دکتر شهاب نادری:

مردم پاوه همچنان منتظر افتتاح طرح انتقال آب هستند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297403|19:29 - 1397/02/06
نسخه چاپی
مردم پاوه همچنان منتظر افتتاح طرح انتقال آب هستند
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، خواستار تسریع در انتقال آب از چشمه 'هانی کوان' به شهر پاوه شد و گفت: اجرای این طرح طولانی شده است.

به گزارشهزار ماسوله، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، خواستار تسریع در انتقال آب از چشمه 'هانی کوان' به شهر پاوه شد و گفت: اجرای این طرح طولانی شده است.

 

شهاب نادری امروز  پنجشنبه در جریان افتتاح نیروگاه سد داریان شهرستان پاوه توسط رضا اردکانیان وزیر نیرو افزود: قرار بود در اسفند 95، آب چشمه هانی کوان به پاوه به بهره برداری برسد اما اینک در سال 97 خبری از افتتاح این طرح نیست.

 

عملیات اجرایی طرح انتقال آب چشمه هانی کوان به شهر پاوه، از سال 88 به طول 14 کیلومتر خط انتقال از روستای 'دشه' تا شهر پاوه آغاز شده است.

 

نادری، تامین آب شرب مردم پاوه را از دغدغه ها و نگرانی های مردم این شهرستان دانست و گفت: انتظار امام جمعه و مردم از مسئولان وزارت نیرو افتتاح هرچه سریعتر این طرح است.

 

وی با انتقاد از سیستم انتقال آب به پاوه گفت: به نظر بنده با سیستم فعلی این آب منتقل نمی شود بلکه باید این شیوه را تغییر داد.
نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه از درایت و دانش وزیر نیرو قدردانی کرد و گفت: نمایندگان مردم به دنبال طرح مسائل و مشکلات مردم هستند و انتظار داریم به این دغدغه ها توجه شود.

 

نادری خواستار شنیدن مشکلات و نگرانی های مردم روستاهای ساکن در جوار سد داریان شد و افزود: باید سهم باغات این منطقه از آب سد داریان مشخص شود و سهمی عاید مردم منطقه شود.

 

وی اظهار کرد: در زمان اجرای این سد، جاده های این منطقه به دلیل ترددهای فراوان خودروهای سنگین و عملیات های اجرایی متعدد ، از بین رفته و اکنون که طرح افتتاح شده باید جاده ها بهسازی شود.

 

وی با اشاره به انتقال آب سد داریان به خارج از شهرستان پاوه گفت: اگر این آب صرف شرب مردم می شود ما مشکلی نداریم اما انتظار داریم سهم باغات و مردم این شهرستان هم تخصیص داده شود.

 

وی اظهار کرد که در سفر رهبر معظم انقلاب قرار بود طرح آبیاری یک هزار و 100 هکتار از آب های این شهرستان تخصیص داده شود که هنوز تحقق پیدا نکرده است.

 

وی همچنین از بکارگیری نیروهای غیربومی در سد داریان پاوه انتقاد کرد و گفت: در حالیکه در این شهرستان تحصیل کرده های بیکار فراوانی وجود دارد اما نیروهای غیربومی بکارگیری می شود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد