دیده شدن یک خرس پیر گیاه خوار در کوهستان ویراش روستاي زردويي پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297361|10:55 - 1397/01/26
نسخه چاپی
دیده شدن یک خرس پیر گیاه خوار در کوهستان ویراش روستاي زردويي پاوه
یک خرس پیر گیاه خوار در کوهستان ویراش روستاي زردويي پاوه مشاهده شده است.

به گزارشهزار ماسوله، يك نفر اهل روستاي تين مهرداد خدا مرادی یک قلاده خرس پیر گیاه خوار را در کوهستان ویراش مشاهده كرده است.

 

این خرس پیر دیده شده گیاه خوار است و هیچ گونه آزاری ندارد مگر آنکه احساس خطر کند مسئولین مواظب باشند که دامدارها به دلیل عدم آگاهی باعث جان این گونه نادر نشوند.

 

این نوع خرس نادر  محصولات متنوع گیاهی استفاده می‌کنند شامل: توت، ریشه درختان، جوانه سبز، قارچ ، گیاهان بهاری و همچنین فراورده‌های گوشتی ریز مثل ماهی، حشره، و …. آن طور که مشهور است آنها گوشتخوار نیستند.

 

این نوع خرس  بیش از ۹۰٪ از انرژی غذایی خود را از مواد گیاهی بدست می‌آورد.ساختار فک آنها متناسب با نوع غذایی آنان است و  کامل مشهود است که گیاه خواراند این نوع خرس فقط در طول فروردین و اردیبهشت در ییلاق ها دیده می شود و بعد از آن  بر اساس غریزه خود به جنگل ها باز می گردد و هیچ گونه خطری برای دامها و مردم در فصل ییلاق نشینی و غیر ندارد چرا که شکار این نوع خرس اصلا حیوانات گوشتی بزرگ جسته مثل بز و… نیست و همچنان که گفته شد گیاه خواراند بنابراین هنگام رویت این خرس کاملا خون سرد باشید و چرا که کاملا بی خطر است البته اگر احساس خطر کند از خود دفاع خواهد کرد و این احتمالا به زیان هم ولایتی ها خواهد بود .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد