اهانت دو جوان کُرد به سوره «فتح» محکوم است/ این حرکت کمونیستی جایگاهی نزد مردم باشرف کُرد ندارد/ اشتباه اردوغان در حمله به عفرین منتج به این توهین شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297211|14:08 - 1396/11/26
نسخه چاپی
اهانت دو جوان کُرد به سوره «فتح» محکوم است/ این حرکت کمونیستی جایگاهی نزد مردم باشرف کُرد ندارد/ اشتباه اردوغان در حمله به عفرین منتج به این توهین شد
امام جمعه پاوه تبعات حرکت ناجوانمردانه دو جوان کُرد بر علیه قرآن را که نتیجه عملکرد غلط اردوغان در حمله به عفرین به نام دین است برشمرد و گفت: کافی است کلیپ این اقدام شیطانی به دست جامعه الازهر یا مفتی استانبول و یا مفتی عراق و دانشگاه مدینه برسد؛ بعد از دیدن آن چگونه در مورد قوم کُرد فکر می کنند؟!

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا قادر قادری در گفت‌و‌گو باکُردتودی، در واکنش به اهانت دو جوان کُرد به سوره مبارک فتح؛ گفت: برای آنکه ثابت کنیم 99 درصد قوم کرد مسلمان، خداپرست و اهل قرآن هستند و برای قرآن و مسجد احترام قائلند نام مسجد روستای زلزله زده میدان نمک شهرستان ثلاث باباجانی را مسجد "فتح" می گذاریم.

 

امام جمعه پاوه با اشاره به اهانت دونفر ملحد به قرآن کریم در روزهای گذشته، گفت: طی هفته گذشته دو نفر کرد زبان ملحد و فاقد شرف کردی به بهانه اینکه اردوغان قبل از حمله به عفرین دستور داده در مساجد ترکیه سوره فتح به جهت تبرک و توفیق در عفرین خوانده شود، این سوره را از قرآن کریم جدا نموده و آن را لگد مال و آتش زدند و به خدا و قرآن و اسلام و پیامبر اهانت کردند و سپس با خواندن ترانه ای ضد خدا و رسول؛ اعلام کردند ما ضد قرآن و اسلام هستیم.

 

وی در ادامه افزود: مردم کرد اهل سنت چه کردهای ایران و چه کردهای عراق و سوریه و ترکیه مسلمان هستند؛ در اقلیم کردستان عراق 5400 مسجد وجود دارد که در هفته در 4800 مسجد نماز جمعه برپا می شود و در اورامانات و مناطق اهل سنت کرمانشاه 480 مسجد وجود دارد، وجود مسجد علامت ایمان است و کار دو نفر ملحد و کمونیست در نزد مردم مسلمان کرد محکوم و مردود است.

 

ماموستا دکتر قادری تبعات این حرکت ناجوانمردانه بر علیه قرآن، که نتیجه عملکرد غلط اردوغان در حمله به عفرین به نام دین است را برشمرد و گفت: کافی است کلیپ این اقدام شیطانی به دست جامعه الازهر یا مفتی استانبول و یا مفتی عراق و دانشگاه مدینه برسد؛ بعد از دیدن آن چگونه در مورد قوم کُرد فکر می کنند؟!

 

وی افزود: اردوغان هم قطعاً خواهد گفت ما با لادینها طرف هستیم آن وقت شماها خواهید دید چگونه بر ضد ما فتوا صادر خواهند کرد. در حالی که ما مستحق آن فتواها نیستیم و مسلمان هستیم و 98 درصد از ملت کُرد مسلمان، محب قرآن و محب رسول الله (ص) است و عزت ما تا زمانی است که قرآن در بین ماست.

 

امام‌جمعه پاوه در ادامه به نامگذاری مسجد روستای میدان نمک به نام مسجد فتح اشاره کرد و گفت: برای آنکه ثابت کنیم 98 درصد قوم کرد مسلمان، خداپرست و اهل قرآن هستند و برای قرآن و مسجد احترام قائلند نام این مسجد را مسجد "فتح" می گذاریم.

 

امام جمعه پاوه ضمن تقدیر و تشکر از کمکهای بی دریغ مردمی به زلزله زدگان، لزوم فراموش نکردن این عزیزان را یادآور شد و در تبیین چرایی ساخت مساجد در این مناطق گفت: روزهای اول که به منطقۀ زلزله زده آمدیم اکثر معتمدین به ما می گفتند: مساجدمان را بسازید تا قال الله و قال الرسول بشنویم و مقداری طمأنینه و آرامش بگیریم.

 

امام جمعه پاوه در ادامه به هدف از انتخاب این روستا اشاره کرد و گفت: روستای میدان نمک جایگاهی خاص دارد؛ نه تنها این روستا بلکه کل منطقۀ ثلاث باباجانی که همواره محل بزرگانی از شعرا، علما و مشایخ خانه شور و سران عشایر بوده و در تاریخ کردستان مشهور بوده و دارای احترام هستند.

 

وی افزود: مرحوم ماموستا ملا محمد فرزند صوفی عبدالکریم ملا محمد گه ­وره، اهل این روستا بوده که بعد از اخذ اجازه نامه فتوا در سلیمانیه؛ سلیمانیه پر از ناز و نعمت را رها کرده و به میان قوم و عشیره خود در ثلاث باباجانی که از نظر امکانات بسیار ضعیف بوده برگشته و به وظیفه دینی خود عمل کرده است.

 

ماموستا دکتر قادری مردم ثلاث باباجانی را مردمی محترم و انقلابی تعریف کرد و ضمن اشاره به نظر برخی مورخین که صحابی جابان کردی که به خدمت پیامبر اسلام مشرف شده را اهل این منطقه می داند، گفت: عشیرۀ باباجانی نزد ما محترم و جایگاهی ویژه دارند؛ این قوم همواره قومی شجیع بوده و در همراهی با نظام دریغ نداشته اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد