شهاب نادری در گفتگو با هزارماسوله:

دولت شاخص توسعه یافتگی برنامه ششم توسعه را در استان محقق نکرده است/ با این زلزله به عقب برگشته ایم

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296920|01:44 - 1396/09/14
نسخه چاپی
دولت شاخص توسعه یافتگی برنامه ششم توسعه را در استان محقق نکرده است/ با این زلزله به عقب برگشته ایم
نماینده مردم پاوه و اورامانات گفت: شاخص توسعه یافتگی به دنبال برنامه ششم توسعه پیدا نکرده ایم و با این زلزله هم حتی به عقب برگشته ایم .

به گزارشهزار ماسوله، نماینده مردم پاوه و اورامانات در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص اجرایی نشدن مزایای منطقه جنگی اظهار داشت: در بحث برنامه ششم توسعه ما بحثی بعنوان شامل شدن مناطق جنگ زده و مناطق محروم از مزایای مناطق جنگی را داریم که شامل استان کرمانشاه نیز می شود و قرار بود این برنامه در استان کرمانشاه اجرایی شود .

 

شهاب نادری افزود: براساس برنامه ششم توسعه برخی از استان های جنگ زده به دلیل شرایط خاص جنگی که داشته اند در واقع نتوانسته اند توسعه پیدا کنند و لذا برای توسعه این استان ها امتیازهای مناطق جنگی را در نظر گرفتند که متاسفانه اجرایی نشد.

 

وی گفت: اما وقوع این بلای طبیعی و زمین لرزه در استان کرمانشاه هم باعث شد که مشکلات این استان دوچندان شود و من هم بعنوان خدمتگزار مردم این مرز و بوم واقعا از بیان و تفسیر پیامدهای این اتفاق ناتوانم.

 

وی ادامه داد: شاخص توسعه یافتگی به دنبال برنامه ششم توسعه پیدا نکرده ایم و با این زلزله هم حتی به عقب برگشته ایم .

 

نادری افزود: زلزله باعث درگیر شدن تمام شهرهای اورامانات شد و در همه بخش های زندگی مردم مثل اشتغال معیشت و زندگی مردم تاثیر گزار بوده است و دولت باید بدور از شعارهای گفتاری وارد عمل شود و در همه بخش های معیشت و زندگی و اشتغال مردم وارد عمل شود .

 

نادری با اشاره به مذاکرات خود با وزیر رفاه و تامین اجتماعی در خصوص امداد رسانی به مناطق زلزله زده خواستار سروسامان دادن به وضعیت و معیشت مردم شد و یادآور شد : مردم ما در این زلزله فقط به چادر و کنسرو و مایحتاج اولیه زندگی نیاز ندارند دغدغه ما باید در خصوص معیشت و زندگی و اشتغالزایی جوانان باشد و همچنین با اشاره به مشکلات روحی و روانی که بعداز زلزله برای مردم پیش می آید خواستار اعزام روانشناسان به این مناطق شد چرا که مردم از لحاظ روحی و روانی و فکری واقعا آسیب دیده اند و باید حتما بررسی شود .

 

نماینده مردم اورامانات با اشاره به مشکلات و گرفتاری های مردم این مناطق و بخصوص روستاییانی که منیع درآمدی ندارند گفت: باید درخصوص پرداخت بدهی های بانکی که تعداد زیادی از جمعیت این مناطق بدهکاران بانکی می باشند فرصتی درخصوص پرداخت بدهی ها داده شود.

 

وی همچنین خواستار تسریع در امر بازسازی این مناطق شد و گفت: از مهندسان و ناظرین بومی استان استفاده شود که آن هم فرصتی برای استفاده از پتانسیل های کاری و علمی استان است.

 

نادری همچینین با اشاره به ارائه برخی امتیازات در بازپرداخت تسهیلات در شهرستان جوانرد گفت: دولت متقبل پرداخت سود تسهیلات بانکی در شهرستان جوانرود به مدت دو سال به طوری که مردم اقساط خود را پرداخت نکنند شده است و اعلام ابنکه تمام شهرهای اورامانات جزء مناطق زلزله زده هستند، این شهرها از این امتیازات که به این مناطق اختصاص داده شده است نیز برخوردار خواهند شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد