دو خبر از آموزش و پرورش نوسود؛

وهابي: بي سوادي تهديدي جدي براي رشد فرهنگي و اقتصادي جامعه است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297029|21:58 - 1396/10/10
نسخه چاپی
وهابي: بي سوادي تهديدي جدي براي رشد فرهنگي و اقتصادي جامعه است
رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود درنشست هم انديشي ، خطاب به آموزش دهندگان دوره هاي سواد آموزي گفت: بي سوادي تهديدي جدي براي رشد فرهنگي و اقتصادي جامعه است .

به گزارشهزار ماسوله، آموزش دهندگان سواد آموزي به مناسبت هفته سواد آموزي با رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود ديدار كردند.

 

وهابي رئيس اداره ضمن ابراز خرسندي و تبريك به مناسبت هفته سواد آموزي افزود :سواد آموزي بخشي از جريان آموزش است كه تلاش مي كند فرصت دوم يادگيري و تواناسازي را براي افرادي كه به هر دليل فرصت آموزش عمومي را از دست داده اند فراهم كند. وي بيان داشت امروزه يادگيري خواندن و نوشتن به تنهايي كفايت نمي كند و نمي تواند به خود كمك كند تا او زندگي بهتري را تجربه كند لذا خواندن ، نوشتن و حساب كردن بايد ابزار و وسيله اي باشد براي آگاهي بيشتر و كسب معرفت بالاتر .

 

 وهابي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد سواد آموزي بايد اعتماد به نفس ،شهامت ،روحيه همدلي ، مشاركت ، ريسك پذيري را در افراد تقويت كند  تا آنها براي رسيدن به اهداف خود اميدوار تر شوند .

 

رئيس اداره آموزش و پرورش در ادامه نيل به توسعه رادر سايه آموزش امكان پذير دانست و هيچ كشوري بدون آموزش با كيفيت نمي تواند مسير توسعه را دنبال كند لذا به جرأت مي توان گفت بي سوادي تهديدي جدي براي رشد فرهنگ و اقتصاد جامعه است .

 

وهابي در پايان به تشريح عملكرد اداره در انسداد مبادي بي سوادي پرداخت و هم چنين آموزش دهندگان به ديدگاها و نظرات خود را بيان نمودند و از همكاريهاي اداره در اين راستا تشكر و تقدير كردند.

   

 

همچنين در ديگر خبر آموزش پرورش منطقه نوسود، نمايشگاه توليدات سوادآموزي برگزار شد.

 

به مناسبت هفته سواد آموزي  نمايشگاهي از توليدات سواد آموزان و آموزش دهنگان سطح منطقه در محل آموزش و پرورش نوسود برگزار گرديد .

 

وهابي رئيس اداره  ضمن تقدير از زحمات آموزش دهندگان برگزاري اينگونه نمايشگاه ها را به منظور معرفي توانمديهاي آموزش دهنگان و سواد آموزان در منطقه و ايجاد انگيزه و رغبت بيشتر به مشاركت در طرح هاي سواد آموزي ضروري برشمرد. 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد