برگزاری جشن تکلیف در دبستان سمیه ی نودشه +تصاوير

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297313|11:06 - 1396/12/25
نسخه چاپی
 برگزاری جشن تکلیف در دبستان سمیه ی نودشه +تصاوير
جشن تکلیف دانش اموزان دختر پایه ی سوم ابتدایی دبستان سمیه نودشه با حضور امام جمعه ی شهر،رییس اداره ،معاونین،اولیای دانش اموزان و اموزگاران اموزشگاه با شور و شعف خاصی برگزار گردید.

به گزارشهزار ماسوله،ماموستا مبارکشاهی امام جمعه ی شهرنودشه ضمن تبریک این جشن معنوی به دانش اموزان و اولیای انان این جشن تکلیف را یک رویداد زیبا برشمرد که در دوره ی نوجوانی شیرین ترین لحظه های به یاد ماندنی را برای استقبال ازتکالیف دینی به ارمغان می اورد.

 

ماموستا مبارکشاهی در بخش دیگری از سخنان خود جشن تکلیف و عبادت را جشن بندگی،تعهد و مسئولیت پذیری عنوان کرد.

 

وی خطاب به اولیای دانش اموزان گفت :اولیا وخانواده باید در هدایت و تربیت دینی و اجتماعی فرزندان به عنوان الگوی انان  نهایت دقت لازم را داشته باشند و از بی تفاوتی و عدم توجه به انان در زمینه های تربیتی جدا اجتناب نموده و در دوران نوجوانی حفظ حجاب،رعایت واجبات دینی، پرهیز از معاصی و ترک محرمات را به دختران خود بیاموزند.

 

امام جمعه ی شهر نودشه با اشاره به عدم استفاده ی صحیح از فضا ی مجازی افزود :گسترش فضای مجازی در حوضه ی روابط فرزندان با والدین تغییرات جدی را به وجود اورده که از جمله ی ان میتوان به کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع و الگوی فرزندان ،کاهش ارتباط والدین و فرزندان با هم ،شکاف نسلی به دلیل رشد سریع تکنولوژی و بعضا از بین رفتن حریم بین فرزندان و اولیای انان اشاره کرد .

 

وهابی رییس اداره آموزش و پرورش نوسود نیز در سخنانی هدف از برگزاری این جشن های عبادی در مدارس دخترانه ی سطح منطقه در دوره ی ابتدایی را ترویج فرهنگ دینی،توسعه و تحکیم عفاف و حجاب در مدارس و تقویت حس مسئولیت پذیری دینی و اجتماعی در بین دانش اموزان عنوان کرد .

 

وی دوره ی نوجوانی را زمان خودسازی ،تزکیه  و تذهیب نفس و بهترین فرصت برای ارتقای فرهنگی ،اخلاقی و علمی دانست.

 

وهابي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایات قرانی به محاسبه ی  اعمال ادمی در قیامت و  ثبت و ضبط در کارنامه ی عمل اشاره نمود و راه سعادتمندی ادمی را در دنیا و اخرت پیروی از دستورات و فرامین الهی دانست و به  دانش اموزان حاضر به عنوان چهره های معصوم توصیه نمود خود را به تقوی و فضائل اخلاقی اراسته نمایند.

 

اجرای دکلمه،سرود گروهی دانش اموزان،همخوانی قران واهدای هدایا  به دانش اموزان از دیگر برنامه های این جشن معنوی بود .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد