رئیس شبکه دامپزشکی جوانرود خبر داد:

ساماندهی قصابی های بین راهی در بياشوش

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 297398|18:43 - 1397/02/04
نسخه چاپی
ساماندهی قصابی های بین راهی در بياشوش
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود از ساماندهی فعالیت قصابی های مسیر جوانرود به سمت بیاشوش خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله،  دکتر احمد امیری اظهار کرد: در راستای ادامه طرح ساماندهی قصابی های جوانرود  و رفع معضل کشتارغیر مجاز دام در شهرستان جوانرود، جلسه ای در دفتر دادستانی با حضور معاون دادستان، رئیس شبکه دامپزشکی، سرپرست شبکه بهداشت و ‌درمان و شهردار جوانرود برگزار شد.

وی با اشاره به مصوباتی که این جلسه داشت، افزود: مقرر شد در راستای تامین بهداشت عمومی و ‌جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام، قصابی های مسیر جوانرود دام های خود را جهت کشتار به کشتارگاه شهرستان بفرستند و پس از انجام نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی و تایید سلامت لاشه دام نسبت به انتقال و فروش آن اقدام کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی جوانرود خاطرنشان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه، تامین خودروهای حمل گوشت مجهز به یخچال و سایر تجهیزات توسط شهرداری بود.

به گفته این مسئول، مقرر شد شهرداری نسبت به حمل و انتقال کلیه لاشه های از کشتارگاه به قصابی های بین راهی اهتمام لازم را به عمل آورد و مزید بر آن نیز وسایل و امکانات کشتارگاه را تعمیر و تجهیز کند.

امیری عنوان کرد: همچنین قرار است شهرداری نسبت به تهیه کوره لاشه سوز و چاه تلفات دام در کشتاگاه اقدام کنند.

وی به نقش شبکه دامپزشکی در این طرح هم اشاره و تاکید کرد: قرار است دامپزشکی به صورت مستمر بر ذبح و استحصال لاشه ها در کشتارگاه و در سطح قصابی ها نظارت و با تخلفات بهداشتی برخورد کند.

به گفته امیری، شبکه بهداشت و درمان جوانرود نیز نظارت بر کارت سلامت و بهداشت قصابی ها را عهده دار خواهد بود.

وی ضمن قدردادنی از حمایت دستگاه قضایی و انتظامی برای اجرای این طرح، ابراز امیدواری کرد با ساماندهی قصابی های جوانرود دیگر مشکلی برای سلامت مردم رخ ندهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد