گفتگوی ویژه با سخنگوی شورای شهر پاوه پیرو انتخاب شهردار

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296689|18:53 - 1396/07/16
نسخه چاپی
گفتگوی ویژه با سخنگوی شورای شهر پاوه پیرو انتخاب شهردار
با گذشت بیش از يك ماه از معرفي و انتخاب دكتر برهان ولدبيگي به عنوان شهردار پاوه و انصراف وي، اما انتخاب شهردار توسط اعضای شورای اسلامی شهر پاوه با حاشيه هايي همراه بوده است.

به گزارشهزار ماسوله، انتخاب شهردار كه از اصلی­ترین وظایف نهاد مردمی  شورا بشمار مي آيد اين روزها موضوع  داغ شهر پاوه می باشد که به سریالی دنباله ­دار و پرحاشیه تبدیل شده است.

 

 با انتخاب شورای جدید و امیدواری های بسیار به تغییرات بنیادی و اساسی و توسعه شهر پاوه منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی پاوه در اقدامی تازه در تاریخ 30 تیر ماه 1396 فراخوانی را جهت انتخاب  پست شهردار پاوه منتشر کردند . فراخوانی که ترجیحات آن این چنین بود:

 

ب: ترجیحات و اولویت های شورای پنجم شهر پاوه :

۱ . ارجحیت داوطلبین بومی شهرستان پاوه در صورت احراز شرایط برابر با سایر داوطلبین.
۲ . برنامه های کارشناسی و عملیاتی داوطلبین برای شهرداری پاوه.
۳ . داوطلبین بالای سی سال سن و متاهل .
۴.  داوطلبین دارای پنج سال سابقه اجرایی و مدیریتی.
۵ . داوطلبین دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری

 

پس از مطرح شدن فراخوان و دعوت از داوطلبین برای ارائه روزمه کاری و تحقق و بررسی و ارائه برنامه از تاریخ (۳۱/۴/۱۳۹۶ لغایت ۵/۵/۱۳۹۶ ) نزدیک به 11 نفر برنامه های خود را به دبیرخانه شورا ارائه دادند. و سرانجام پس از بررسی های فراوان دکتر برهان ولدبیگی به صورت رسمی در اولین جلسه شورا در تاریخ 2 شهریور ماه رسما شهردار منتخب شورا شد و  با گذشت بیش از يك ماه از معرفي و انتخاب دكتر برهان ولدبيگي به عنوان شهردار پاوه و عدم اعلام نتیجه رسمی صدور حکم دکتر برهان وی در اقدامی اعتراضی انصراف داد و در تاریخ 13 مهر ماه 1396 اعضای شورای شهر انصراف وي را قبول کردند تا سرانجام صبح امروز در جلسه شورای شهر علی محمد میری سرپرست شهرداری با 3 رای آقایان اسلامی نیا ، جراحزاده و لطف الهی و اعتراض و ترک جلسه دو عضو شورا آقایان مرادی و احمدی در یک جلسه پرحاشیه به عنوان شهردار پاوه انتخاب شد.

 

در جلسه صبح امروز انتخاب شهردار سخنگوي شوراي اسلامي شهر پاوه در گفتگويي با خبرنگارانهزارماسوله و سلام پاوهبا اشاره به انتخاب علي محمد ميري به عنوان شهردار اظهار داشت: در مقوله انتخاب شهردار، ما پيش از شروع به كار به صورت فراخوان ، آقاي دكتر برهان ولدبيگي را با در نظر گرفتن امتيازات بالا و با اكثريت آرا به عنوان شهردار پاوه انتخاب كرديم و در اين پروسه خطايي متوجه شوراي شهر پاوه نمي شود چون طبق قانون و برابر مصوبات مدارك لازم را به استان ارسال نموديم و استان نيز در صدور ابلاغيه شهرداران كه مختص شهر پاوه نمي باشد كوتاهي كرده است و تا به امروز نيز تاكنون جوابيه دو يا سه شهرداري را اعلام كرده اند.

 

حيدر اسلامي نيا گفت: آقاي دكتر برهان ولدبيگي هم در روزهاي اخير انصراف خود را اعلام و پس از بحث و تبادل نظر با وي در اين خصوص ، نهايتا شوراي شهر پاوه با انصراف وي موافقت كردند .

 

وي گفت: در موضوع انتخاب شهردار هر كدام از اعضای شورا حق انتخاب را دارند و بايد از اين حق خود به عنوان راي استفاده نمايد و پس از دعوت رسمي از اعضاي شورا توسط رئيس شوراي شهر پاوه، جهت حضور در جلسه امروز و مطرح نمودن موضوع معرفي شهردار، با سه راي موافق آقاي علي محمد ميري به عنوان شهردار انتخاب شد.

 

سخنگوی شورای شهر ادامه داد و گفت : قطعا راي مخالف آقايان سامان مرادي و احسن احمدي نيز ،حق مسلم خود آنها مي باشد و هيچ وقت عدم راي آنها در انتخاب شهردار به منزله عدم همكاري با اعضاي شوراي شهر در پروسه هاي بعدي نيست.

 

وی گفت : در اين راستا هم از رسانه ها و مردم درخواست همكاري و همراهي را داريم تا بتوانيم رسالت اصلي و وظيفه خود را به نحو احسن انجام دهيم.

 

اسلامی نیا در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد :

 

آيا ثبت نام آقاي علي محمد ميري در مدت زمان مهلت فراخوان شوراي شهر پاوه بوده است و يا خارج از اين مهلت قانوني؟ و اينكه چرا شوراي شهر اولويت اصلي در انتخاب شهردار را بومي بودن عنوان كردند اما به آن عمل نکردند؟

 

سخنگوي شوراي شهر پاوه در اين باره اظهار كرد كه طبق قانون ما فراخوان ثبت نام را اعلام كرديم و آقاي ميري نيز با توجه به آنكه خود شهردار پاوه بود، در آخرين روز از مهلت ثبت نام در روز پنجشنبه ، موضوع را بررسي و اعلام امادگي كرد و نهايتا در روز شنبه نامه اعلام ثبت نام و حضور را به شوراي شهر ارسال كرد و اگر موضوعي را كه قابل اعتراض مي بود در زمان خود بايد به آن معترض  مي شدیم كه اينكه آقاي ميري هم در جلسه شورا حضور يافت و برنامه هاي خود را اعلام كرد. در خصوص بومي بودن نيز تاكيد بر بومي بودن شهردار را نداشته ايم و هيچ بندي را مبني بر تاكيد بر بومي بودن اعلام نكرده ايم گرچه آقاي ميري هم 6 سال در اين شهرستان مي باشد و بومي تلقي مي شود.

 

آيا ثبت نام آقاي علي محمد ميري دو روز پس از مهلت قانوني در فراخوان، نوعي توهين به شعور 11 نفر كانديدا نمي باشد؟

 

 

ايشان چون شهردار بودند و اعلام آمادگي كردند، تمامي اعضاي شوراي شهر با بررسي برنامه هاي ايشان، ثبت نام وي را پذيرفتند و اگر اشتباهي در اين خصوص باشد، متوجه تمامي اعضاي شورا مي باشد كه اگر مشكلي مي بود بايد در همان زمان اعتراض مي شد و بنا به مصلحت شهر، آقاي ميري گزينه مناسب به عنوان شهردار مي باشد.

 

آيا شائبه دخالت در انتخاب شهردار توسط گروهي صحت دارد؟

 

به هيچ وجه. ما شايعه دخالت در انتخاب شهردار را تكذيب مي كنيم و هيچ شخص خاص و يا ارگان و سازماني در اين دوره ،دخالت نداشته اند و صددرصد اين موضوع را تكذيب مي كنيم.

 

در اين پروسه چند نفر اعلام آمادگي كردند؟ و دليل عدم رسانه اي نمودن اسامي اين افراد چه بود؟

 

يازده نفر اعلام آمادگي كردند و امروز آقاي احسن احمدي عضو فعلي شوراي شهر نيز رسما جهت تصدي پست شهرداري اعلام امادگي كرد و برخي از اين افراد مانع از رسانه اي شدن اسامي خود در فضاي مجازي شدند كه ما نيز از انتشار اسامي آنها خودداري كرديم اما ما تمامي برنامه هاي آنها را بررسي كرديم كه در نهايت در فراخوان اوليه آقاي دكتربرهان ولدبيگي را با امتياز بالا انتخاب كرديم.

 

براساس شنيده ها گزينه هايي همچون آرش رضايي رئيس بنياد مسكن پاوه آمادگي خود را به عنوان شهردار اعلام كرده است اما دخالت هاي ناروا باعث پشيماني ايشان در ثبت نام شده است، آيا صحت دارد؟


زماني كه اعلام آمادگي ايشان را دادند من شخصا اعلام كردم كه به ايشان راي خواهم داد اما منوط به تبادل نظر با آقاي رضايي بود كه رسما خود ايشان پيام رسمي عدم حضور خود را ارسال نمود.

 

آيا اين مصوبه وجاهت قانوني دارد؟ چه عملكردي را از جناب آقاي ميري در نظر داشتيد كه اكنون هم به عنوان شهردار وي را انتخاب كرديد؟

 

اين جلسه امروز برگزار شده است و نشست اعضاي شورا هم با يك امضاي رياست شورا مي تواند به فرمانداري ارسال شود.كاركردي كه از ايشان مي بينيم اين است كه در تمامي حوزه ها فعاليت دارد پيگير موضوعات مي باشد و احاطه كاملي را با در نظر گرفتن سوابق ايشان، بر شهرداري دارد و اعضاي مخالف وي حق راي دارند و ما نمي توانيم راي موافق را بر آنها تحميل كنيم.

 

با اين وضعيت كه اختلاف در معرفي شهردار به وضوح آشكار است، ادامه كار شورا را چگونه مي بينيد؟

 

مطمئن باشيد ادامه كار شورا مثبت است و بهتر از گذشته هم خواهد شد و فراتر از اين ، شايد اعضاي شورا هم كه به تعيين شهردار راي مخالف دادند بهتر از ما با شهرداري هم فعاليت خوبي داشته باشند، انتخاب شهردار در سطح استان مطلق است و همواره همراه با اختلافاتي بوده است.

 

گفتنی است در حین این مصاحبه تناقض نظرات رئیس شورای شهر پاوه با سخنگوی شورا در مورد اینکه آقای میری جزو افراد ثبت نام کننده در موعد مقرر بر طبق فراخوان مشهود بود که آقای جراحزاده در ابتدا عنوان کرد آقای میری در موعد مقرر جزء فراخوان روزمه کاری خود را ارائه داده است اما سخنگوی شورای شهر رسما اعلام کردکه آقای میری دو روز پس از فراخوان روزمه کاری خود را ارائه داده است که در این بین دو عضو مخالف انتخاب شهردار نیز در مصاحبه ای ویژه که متعاقبا منتشر می شود به این موضوع پرداخته اند .

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد