هادي شريفي خبرداد:

برگزاری جشنواره "انارانه" در هشت روستای شهرستان پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296703|18:16 - 1396/07/19
نسخه چاپی
برگزاری جشنواره "انارانه" در هشت روستای شهرستان پاوه
رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برگزاری اولین جشنواره انارانه در هشت روستا و شهر باینگان این شهرستان خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، هادی شریفی در گفتگويي با خبرنگار ما با بیان اینکه انار منطقه اورامانات از مرغوبیت خوبی برخوردار است، گفت: انار این منطقه می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح شود.

 

وی افزود: به طور مثال انار روستای "دودان" از توابع شهرستان پاوه انار دانه سیاه است که بسیار منحصر به فرد بوده و کاربرد پزشکی دارد.

 

وي گفت: این ظرفیت موجب شد امسال برای اولین بار برگزاریجشنواره انارانهرا در راستای معرفی هرچه بهتر این جاذبه گردشگری در دستور کار قرار دهیم.

 

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برگزاری این جشنواره در روزهای 6 تا 13 آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: این جشنواره به مدت هشت روز در هشت روستا و شهر باینگان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: اولین روز جشنواره (6 آبان ماه) در روستای "ساتیاری"، دومین روز (7 آبان ماه) در روستای "هجیج"، سومین روز (8 آبان ماه) در روستای "نسمه"، چهارمین روز (9 آبان ماه) در روستای "خانقاه"، پنجمین روز (10 آبان ماه) در روستای "شرکان"، ششمین روز (11 آبان ماه) در شهر "باینگان"، هفتمین روز (12 آبان ماه) در روستای "دودان" و هشتمین روز (13 آبان ماه) در روستای "داریان" برگزار می‌شود.

 

وي ادامه داد: در روستاي زردويي نيز تاريخ برگزاري اين جشنواره 12 آبان ماه است كه با توجه به اعلام امادگي آژانس هاي مختلف و تورهاي گردشگري تهران و استان جهت حضور خود در اين جشنواره، ما در اين روز دو مراسم را در روستاي دودان و زردويي برگزار خواهيم كرد.

 

شریفی گفت: با برگزاری اين جشنواره علاوه بر معرفی انار منطقه اورامانات به عنوان یک جاذبه گردشگری، جاذبه‌های دیگر گردشگری این منطقه نیز به گردشگران معرفی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری جشنواره، برنامه‌های دیگری از جمله اجرای بازی‌های محلی و بومی نیز خواهیم داشت، گفت: به دلیل مصادف شدن این برنامه با ماه‌های محرم و صفر و عزاداری‌ها، اجرای موسیقی و برنامه شاد نخواهیم داشت و این برنامه‌ها در دوره‌های بعدی جشنواره در سالهای آینده اجرا خواهد شد.

 

هادي شريفي تصريح كرد: هدف اصلي در برگزاري اين جشنواره موضوع برند سازي در اين شهرستان است كه برند انار اين شهرستان را به ديگر نقاط كشور معرفي كنيم و هرساله نيز در اين منطقه برگزار خواهد شد.

 

وي در پايان با بيان اينكه براي برگزاري اين جشنواره در روستاهاي شهرستان محدوديتي را نداريم گفت: معرفي روستاهاي فعلي در برگزاري اين جشنواره هم به اين دليل بوده است كه اين روستاها داراي اقامتگاه بوم گردي، مكان اقامت گردشگران و گروه پذيرش مي باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد