فرماندار شهرستان پاوه:

لایحه رسمی شدن مرز شوشمی در پارلمان کشورعراق است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297238|22:17 - 1396/12/05
نسخه چاپی
 لایحه رسمی شدن مرز شوشمی در پارلمان کشورعراق است
فرماندار شهرستان پاوه گفت: مسئولان استان حلبچه لایحه رسمی شدن مرز شوشمی را به پارلمان عراق ارسال کرده اند.

به گزارشهزار ماسوله، پرویز ایده پور روز شنبه در نشست با خبرنگاران و مسئولان پایگاه های خبری پاوه، خواسته و نیاز اساسی مردم این شهرستان را رسمی شدن مرز شوشمی و تردد مسافر از آن دانست.

 

وی افزود: رایزنی ها و اقدام های لازم برای تردد در مرز شوشمی و رسمی شدن آن از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام شده و بازگشایی این مرز و رسمی شدن آن منوط به موافقت حکومت مرکزی عراق است.

 

وی به تغییر مدیریت در کردستان عراق اشاره کرد و گفت: این جابجایی موجب شده تا مسئولان حلبچه با دیدگاه و نگرش مثبتی به رسمی شدن مرز شوشمی نگاه کنند.

 

وی افزود: همین موضوع موجب شده تا مسئولان استان حلبچه با تدوین لایحه ای برای پارلمان دولت مرکزی درخواست رسمی شدن مرز شوشمی و بازگشایی آن را داشته باشند که به نظر می رسد با موافقت پارلمان و حکومت مرکزی عراق شاهد بازگشایی و رسمی شدن این مرز باشیم.

 

فرماندار پاوه اظهار کرد: مرز کیله در آذربایجان غربی، شوشمی در کرمانشاه و سیران بند در استان کردستان از جمله مرزهایی هستند که برای رسمی شدن مورد توجه دولت مرکزی عراق هستند.

 

ایده پور به گفت و گوی خود با مرزبان منطقه یکم عراق در حاشیه دیدار مرزبانان عراق و استان کرمانشاه در هتل ارم پاوه اشاره کرد و گفت: خواسته دولت عراق برای رسمی شدن مرز شوشمی حذف کامل قاچاق از این مرز است که این موضوع مورد تأکید مسئولان جمهوری اسلامی نیز هست.

 

وی افزود: به مسئولان عراقی تأکید کرده ایم که مرز شوشمی با بیش از 67 سال سابقه گمرگی باید از دیگر مرزها متمایز باشد و این مهم در تصمیم گیریها باید مدنظر قرار گیرد.

 

فرماندار پاوه در ادامه خطاب به خبرنگاران پاوه گفت: فاصله رسانه و مدیریت اجرائی شهرستان با تنویر افکار عمومی باید پر شود و بر لزوم اطلاعات درست همراه با تحقیق به شهروندان تاکید کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد