وزير نيرو: پروژه تصفيه خانه پاوه بايد به نقطه مطلوب برسد/استاندار كرمانشاه: در سنوات گذشته وعده هاي اتمام اين پروژه زياده بوده اما عملي نشده است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 297401|08:52 - 1397/02/06
نسخه چاپی
وزير نيرو: پروژه تصفيه خانه پاوه بايد به نقطه مطلوب برسد/استاندار كرمانشاه: در سنوات گذشته وعده هاي اتمام اين پروژه زياده بوده اما عملي نشده است
وزير نيرو با حضور در محل تصفيه خانه شهر پاوه گفت: : ان شاالله تا امسال بايد به نقطه مطلوب برسد اگر جزء چهل پروژه چهلمين سالگرد باشد حتما بايد به نتيجه برسد.

به گزارشهزار ماسوله، وزير نيرو در بازديد از محل پروژه تصفيه خانه شهر پاوه در سخناني اظهار كرد: اگر بنا بر اين باشد كه در سال جاري اطمينان داشته باشيد اين پروژه به اتمام برسد پيمانكار را بايد به كار بگيريد ، مردم هم همكاري مي كنند و فرماندار هم از جهت اينكه معارضين براي دريافت مطالبات خود در مسير پروژه اطمينان داشته باشند،  كمك كنند.

 

اردكانيان افزود: ان شاالله تا امسال اين پروژه بايد به نقطه مطلوب برسد و اگر جزء چهل پروژه چهلمين سالگرد باشد حتما بايد به نتيجه برسد.

 

استاندار كرمانشاه نيز در سخناني خطاب به رئيس آب منطقه اي استان اظهار كرد: در سنوات گذشته از اين حتما ها خيلي گفته ايد ولي عملي نشده است ، وعده های اتمام این پروژه را داده اید بالاخره افکارعمومی هم انتظار حضور وزیر نیرو در شهرستان، را دارند.

 

بازوند افزود:از روزی که من آمدم گفتند استاندار قبلی قول داده که تمام بشه ولی نشد به ما هم گفتید تا پایان سال تمام میشه اما نشد، الان هم اول سال است پایان امسال هم میاد بازم تمام نمیشه،بالاخره با این روال بد میشه، برنامه به این پروژه بدید.

 

وي گفت: یه قولی بدید که اگر تمام میشه واقعا همه کمک کنیم که پروژه به اتمام برسد كه حضور اردكانيان در اين منطقه مجددا مثل سنوات قبل نشود.

 

وي در پاسخ به سوالي مبني بر نبود اعتبار گفت: مشكل تامين اعتبار مربوط به زمان انتخاب پروژه است و بايد پيمانكاري قوي را انتخاب مي كرديد كه شرايط و وضعيت پروژه را در نظر مي گرفتند ولي انتخاب پيمانكار ضعيف، اين نتيجه را به دنبال خواهد داشت و الان شرايط كشور به نوعي است كه بايد با اسناد فعاليت كرد.

 

مدیر عامل آب منطقه اي استان كرمانشاه در بازديد وزير نيرو از محل تصفيه خانه شهر پاوه گفت: چشمه هانه كوان با چهار ايستگاه پمپاژ به ارتفاع 700 متر آب را به ميزان 160 ليتر در ثانيه انتقال مي دهد و پس از تصفيه در نهايت به مخزن سراب هولي مي رسد.

 

اميريان افزود: اكنون پروژه نزديك به 86 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و يكي از مشكلات اصلي ان مشكل تامين اعتباري آن بود كه در سال گذشته 14 ميليارد اعتبار براي آن تخصيص يافته بود و تا الان 8 ميليارد از آن به صورت اسناد خزانه توزيع شد .

 

مولفه هاي طرح كه ظرفيت آن 14 هزار متر مكعب در شبانه روز است و يكي از مشكلات وضعيت توپو گرافي خاص منطقه بود كه بدليل نبود نقدينگي، معارض در مسير اين پروژه را داشتيم و كار خوبي كه انجام شد در سال گذشته از محل مطالبات بخش آب به دستور وزير وقت نيرو به ما داده شد و در پروژه تزريق شد.

 

وي گفت: براي كل پروژه نزديك 25 ميليارد تومان اعتبار نياز است و كار اساسي آن انجام شده است كاري كه يك مقدار عقب هستيم بحث مخزن سه هزار متر مكعب كه در تامين آب موثر نيست و كار مقدماتي ان انجام شده است و ان شالله در سال آينده انجام مي شود.

 

خط انتقال اين پروژه در خود ايستگاه پمپاژ، 300 متر مانده است كه وصل شود و بحث برق هم 500 متر تير گذاري و 2600 متر كابل گذاري بدليل كم عرض بودن جاده ، با مشكل مواجه شد.

 

ان شاالله اگر اين مسير باقي مانده هم به اتمام برسد پيش بيني كرديم تا دو ماه آينده اگر بحث معارض ها حل شود قابل استارت خوردن است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد