2500 متر از گردنه تته در سروآباد برف روبی شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297302|02:25 - 1396/12/23
نسخه چاپی
2500 متر از گردنه تته در سروآباد برف روبی شد
مدیر روابط عمومی راهداری، حمل و نقل جاده ای سروآباد گفت: 2 هزار و 500 متر از طول چهار هزار و 500 متری گردنه تته در مسیر ارتباطی اورامان کردستان به پاوه کرمانشاه در 11 روز گذشته برف روبی شده است.

به گزارشهزار ماسوله، محمد شبرندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گردنه تته از ابتدای ایست و بازرسی هنگ مرزی شروع و تا پایان حوزه اسحفاظی شهرستان سروآباد 4500 متر طول دارد که از آذر امسال همزمان با بارش اولین برف مسدود شده است.
وی افزود: عملیات بازگشایی این مسیر از 19 اسفند آغاز شده و با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری و استفاده از 2 دستگاه بلدوزر، یک دستگاه اشکوژ (برف خور) و یک دستگاه لودر، 2 هزار و 500 متر از این مسیر برف روبی شده است.
شبرندی تاکید کرد: این گردنه از مسیرهای برف گیر کردستان است که در طول مسیر برف روبی شده محل های احتمالی سقوط بهمن نیز در گردنه توسط نیروهای راهداری ایمن سازی شده است.
وی یادآور شد: ارتفاع برف در برخی نقاط از چهار تا 6 متر متغیر است ولی در داخل قوس ها و پیچ های تند بیشتر هم می شود و اکنون گروه 9 نفری راهدارخانه ژالانه در این مسیر مشغول برف روبی و بازگشایی مسیر هستند.
او با بیان اینکه 4500 متر از گردنه تته در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد قرار دارد، گفت: بازگشایی این مسیر همه ساله با همکاری اداره راهداری پاوه انجام می شود که امسال نیز این نیروها در حوزه استحفاظی خود مشغول برف روبی و پاکسازی مسیر هستند.
به گزارش ایرنا، گردنه تته در مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان و کرمانشاه قرار دارد که همه ساله به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید سه ماه از سال بسته است و کار بازگشایی این مسیر در اوایل بهار هر ساله آغاز می شود.
این گردنه مسیر ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است و به دلیل جاذبه های طبیعی و بکر هرساله مسافران و گردشگران زیادی از این گردنه تردد می کنند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد