برگزاری اولین آئین شکرگزاری انار و دومین جشنواره غذاهای بومی محلی در باینگان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296795|20:54 - 1396/08/12
نسخه چاپی
برگزاری اولین آئین شکرگزاری انار و دومین جشنواره غذاهای بومی محلی در باینگان
مدیرعامل تعاونی نیک اندیشان باینگان گفت: اولین آئین شکرگزاری انار و دومین جشنواره غذاهای بومی محلی به همت این تعاونی در بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا، غفور رستم زاده هدف از برگزاری این آئین را معرفی محصولات ارگانیک باغی منطقه باینگان عنوان کرد و گفت: ما محصولاتی را عرضه می کنیم که بطور صدرصد ارگانیک، پاک و سالم است.
وی هدف دیگر از برگزاری این آئین را بسته بندی محصولات ارگانیک منطقه بصورت مدرن، شیک و مورد قبول مشتریان عنوان کرد و گفت: با این کار قصد عرضه بصورت انبوه به داخل کشور را داریم و موضوع صادرات به خارج از کشور هم در برنامه ما قرار دارد.
رستم زاده این اقدام تعاونی نیک اندیشان را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری دانست و گفت: با این کار اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه منطقه را شاهد خواهیم بود.
فرماندارپاوه با مثبت ارزیابی کردن مراسم جشن و شکرگزاری انار در روستاهای این شهرستان گفت: درصددیم با آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت این برنامه ها برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برنامه ریزی کنیم.
پرویز ایده پور افزود: پس از شناسایی نقاط ضعف و قوت و آسیب شناسی موضوع قصد داریم برای سال آینده مراسم را در یک نقطه تجمیع و با برنامه ریزی بهتر و قدرتمندتر این مراسم را برگزارکنیم.
وی اظهار کرد: با تجمیع آیین ها در یک نقطه می توانیم برای اقامت، ایاب و ذهاب و خدمات بهتر و مناسب تر به گردشگران اقدام کنیم و زمینه حضور گردشگران بیشتری را در منطقه فراهم کنیم.
بخشدار باینگان هم با اشاره به ظرفیت های باینگان برای جذب گردشگران گفت: این بخش به لحاظ بوم گردی، طبیعت گردی، اکو توریسم و توریسم درمانی و توریسم مذهبی ظرفیت های خوبی دارد.
اردلان حاتمی، ظرفیتهای دیگر باینگان را منطقه حفاظت شده بوزین مره خیل اعلام کرد و گفت: در صورت سرمایه گذاری در این منطقه حفاظت شده که منحصر به فرد است می توان گردشگران خاصی به این منطقه جذب کرد.
وی ظرفیت های دیگر باینگان را محصولات باغی و دامی و صنایع دستی از جمله انار، گیوه، روغن حیوانی و کشک مشهور باینگان عنوان کرد و گفت: از ویژگی های منحصر بفرد محصولات باغی باینگان ارگانیک و سالم بودن آن است.
تعاونی نیک اندیشان باینگان که متشکل از جوانان دانش آموخته دانشگاهی است با همکاری و هم افزایی خود توانسته اند رونق خوبی در بحث گردشگری در باینگان ایجاد کنند.
در این مراسم از بسته بندی محصولات پاک باینگان با برند 'چاوگ' توسط شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان رونمایی شد و همچنین طی مراسمی از نخستین دستگاه آب انار گیر سنتی که طراحی و ساخت آن نیز توسط شرکت تعاونی نیک اندیشان انجام گرفته بود پرده برداری شد.
طبخ غذاهای سنتی، ارائه محصولات باغی و غذایی ارگانیک و صنایع دستی منطقه اورامانات از دیگر قسمت های این مراسم بود که بسیار مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.
در این آئین یک روزه که با استقبال گسترده مردم و گردشگران همراه بود برنامه های مفرح فرهنگی نیز اجرا شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد