرفی خواهیم کرد.

 

شریفی در ادامه به طرح های اشتغال‌زایی و تسهیلات اعطایی اشاره کرد و گفت: 20 طرح در سامانه کارا به ثبت رسانده ایم و بالغ بر 5 میلیارد و 580 میلیون تومان تسهیلات در کارگروه اشتغال استان به تصویب رسانده‌ایم که در حال پرداخت آن هستیم. همچنین 77 نفر پیش بینی اشتغال مستقیم داریم و امیدواریم بیش از 9 میلیارد تومان تسهیلات کم درصد پرداختی خواهیم داشت. این طرح ها شامل مکان های اقامتی، پذیرایی ، فروشگاه ها و ورک شاپ های صنایع دستی و ... در شهرستان است.

 

هادی شریفی در پایان سخنانش به اقامتگاه های در حال مجوز اشاره کرد و اظهار کرد: برآن هستیم که ان‌شاءالله برای 30 اقامتگاه مجوز صادر کنیم .

 

در پایان این هم اندیشیپرویز ایده‌پورفرماندار شهرستان پاوه به سوالات و ابهامات حاضرین در نشست پاسخ داد و گفت: اگر امروز و در این نشست کسی قانع نشد و علاقمند بود بیش از این از سند چشم انداز توسعه شهرستان مطلع شود، فردا به فرمانداری برای توضیحات بیشتر مراجعه کند، سندی که پس از 37 جلسه کارشناسی تدوین شده است.

 

ایده‌پور به همکاری متقابل دولت و مردم اشاره کرد و گفت: همیشه مشکلات وجود دارند و بهتر است در حل مسائل منتقدین هم به پای کار بیایند و بگویند مشکل ما چیست؟ وی افزود: این نشست را به بهانه روز جوان و شورا برگزار کردیم که تجدید بیعتی با دوستان باشد.

 

فرماندار پاوه با انتقاد از برخی سایت ها و روزنامه ها گفت: چرا در خصوص مساله کولبری خبری کارشناسی ارائه نشده است؟وی ادامه داد: امنیت در مرزها هزینه بر است و باید هزینه ها را پایین آورد تا مدار توسعه رو به بالا رود. اما تنها امنیت مطرح نیست، بلکه مشکلات اصلی ما در مبحث مرز با طرف عراقی است. مقدمات کار فراهم شده است و امیدواریم قانون تردد مسافر به شرط حذف تجارت طرف عراقی در مرزها در پارلمان عراق تصویب شود و بدین ترتیب ما نیز از این طرح استقبال خواهیم کرد.

 

ایده‌پور در خصوص انتخاب مدیران و تغییر آنان گفت: اگر مدیری هست و ما ناراضی هستیم، زورمان نمی رسد که تغییرش دهیم! تنها از ما نظرسنجی می شود و در اصل در مرکز استان تصمیم گیری ها در خصوص انتخاب مدیران و انتصاب آنان صورت می گیرد و از ما تنها نظرخواهی می شود.

 

پرویز ایده‌پور در ارتباط با معضل اعتیاد گفت: دشمن مشترکی وجود دارد که از نظر فکری و هزینه ای و ... تامین است و نهایت تلاش خود را می کند که در کارش که همانا اعتیاد بیشتر جوانان است موفق شود. متاسفانه تاحدودی نیز موفق عمل کرده است.

 

فرماندار شهرستان پاوه به موضوع طرح ترافیک شهر پاوه اشاره کرد و گفت: ما در شهرستان پاوه ترافیک نداریم بلکه با انسداد خیابان ها مواجه هستیم. اگر 6 ساعت ممنوعیت تردد را لحاظ کرده ایم از کارشناسان و زبدگان ترافیکی نظرخواهی شده است و در حال حاضر چاره ای جز این نیست.

 

وی در پایان به تعارضاتی که بر سر راه طرح های بزرگی همچون انتقال آب هانی کوان به پاوه وجود دارد اشاره کرد و گفت: تنها برای خرید سه متر زمین مجبور به پرداخت 45 میلیون تومان شدیم. باید مردم نیز همکاری لازم را با طرح های ملی و بزرگ داشته باشند.

 

ایده‌پور در پایان بعنوان هدیه نشست قول مساعد داد ساخت و تجیهز سالن اجتماعات بزرگ شهرستان را در برنامه دولت در شهرستان پاوه بگنجاند و آن را پیگیری کند.

 

گزارش وعکس : کوثر فخری

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد