سالم مرادی خبر د اد:

کاهش نزولات جوی و کمبود آب در پاوه/اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت ذخیره و توزیع آب در شهرستان پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 297170|03:29 - 1396/11/17
نسخه چاپی
کاهش نزولات جوی و کمبود آب در پاوه/اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت ذخیره و توزیع آب در شهرستان پاوه
سالم مرادی با تأکید بر حفظ فضای سبز شهری گفت: آبیاری فضاهای سبز شهری از نظر مصرف آب، بسیار پرمصرف است و باید تدابیری اندیشیده شود تا فضای سبز با آب غیرشرب آبیاری گردد.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر امور آبفای شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: تدابیر و تمهیدات لازم برای مدیریت ذخیره و توزیع آب در شهرستان پاوه اندیشیده شده است.

 

سالم مرادی افزود: طی دیداري با شهردار و فرماندار این شهرستان، به بررسی مسائل در حوزه شهری ونحوه خدمات رسانی به مردم پرداخته ايم كه یکی از مسائل مشترک، نگرانی از وضعیت کاهش نزولات جوی و کمبود آب در تابستان ۹۷ است كه مطرح گردید.

 

پرویز ایده پور فرماندار پاوه نیز مهم‌ترین مشکلات پیش روی شهر پاوه را کمبود آب دانست و گفت: شهری که آب نداشته باشد برای شهرداری نیز رونقی نخواهد داشت.

 

وی با تأکید بر حفظ فضای سبز شهری گفت: آبیاری فضاهای سبز شهری از نظر مصرف آب، بسیار پرمصرف است و باید تدابیری اندیشیده شود تا فضای سبز با آب غیرشرب آبیاری گردد.

 

همچنین وي، از وضعیت منابع تامین مخازن ذخیره و تعدادی از حوادث شکستگی لوله داخل کوچه های شهر بازدید به عمل آورد و در جریان این بازدید سالم مرادی مدیر آبفای پاوه در خصوص نحوه آبرسانی توضیحاتی ارائه کرد.

 

وي گفت: زحمات شبانه روزی پرسنل آبفا را در این فصل کم آبی و مشکلات آن- ارج می‌نهم و از خدمات رسانی شبانه روزی آنها و افزایش کار مطلع هستیم، با توجه به اهمیت آب و اینکه امروزه ما کمبود آن را احساس کرده ایم، انتظار از کارکنان آبفا بیشتر شده و باید تلاش‌ها نیز بیشتر شود تا کمترین هدر رفت ناشی از حوداث را داشته باشیم.

 

مرادی در خصوص منابع تامین آب در شهر پاوه افزود: آب شهر پاوه از طریق ۴ حلقه چاه و «سراب هولی» تامین می‌شود که نیاز شهر در این فصل به ۱۱۰ لیتر در ثانیه است و طی یک ماه اخیر، این مقدار به زیر ۱۰۰ لیتر در ثانیه تقلیل یافته است، این در حالی است که هر ۴ حلقه چاه و سراب هولی ۲۴ ساعته در مدار می‌باشند.

 

وی گفت: طی تابستان ۹۶، امور آبفای شهرستان پاوه، اقدام به جمع آوری آب محوطه سراب هولی و چشمه پایین دست نمود که مقدار قابل توجهی به منابع آب اضافه شد و هم اکنون به داخل مخزن ۵ هزار مترمکعبی تزریق می‌شود.

 

مرادی اظهار داشت: چاه «بندره» نیز با تغییر قطر و جنس لوله‌های داخل چاه و الکترو پمپ آن مجددا تجهیز شد که این امر نه تنها باعث افزایش آبدهی چاه گردید بلکه ایستگاه پمپاژ میان راهی و مخزن تپه هنگ مرزی نیز از مسیر خط انتقال به سراب هولی حذف شدند.

 

وی در ادامه بیان کرد: با وجود افزایش آبدهی مذکور باز هم کمبود آب داریم. البته تدابیری در خصوص مدیریت ذخیره و توزیع آب اندیشه شده تا مردم  قطعی آب را کمتر احساس کنند.

 

مدیر امور آبفای شهرستان پاوه اشاره کرد که هم اکنون ما ۵ ساعت قعطی آب داریم ولی زمان قطعی را از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح قرار دادیم که در این ساعات مردم کمتر به آب نیاز دارند.

 

مرادی افزود: قطعی آب طی ساعاتی از شب به منظور ذخیره در مخازن و رفع کمبود مصرف روزانه صورت می‌گیرد. این روند پیامدهای خاص حوزه خود را نیز دارد و یکی از این پیامدها هواگرفتگی شبکه است که  منجر به افزایش حوادث و هدر رفت آب بیشتری نیز می‌شود.

 

وی با اشاره به سختی کار و زحمات شبانه روزی همکاران ذخیره و توزیع آب گفت: باز و بسته نمودن شیرهای آب در ساعت ۱۲ و ۵ صبح و هواگیری شبکه در نقاطی از شهر در طول شب و همچنین رفع حوادث آب نیز افزایش بسیاری داشته است و فعالیت همکاران این امور را مضاعف نموده است.

 

مرادی در ادامه بیان کرد: فرماندار محترم شهرستان پاوه نیز به جهت دلگرمی و خدا قوت به همکاران این بخش، به هنگام حفاری و تعمیر لوله های شکسته در یکی از کوچه های شهر دیداری داشت.

 

وی همچنین افزود: در راستای حفظ تعادل فعلی فقط شب‌ها قطعی آب خواهیم داشت، از مردم فهیم و با فرهنگ پاوه استدعا داریم از مصارف غیر ضروری اجتناب نمایند و از سرریز تانکرها جلوگیری به عمل آید.

 

میری شهردار پاوه نيز در اين خصوص اظهار داشت: ما فضای سبز موجود را حفظ خواهیم کرد و از قبل کارهایی برای تامین آب غیرشرب انجام دادیم. یک حلقه چاه برای آبیاری فضای سبز حفاری نموده که در سال آینده از آن استفاده خواهیم کرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد