آخرین اخبار

28. فروردين 1397 - 18:20   |   کد مطلب: 297363
شهر پاوه نيز با در نظر گرفتن موقعيت خاص جغرافيايي خود داراي خيابان با عرض كم مي باشد كه به تدريج در طول اين سالها و ازدياد خودروها، شاهد ترافيك سنگين در اين خابان ها بوده ايم.

به گزارش هزار ماسوله، معابر از اركان اصلي يك شهر شمرده مي شوند و در واقع جابجايي ساكنين يك شهر وابسته به شبكه معابر آن شهر مي باشد.

 

شهر پاوه نيز با در نظر گرفتن موقعيت خاص جغرافيايي خود داراي خيابان با عرض كم مي باشد كه به تدريج در طول اين سالها و ازدياد خودروها، شاهد ترافيك سنگين در اين خابان ها بوده ايم.

 

گرچه هر ساله جلسات متعددي براي كاهش ترافيك در پاوه برگزار شده است اما تاكنون به نتيجه مطلوبي نرسيده است.

 

از ابتداي سال جاري نيز شوراي ترافيك با توجه به افزایش حجم وسایل نقلیه موتوری و عرض کم معابر و نبود زیر ساخت های مناسب،نبود پارکینگ های عمومی و همچنین استفاده بی رویه از وسیله نقلیه شخصی توسط بعضی از شهروندان تصمیم بر آن گرفت تا طرح ترافیکی در شهر پاوه را به مرحله اجرا در آورد.

 

با توجه به اجرايي شدن طرح كاهش ترافیک در شهر پاوه و با توجه به بافت شهر پاوه ، احداث يك معبر یکطرفه جاده کمربندی (پل دره نیشه ) به خیابان سراب هولي( آسیابان) جهت رفاه حال شهروندانی که درمسیر سه راهی بیمارستان تا میدان مولوی قرار دارند مي تواند در كاهش ترافيك نيز موثر باشد.

 

احداث اين معبر خود باعث می شود که حجم ماشین های این محدوده درزمان طرح كه قصد تردد به ميدان مولوي را دارند و ناچارا مجبور هستند كه کل شهر را طي كنند تا در مسير طرح قرار بگيرند ، در مسير خيابان امام شافعي(دره باسام) كاهش پيدا بكنند.

 

گفتني است اجراي اين طرح باعث ايجاد ترافيك در خيابان بالايي از دره باسام تا ميدان شهدا شده است كه احداث اين معبر جديد مي تواند باعث كاهش ترافيك در اين مسير شود.

 

لازم به ذکر است که این مسیر پیشنهادی خود محل عبور آب دره نیشه است كه باعث قطع شدن درختان نمي شود.

دیدگاه شما