دمای شبانه 12 شهرستان کرمانشاه زیرصفر می رود/ تداوم سرما تا پایان هفته

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 297059|20:54 - 1396/10/18
نسخه چاپی
 دمای شبانه 12 شهرستان کرمانشاه زیرصفر می رود/ تداوم سرما تا پایان هفته
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود توده هوای سرد به جو منطقه گفت: پیش بینی می شود برای امشب (دوشنبه) دمای 12 شهرستان استان به کمتر از صفر درجه برسد.

به گزارشهزار ماسوله، علی محمد زورآوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به آخرین وضعیت دمایی نقاط مختلف استان اشاره و اظهار کرد: امشب به جزء قصرشیرین و گیلانغرب، دمای هوا در بقیه نقاط استان به کمتر از صفر درجه خواهد رسید.
وی ادامه داد: سردترین نقاط استان طی امشب سنقر و کلیایی و کنگاور با دمای هفت درجه زیر صفر خواهد بود و پس از آن ها اسلام آبادغرب نیز با دمای 6 درجه زیر صفر شب سردی خواهد داشت.
زورآوند افزود: شهرهای کرمانشاه و دالاهو نیز امشب دمای پنج درجه زیر صفر و روانسر دمای چهار درجه زیر صفر را تجربه می کنند.
معاون هواشناسی کرمانشاه یادآوری کرد: همچنین دمای هوا در شهرهای هرسین، صحنه، جوانرود و پاوه نیز به سه درجه زیر صفر خواهد رسید.
وی با اشاره به دمای هوا در مناطق زلزله زده نیز گفت: علاوه بر دالاهو، دمای شهر ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب نیز به کمتر از صفر درجه می رسد به گونه ای که ساکنان این مناطق امشب به ترتیب دمای 2 و یک درجه زیر صفر را تجربه خواهند کرد.
زورآوند افزود: همچنین دمای هوای گیلانغرب و قصرشیرین نیز به ترتیب یک و چهار درجه بالای صفر خواهد بود.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از تداوم سرما و همچنین دمای شبانه زیرصفر درجه برای اکثر نقاط استان تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: با این حال انتظار می رود از روز چهارشنبه بتدریج به دمای هوا بخصوص در ساعات روز افزوده شود.
وی در پایان اظهار کرد: تا اواسط هفته آینده پدیده قابل ملاحظه ای برای جو استان به جز افزایش ابر و وزش ملایم باد پیش بینی نمی شود.
بارندگی های سال زراعی جاری در استان کرمانشاه به 93.1 میلی متر رسیده که نسبت به بارش های سال گذشته که 97.5 میلی متر بود، چهار درصد و نسبت به دوره بلند مدت 44 درصد کاهش داشته است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد