جشنواره قطبی هنرهای آوایی و نمایشی دانش آموزان منطقه اورامانات در پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297355|19:53 - 1397/01/22
نسخه چاپی
جشنواره قطبی هنرهای آوایی و نمایشی دانش آموزان منطقه اورامانات در پاوه برگزار شد
جشنواره قطبی هنرهای آوایی و نمایشی منطقه اورامانات صبح امروز باحضور 264 دانش آموز در پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، مختار برزگرفرد مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه در آیین افتتاحیه این جشنواره که در سالن امتحانات امام خمینی برگزار شد، افزود: هنر جایی است که به استدلال و حجت نیاز ندارد و از روز اول خلقت تاکنون دنیا بدون هنر نبوده و نخواهد بود.

 

وی با بیان اینکه ما با هنر بزرگ شده ایم و بدون هنر قادر به زندگی نیستیم، اظهار کرد: در روایات داریم که هر زمان پیامبر اکرم (ص) ناراحت میشد بلال را صدا می زد تا اذان بگوید و صدای دلنشین اذان و قرائت دلنشین قرآن هنری است که همیشه همراه ما بوده و نشان از توجه و اهتمام دین ما هنر دارد.

 

برزگرفرد اصالت و غنای محتوا را دو فاکتور مهمی سبب ماندگاری موسیقی و نمایش عنوان کرد و گفت: زندگی بدون هنر و هنر بدون زندگی در هیچ عصری معنا نداشته و هیچ قومی را نمی شناسیم که بدون هنر زندگی کرده باشند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه با بیان اینکه در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات و درهم شکندگی مرزها نیاز به هنر و مسیقی بیشتر است، گفت: دانش آموزانی که در چنین جشنواره هایی شرکت می کنند به عنوان سفیران هنر شناخته شده و باهنرنمایی خود می توانند گاها یک کتاب را در قالب نمایش اجرا نموده و یا یک مقاله را در قالب سرود بیان کنند.

 

گفتنی است در این جشنواره دانش آموزان منتخب مدارس منطقه اورامانات در محورهای سرود، هنرهای نمایشی و تکنوازی در دو تایم صبح و بعدازظهر در سالن امتحانات امام خمینی(ره) و سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بایکدیگر به رقابت پرداختند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد