در اولین روز از سال جدید | ماموستا قادری در مناطق زلزله زده حضور یافتند / گزارش تفصیلی و مصور

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297332|01:00 - 1397/01/02
نسخه چاپی
در اولین روز از سال جدید | ماموستا قادری در مناطق زلزله زده حضور یافتند / گزارش تفصیلی و مصور
در اولین روز از سال جدید، حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در رأس هیئتی متشکل از جمعی از اعضای ستاد وحدت پاوه، جهت دیدار با مردم مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و سرپلذهاب و بازدید از روند بازسازی مساجدی که قرار است زیر نظر ستاد وحدت پاوه بازسازی شوند؛ عازم این منطقه شدند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛حاج ماموستا ملا قادر قادریصبح چهارشنبه یکم فروردین‌ماه ۱۳۹۷ در حالیکه جمعی از اعضای ستاد وحدت پاوه (مسجد قبا)، جمعی از روحانیون و مهندسین ایشان را همراهی می کردند، جهت دیدار با مردم برخی از روستاهای زلزله زده ثلاث باباجانی و سرپلذهاب و همچنین بازدید از روند بازسازی مساجدی که قرار است زیر نظر ستاد وحدت پاوه بازسازی شوند؛ عازم منطقه شدند.

آغاز سفر حضور در روستایمیدان نمکبود که بازسازی مسجد این روستا توسط دو نفر از خیرین روستای نوریاب شروع شده است.

ماموستا قادریدرجمع اهالی روستای میدان نمکضمن پیگیری روند بازسازی روستا، مطالبی را به سمع اهالی و جمع حاضر رساندند.

هیئت مذکور سپس از طریق جادۀ شیخ صله عازمازگله و روستای دره ژاله،دومین مقصد سفر، شدند. بمحض ورود به روستای دره ژاله و نمایان شدن اسکت مسجد روستا، همه حضار خوشحال و خدای خویش را شکر کردند.

امام جمعه پاوه ضمن بازدید از پروژه و شنیدن گزارش آقایان مهندس احمدی مهندس ناظر و حاج تحسین قادری، پیمانکار، از زحمات این عزیزان تقدیر کردند و افزودند: پیشرفت کار خوب است، اما توقع ما اینست که ان شاء الله کار ساخت مسجد برای ماه مبارک رمضان به پایان برسد.

 

مقصد بعدی سفرمنطقه ذهاب و روستای امام عباسبود. به همت اهالی و با حضورماموستا ثنایی امام‌جمعه اهل سنت سرپل،ماموستا محمد براتی امام‌جمعۀ ازگله،ماموستا هادی رمضانی مسئول اوقاف پاوه و اوراماناتو اهالی روستا در بالکن مسجد در حال ساخت امام عباس جلسه ای تشکیل گردید.

در این جمع صمیمی؛ماموستا قادری امام‌جمعۀ پاوهدر سخنانی کوتاه، ضمن بیان مطالبی مفید و شکر خداوند سبحان به خاطر پیشرفت مسجد؛ از اهالی روستا و آقایان مهندس احمدی، مهندس علیزاده و طه ازکات متصدیان ساخت مسجد و اهالی و پیش‌نماز روستا و افراد حاضر تشکر کردند.

 

در ادامه این سفر،حاج ماموستا قادریازکارگاه خانم کلباسیبازدید کردند.

خانم کلباسیاز خواهران نیکوکار اصفهانی است که همراه جمعی از جوانان چهار ماه است در دشت ذهاب مستقر و با هماهنگی مسئولان، کار بازسازی چهار روستا را به عهده گرفته و به‌سرعت مشغول کار هستند.

ماموستا قادریدر این بازدید ضمن خسته نباشید و تشکر از زحماتشان، از آنان خواستند با توجه به شروع فصل گرما در حد امکان در ساخت منازل زلزله‌زدگان عزیز منطقه با سرعت بیشتری کار کنند.

 

ادامه سفر حضور درمسجد جامع ازگلهواقامه نماز جماعت ظهر و عصربود

بعد از اقامه نماز؛حاج ماموستا قادری و هیئت همراه، درروستای آبدالان میرکیدر حومۀ ازگله حضور یافتند. این روستا ۳۵ خانوار است که در زلزله اخیر صددرصد تخریب شده و جمعی از پزشکان نیکوکار تهرانی کار بازسازی روستا را تقبل کرده‌اند.

امام جمعه پاوهبا حضور درمنزل یکی از معتمدین روستاوضعیت ساخت و سازها را جویا و سپس از روند کار بازسازی روستا که پیشرفت بسیار خوبی داشت، بازدید و در جمع اهالی آبدالان میرکی؛ضمن اظهار خوشحالی از روند کار، برای پزشکان خیّر دعای عزت و سلامتی نمودند.

 

 

 در مسیر بازگشت؛ از مسجدروستای کانی گوهرکه در زلزلۀ سال گذشته کاملاً تخریب و فعلاً توسطآقای منصور محمودیدر حال بازسازی است، دیدن وحاج ماموستا قادریاز آقای منصور محمودی به خاطر زحماتشان در ساخت مسجد تشکر و برایشان دعای خیر کردند.

 

گفتنی است؛ همراه این هیئت چند دستگاه خودرو وانت حامل وسایل موردنیاز مردم شریف زلزله‌زده ثلاث باباجانی و ازگله و سرپل، و مبالغی وجه نقد توسط یکی از خیرین در روستاهای منطقه توزیع گردید.

 تصاویر تکمیلی این سفر

 

 

 

 تصاویر تلگرام و اینستاگرام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد