دومین جشنواره غذاهای محلی منطقه اورامانات در باينگان برگزار می‌شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296770|21:06 - 1396/08/08
نسخه چاپی
دومین جشنواره غذاهای محلی منطقه اورامانات در باينگان برگزار می‌شود
نخستین جشن شکرگزاری انار و دومین جشنواره غذاهای محلی منطقه اورامانات در شهر باینگان و روستای دودان شهرستان پاوه برگزار می‌شود.

به گزارشهزار ماسوله، نخستین جشن شکرگزاری انار و دومین جشنواره غذاهای محلی منطقه اورامانات 11 و 12 آبان‌ماه جاری در شهر باینگان و روستای دودان شهرستان پاوه برگزار می‌شود.

 

براساس این گزارش، این مراسم با همکاری استانداری کرمانشاه، میراث فرهنگی و صنایع دستی و جهاد کشاورزی شهرستان پاوه، بخشدار، آموزش و پرورش‌، شهرداری و شورای شهر باینگان برگزار می‌شود.

 

روستای دودان یکی از قدیمی‌ترین روستاهای استان کرمانشاه در بحث گردشگری است که در 12 کیلومتری بخش باینگان در شهرستان پاوه قرار دارد.

 

پيش از اين رئيس اداره ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان پاوه نيز در گفتگويي با خبرنگار ما در خصوص جشن شكرگزاري انار از برگزاری جشنواره "انارانه" در روزهای 6 تا 13 آبان ماه خبر داد و گفت: این جشنواره به مدت هشت روز در هشت روستا و شهر باینگان برگزار می‌شود.

 

هادي شريفي افزود: اولین روز جشنواره (6 آبان ماه) در روستای "ساتیاری"، دومین روز (7 آبان ماه) در روستای "هجیج"، سومین روز (8 آبان ماه) در روستای "نسمه"، چهارمین روز (9 آبان ماه) در روستای "خانقاه"، پنجمین روز (10 آبان ماه) در روستای "شرکان"، ششمین روز (11 آبان ماه) در شهر "باینگان"، هفتمین روز (12 آبان ماه) در روستای "دودان" و هشتمین روز (13 آبان ماه) در روستای "داریان" برگزار می‌شود.

 

وي ادامه داد: در روستاي زردويي نيز تاريخ برگزاري اين جشنواره 12 آبان ماه است كه با توجه به اعلام امادگي آژانس هاي مختلف و تورهاي گردشگري تهران و استان جهت حضور خود در اين جشنواره، ما در اين روز دو مراسم را در روستاي دودان و زردويي برگزار خواهيم كرد.

 

شریفی گفت: با برگزاری اين جشنواره علاوه بر معرفی انار منطقه اورامانات به عنوان یک جاذبه گردشگری، جاذبه‌های دیگر گردشگری این منطقه نیز به گردشگران معرفی می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد