مدیرکل گمرکات کرمانشاه:

زیرساخت های لازم در بازارچه های شوشمی و شیخ صالح فراهم است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297288|17:27 - 1396/12/19
نسخه چاپی
 زیرساخت های لازم در بازارچه های شوشمی و شیخ صالح فراهم است
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: زیرساخت های لازم در گمرکات بازارچه های مرزی شوشمی شهرستان های پاوه و شیخ صالح در ثلاث باباجانی برای ارائه خدمات مبادلات موقت مرزی فراهم است.

به گزارشهزار ماسوله، خلیل حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرایی شدن و ساماندهی مبادلات در بازارچه های موقت مرزی استان، گمرکات کرمانشاه آماده ارائه خدمات در بازارچه های شوشمی و شیخ صالح است.
او گفت: معیشت خانوارها در شهرستان های همجوار با مبادی مرزی آن با درآمدهای حاصل از تجارت با کشورعراق عجین شده و مبادلات تجاری با آن کشور از نقش تعیین کننده ای بر اقتصاد منطقه برخوردار است.
وی اظهار کرد: گمرکات کرمانشاه در راستای اجرایی شدن و ساماندهی مبادلات در بازارچه های موقت مرزی، زیرساخت های لازم در حوزه فعالیت های گمرکی در گمرکات بازارچه های مرزی شوشمی و شیخ صالح را فراهم کرده و آماده ارائه خدمات به تجار، فعالان اقتصادی و ساکنان این مناطق می باشد.
حیدری تصریح کرد: گمرکات کرمانشاه در جهت ساماندهی مبادلات در بازارچه های موقت مرزی استان، آماده هرگونه همکاری با دستگاه های ذی ربط از جمله استانداری، فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت در این زمینه می باشد.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه، همچنین برای ساماندهی مبادلات در بازارچه های موقت مرزی استان از فراهم نمودن زیرساخت های گمرکی لازم در بازارچه مرزی تیله کو در آینده نزدیک خبر داد.
حیدری افزود: در جهت تسریع و روان سازی مبادلات در بازارچه های موقت مرزی استان و در راستای ارائه خدمات مطلوب، مجموعه گمرکات کرمانشاه آماده ارائه هرگونه مشاوره و راهنمایی در این زمینه به تجار و فعالان اقتصادی است.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
سالانه بیش از 2 میلیارد دلار کالا از کرمانشاه به عراق صادر می شود که بیش از 50 درصد کل صادرات ایران به این کشور را تشکیل می دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد