ماموستا قادري: انقلاب اسلامي يك نعمت و پيروي از رهبري هم رمز وحدت است/نادري: مردم اورامانات مرزداري كرده اند/ايده پور:توصيه هاي وزير محترم در بازگشايي مرز شوشمي راهگشا است

سرویس: سیاسیکد خبر: 297326|15:17 - 1396/12/29
نسخه چاپی
ماموستا قادري:  انقلاب اسلامي يك نعمت و پيروي از رهبري هم رمز وحدت است/نادري: مردم اورامانات مرزداري كرده اند/ايده پور:توصيه هاي وزير محترم در بازگشايي مرز شوشمي راهگشا است
امام جمعه پاوه در مراسم ديدار وزير اطلاعات با مردم شهرستان پاوه كه در مسجد شهدا اين شهر برگزار شد گفت: انقلاب اسلامي را يك نعمت و پيروي از رهبري را رمز وحدت و حفظ امنيت را تكليف مي دانيم.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در مراسم ديدار وزير اطلاعات با مردم شهرستان پاوه كه در مسجد شهدا اين شهر برگزار شد در سخناني ضمن خير مقدم به مهمانان اظهار داشت: ما از جناب وزير محترم اطلاعات خيلي تقدير و تشكر داريم چرا كه ايشان خود شهرستان پاوه را براي ديدار انتخاب كرده اند، شما يك فرد قرآني هستيد و آشنا به درد و مشكات و صاحب فكر و آشنا با فكر اهل سنت هستيد، به شما خيرمقدم عرض مي كنيم.

 

ماموستا ملا قادر قادري با اشاره به وضعيت شهرستان پاوه افزود: اين شهرستان 61 هزار نفر جمعيت دارد كه شامل پنج شهر مي باشد و مردم آن اهل كرد و شافعي مذهب هستند.

 

وي گفت: مردم اين شهرستان 640 شهيد را تقديم انقلاب كرده اند و امنيت هم با حضور نيروهاي نظامي و با رهبري حكيمانه رهبر معظم انقلاب برقرار است.

 

وي ادامه داد: مردم اين شهرستان فرهنگي و سياسي هستند و به فرموده رهبر معظم انقلاب مردم ديار اورامانات داراي دو خصلت تدين و روشنفكري هستند و حفظ اين مردم براي انقلاب و كشور نيز ضروري است.

 

وي گفت: انقلاب اسلامي را يك نعمت و پيروي از رهبري را رمز وحدت و حفظ امنيت را تكليف مي دانيم.

 

ماموستا قادري گفت: در طول چهار دهه گذشته مردم ما صداقت خود را به انقلاب نشان داده اند و در 5 ماه گذشته هم چند مسئله همه پرسي اقليم كردستان ، كمك رساني به مردم زلزله زده و به وجود آمدن آشوب ها در اكثر استان ها، همين مردم حكيمانه برخورد كردند و بلكه در روز پيروزي انقلاب اسلامي نيز بيعت خود را با آرمانهاي انقلاب تجديد كردند.

 

امام جمعه پاوه گفت: دولت هاي قبل از دولت آقاي روحاني، در حد توان خود دريغ نكرده اند ولي ما مشكلاتي داريم كه هنوز حل نشده است كه به صورت نامه اي با امضاي برخي از مسئولان شهرستان هاي مرزي در سه استان غربي اين مشكلات را در رابطه با مشكلات مرزي و پيله وران و مرزداران نوشته ايم كه امروز هم همان برنامه ها را خدمت شما خواهيم داد.

 

نماينده مردم پاوه و اوراماناتنيز در اين مراسم در سخناني اظهار داشت: كردها بي انصاف و بي وجدان نيستند اگر هركسي در هر پست و مقامي به كردها خدمت كنند جواب خود را خواهند گرفت.

 

شهاب نادري افزود: مردم مناطق زلزله زده استمهال وام ها را از رئیس جمهور به عنوان عیدی خواهان هستند و شما نيز معيشت مردم اين منطقه را ديده ايد.

 

وي گفت: در شهرستان هاي اورامانات به خاطر شرايطي اقتصادي كه دارند بيكاري وجود دارد و مردم اين منطقه هم مرزداري كرده اند و در هر زماني نيز تابع رهبر معظم انقلاب بوده اند.

 

وي ادامه داد: با وجود ناآرامي هاي مردمي كه در چند ماه اخير به وجود امد ، اورامانات در نقطه صفر مرزي از تهران هم امن تر بوده است و هر زمان هم كه مشكلي پيش امده است مدافع نظام و انقلاب بوده اند.

 

نادري با اشاره به پدافند غير عامل گفت: ما امروز جاده كمربندي در شهرستان پاوه را نداريم بحث داريان، منطقه ويژه اقتصادي بيمارستان پاوه و مرز شوشمي از مطالبات به حق مردم است.

 

فرماندار شهرستان پاوهنيز در سخناني ضمن خير مقدم به مهمانان اظهار كرد: با اينكه در كل كشور مشكل بيكاري وجود دارد اما در پاوه به لحاظ آسيب هايي كه در مرز داريم اين مشكلات و زحمات بيشتري را براي ما ايجاد خواهد كرد.

 

پرويز ايده پور افزود: ما در شهرستان پاوه 11 ميليارد به عنوان 25 درصد مصوبات دولت براي بيكاري اعتبار داريم و پرونده هاي زيادي از مردم را از سامانه كارا در اين خصوص معرفي كرده ايم اما از اين 25 درصد ابلاغي تنها 15 درصد را در طي دو ماه جذب كرده ايم.

 

وي گفت: آيين نامه و مقرراتي كه براي اشتغال مردم كشور وضع شده است مي دانم منطبق با زندگي مردم استان و حداقل با شهرستان نيست چرا كه بيش از دو ماه اين پرونده ها در انتظار هستند و به هر شكل از اين دژ مستحكم مقررات، عبور بسيار سخت است.

 

فرماندار پاوه گفت: پيشنهاد اين است كه مقررات را تغيير داد و در مالكيت اسناد واحدهاي تجاري نيز تغيير به وجود آورد به شكلي كه بتوانيم اين اعتبارات را جذب كنيم .

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اين شهرستان بدون زمين است گفت: در اين شهرستان بيش از 5 هزار نفر تحصيلكرده داريم كه به همين ميزان نيز آمار بيكاري داريم كه همين بيكاران انتظار دارند ، از طرف دولت براي آنها اشتغال ايجاد شود.

 

ايده پور با اشاره به مرز شوشمي گفت: در ماههاي پيشين بحث مرز شوشمي از فضاي ديگري قابل بررسي بود به طوري كه دولت حاكم در اقليم كردستان مجوزي از دولت مركزي براي اين مرز را نداشت اما امروز با تغييراتي كه در مديريت اقليم رخ داده است خود به خود ان شا الله اين مشكل حل مي شود.

 

وي تصريح كرد: توصيه هاي وزير محترم اطلاعات در اين زمينه مي تواندراهگشا باشد و ما نيز قول مي دهيم در صورت ايجاد مرزي و حذف كلمه موقت بتوانيم اشتغال خوبي را در قبال تردد مسافر براي جوانان ايجاد كنيم.

 

ايده پور گفت: در طول اين ماه دو بار با مسئولان عراقي مذاكره كرديم و مقدمه كار فراهم مي شود و انتظار اين است وزير محترم دستور فرمايند كه بتوانيم براي سال آينده در خدمت مردم به عنوان يك مرز رسمي باشيم.

 

فرماندار پاوه با اشاره به وضعيت راههاي شهرستان گفت: در تمام مسائل بعد از انقلاب به عنوان توسعه، مردم اين شهرستان از آب و برق و گاز برخوردار بوده اند اما افزايش خودروهاي شخصي و افزايش سند توسعه توريسم در منطقه، راهها و جاده هاي ما ، همان راههاي سه دهه گذشته هستند كه با كم عرض بودن انها شاهد تصادفات و كشته شدن عزيزانمان هستيم.

 

وي در پايان با بيان اينكه تنها راه توسعه راه است افزود: در سفر وزير محترم راه، جاده قزانچي به نودشه به عنوان يك محور تصويب شده است مردم انتظار دارند در اين سفر ، چهار خطه كردن اين جاده به عنوان هديه را از دولت دريافت كنند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد