شهاب نادري:

در اورامانات، تنها صنعت گردشگري جواب خواهد داد/ استان كرمانشاه، تنها در بيكاري، رتبه اول را دارد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296732|23:10 - 1396/07/26
نسخه چاپی
در اورامانات، تنها صنعت گردشگري جواب خواهد داد/ استان كرمانشاه، تنها در بيكاري، رتبه اول را دارد
شهاب نادري با بيان اينكه رئيس جمهور در سفر خود به كرمانشاه، اين استان را قطب گردشگري معرفي كرد و گفت: تنها ، صنعت گردشگري است كه در اين استان جواب خواهد داد.

به گزارشهزار ماسوله، نماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلس در اولين نشست فعالين و سرمايه گذاران عرصه گردشگري كه با حضور مدير كل اداره ميراث فرهنگي استان كرمانشاه، فرماندار و برخي مسئولين استاني و شهرستاني در سالن جلسات فرمانداري شهرستان پاوه برگزار شد در سخناني ضمن تبريك سالگرد سفر مقام معظم رهبري(مدظله العالي) اظهار داشت: اتمام برخي از پروژه هاي سفر رهبري و يا بر زمين ماندن برخي از آنها به مديران ارشد استان، مديران كل و فرمانداران بر مي گردد كه بايد با توجه به فرمايشات رهبر انقلاب را كه امسال بر اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال نامگذاري كردند اين پروژه ها بر زمين نمانند ولي متاسفانه بنا بر مشاهدات عيني و تحقيقات به عمل امده اين اقدامات انجام نشده است.

 

شهاب نادري افزود: بهره برداري اين پروژه ها از مطالبات مردم است و هر مسئولي كه مطالبات به حق مردم را سياسي جلوه دهد خائن است.

 

وي با اشاره به سخنان مدير كل ميراث فرهنگي در اين نشست گفت: سخنان جناب آقاي بالايي در تضاد هستند، ايشان بر عدم توانايي در رونق گردشگري به ايراد سخناني پرداخت اما بايد گفت كه بعد از صنعت نفت و خودرو در دنيا صنعت گردشگري پردرآمدترين صنعت مي باشد.

 

وي با بيان اينكه رئيس جمهور در سفر خود به كرمانشاه، اين استان را قطب گردشگري معرفي كرد و گفت: تنها ، صنعت گردشگري است كه در اين استان جواب خواهد داد.

 

وي با بيان اينكه بنده به عنوان نائب رئيس فراكسيون گردشگري در مجلس، مردم ديگر استان ها پيگير بحث هاي و طرح هاي گردشگري از طريق اينجانب را با ديگر نمايندگان دارند ادامه داد: از مجموعه ميراث فرهنگي استان ناراحت هستم چرا كه برخي از طرحهاي گردشگري به مدت هشت سال هنوز در كاغذ بازي هاي اداري گير كرده است.

 

وي با اشاره به فرموده از حضرت علي(ع) مبني بر اينكه آدم ترسو گناهكار است گفت: اعتقاد بنده بر اين است كه برخي از مديران استان گناهكار و ترسو هستند ، امروز به غير از آنكه ما در سطح كشور، رتبه اول بيكاري را داريم در چه زمينه اي از رتبه اول برخوردار هستيم.

 

نادري ادامه داد: متاسفانه مديران استاني ما به ميز و صندلي خود چسبيده اند و همين هم باعث بالا رفتن آمار بيكاري شده است.

 

نماينده مردم پاوه و اورامانات با بيان اينكه در هر زمينه اي اعداد و ارقام سوري ارائه داده مي شود گفت: آمار بيكاري پاوه را 12.5 درصد تحويل دكتر رازاني داده ام اما امروز اين آمار به 24 درصد رسيده است گرچه اين آمار در منطقه ما خيلي بيشتر از اين رقم خواهد بود.

 

وي خاطر نشان كرد: بايد خروجي اين جلسات طوري باشد كه در آينده حداقل بتوانيم 50 درصد از جوانان را از بيكاري نجات دهيم.

 

نادري تصريح كرد: دولت مدير و ما قانون گذار هستيم كه بايد مديران اجرايي كه دولت مي باشد اين مصوبات را اجرايي كنند كه بتوانيم به جوانان اين مرز و بوم كمك كرده باشيم.

 

وي اظهار داشت: در اين منطقه هيچ كارخانه اي وجود ندارد و هيچ سرمايه گذاري هم حاضر به سرمايه گذاري براي توليد كالايي نيست بلكه تنها صنعت گردشگري مي تواند در اين منطقه جواب دهد.

 

شهاب نادري خطاب به مدير كل اداره ميراث فرهنگي استان گفت: تعيين دفتر پايگاه منظر اورامان در شهرستان پاوه و بكارگيري نيروهاي بومي را در نظر داشته باشيد.

 

وي افزود: من از اقاي بالايي خواهشمندم كه ادارات ميراث فرهنگي اورامانات را تجهيز نمايد چرا كه در اين منطقه تنها صنعت گردشگري جواب خواهد داد ، شرايط بيكاري جوانان اين منطقه با بيكاري جوانان استان كه به عنوان آسيب اجتماعي است، فرق دارد.

 

نادري با اشاره به نامگذاري امسال با نام توليد و اشتغال گفت: دغدغه مقام معظم رهبري بر اشتغال جوانان است چرا كه همواره بر اشتغال تاكيد كرده اند و ما نيز از مسئولين اين خواهشو دارم كه به اشتغال جوانان در اين مناطق محروم فكر كنند.

 

وي گفت: مناطق برخي از استان هاي كشور به اندازه منطقه ما با چهار فصل زيبا ، جاذبه هاي گردشگري ندارند اما براي آن  استان ها اقدامات خاصي در بحث گردشگري صورت گرفته است.

 

نماينده مردم پاوه و اورامانات در ادامه به نكته نظرات حاضرين در جلسه پاسخ داد.

 

در ادامه اين نشست شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات بهمراه مدیرکل میراث فرهنگی استان از مناطق نمونه گردشگری روستای خانقاه در شهرستان پاوه بازديد و جهت حل مشكلات در بين مردم حضور يافت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد