گزارش مشروح؛

برگزاري مراسم توديع و معارفه استاندار کرمانشاه

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296676|21:13 - 1396/07/12
نسخه چاپی
برگزاري مراسم توديع و معارفه استاندار کرمانشاه
مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه با حضور وزیر کشور برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه با حضور وزیر کشور در سالن شهدای استانداری کرمانشاه در حال برگزاری است.

 

مدیریت با صداقت و با سلامت نیاز امروز کشور است

 

 آیت الله مصطفی علما امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه اظهار داشت: هر مسئولی در زمان مسئولیتش می خواهد بهترین کار را انجام دهد تا چقدر اسباب و ابزار و علل و عوامل برای او فراهم باشد.توفیق استاندار را از خداوند تبارک و تعالی خواهان و خواستارم.

وی گفت: یکی از وظایف و تکالیف ما همین است که نظام جمهوری اسلامی را نصرت کنیم در هشت سال دفاع مقدس نظام را یاری کردند که امروز جمهوری اسلامی ایران با اقتدار تمام در دنیا مطرح است.

آیت الله علما گفت: اگر می بینید رئیس جمهور نا متعادل آمریکا آنقدر حرف می زند چون اینجا اقتدار و قدرت و اثرگذاری اینجا می بیند و این اثرگذاری کارهای آنها را خنثی کرده است. امروز در سوریه و عراق و یمن و بحرین و افغانستان و... ایران صاحب نفوذ است و این با انصار و نصرت کردن دیگران درست شده است.

معارفه استاندار جدید کرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه گفت: ببینید شما خودتان هشت سال دفاع مقدس چه تقدیم انقلاب کردید یک محسن حججی را ببینید چه غوغایی در این کشور راه انداخت از شخص اول نظام و ولی امر تا آنهایی که خیلی با این حرف ها مناسبت نداشتند حضور پیدا کردند.

وی گفت: امروز روزی است که ما باید نصرت کنیم اگر پول جلوی ما ریخته شود و دلار ریخته شود  و ما تکانی بخوریم خیلی هنری نکردیم اگر با دست خالی و با مدیریت و تدبیر و با فکر حرکت کنیم این استان، استان زرخیر و مستعدی است همه ما باید کمک و مدیریت کنیم دست به دست هم دهیم.

 آیت اله علما گفت: مقام معظم هبری فرمود نگاه دنیا به ایران است و ایران ام القرا است نگاه ما باید به مسئله اقتصاد باشد از اقتصاد مقاومتی کارهای زیادی ساخته است.

 

کرمانشاه آخرین استان در شاخص های توسعه است/رازانی موفق نبود

 نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان غرب در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه با حضور وزیر کشور گفت: کرمانشاه از بالاترین آمار بیکاری برخوردار است و باید نگاهی ویژه به مشکلات این استان داشت.

معارفه استاندار جدید کرمانشاه

وی افزود: مخالفت ما با شخص استاندار جدید آقای بازوند نبود بلکه با شیوه تعامل وزارت کشور که بر خلاف رویه مرسوم گذشته عمل شد و این استان دوباره از استاندار بومی محروم شد. اساسا در میان استانداران کشور هم یک مدیر کرمانشاهی نیست.

تجری گفت: برخلاف همه پتانسیل های بالای استان کرمانشاه در حوزه های مختلف و با توجه به شرتیط جنگ تحمیلی تا کنون شرایط سرمایه گذاری مناسب در این استان فراهم نشده است.

وی خاطر نشان کرد: آقای بازوند انسان قابل و توانمندی است اما این مطالبه وجود دارد که گلایه مندی نمایندگان مجلس با تقویت کار از سوی آقای وزیر بر طرف شود.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع راه آهن کرمانشاه گفت: آقای رازانی از آبروی خود مایه گذاشت اما وعده ها به کندی پیش رفت و وعده های دولت آنگونه که باید محقق نشد که حق مردم ما نیست.

تجری در مورد پالایشگاه آناهیتا گفت: با حضور آقایان مصری و سلیمانی در دیوان محاسبات حاضر شدند و با توضیحاتی که دادند تفسیر غلطی که از دولتی بودن پالایشگاه وجود داشت را اصلاح کردند و الان دست برای پیشرفت کار باز است.

وی گفت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین مصوبه دولت است که برای پیشرفت سریع نیاز به تدبیر وزارت کشور دارد. باز شدن مرز خسروی هم در کنار آن باعث رونق خواهد شد.

تجری با اشاره به قرار داشتن استان کرمانشاه در جایگاه آخر استانهای کشور گفت: از نظر شاخص های علمی هم تنزل داشتیم و توسعه محور بودن  و عمرانی مدیریت آقای بازوند امیدوار کننده است.

تجری همچنین به اختصاص سهم کمتر به کرمانشاه از مهار آبهای سطحی نسبت به استانهای مجاور را هدر رفت سرمایه های ملی دانست.

وی در پایان گفت: آقای رازانی گرچه زحمات زیادی داشت ولی به دلیل ضعف ها در مدیریت میانی ایشان توفیق مدیریتی در کرمانشاه نداشت و آنگونه که باید منشا پیشرفت نشد.

 

تیم دولت در کرمانشاه بسیار ضعیف عمل کردند

 

احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه با حضور وزیر کشور گفت: اسدالله رازانی مدیر صادقی بود ودر انتخابات های اخیر هم امانت دار بود که از ایشان تقدیر می کنم.

وی بیان کرد: آقای رازانی همانطور که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و شوراها ثابت کردند بدون هیچ گونه جانبداری، امانت داری را رعایت کردند.

معارفه استاندار جدید کرمانشاه

صفری افزود: مجمع نمایندگان استان همانطور که با هم وفاق و همفکری دارند با نماینده محترم ولی فقیه امام جمعه کرمانشاه نماینده خبرگان رهبری در هرجا و هر زمان نیاز بوده نسبت به مشکلات استان تصمیمی گرفته شده همیشه ارتباط حضوری و تلفنی داشتند. ان شاءالله با وجود آقای بازوند این همدلی و هم فکری و وفاق بیشتر خواهد شد.

صفری بر توجه ویژه و ارائه برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت به اشتغال جوانان استان کرمانشاه تأکید کرد و گفت: در استان، کار با گفتن صرفا پناه بر خدا درست نمی‌شود، استان کرمانشاه باید به‌صورت بحرانی و ویژه و مانند یک مریض اورژانسی باید به آن توجه شود.

وی بیان کرد: کرمانشاه از نظر اشتغال به بحران رسیده است، بعد از سی و هشت سال از عمر انقلاب دیگر جایی برای وعده و وعید دادن به مردم نداریم مردم خیلی از ما جلوتر و فهمیده تر هستند.

این نماینده مجلس افزود: مردم استان کرمانشاه با سیصد و شصت کیلومتر مرز مشترک بیشترین سهم را از انقلاب دارند مطالبات و حق خودشان را میخواهند، دیگر مسائل سیاسی و جناحی در استان ما جواب نمی‌دهد و درخواست ما این است که مسائل اقتصادی صنعتی و اشتغال مورد توجه باشد، ما رتبه اول بیکاری، بزهکاری و طلاق را داریم و علت اینها بیکاری است.

صفری با تأکید بر ضرورت پیگیری و تشکیل جلسات به منظور تکمیل پروژه های سال آینده گفت؟ از بودجه ای که در سال جاری به ما دادند زیاد راضی نبودیم پیگیری تخصیص اعتبارات سال جاری ازمرکز باید از سوی مهندس بازوند باتوجه به سوابق خوبی که دارند پیگیری شود و چانه زنی کند.

وی بر پیگیری برای جذب سرمایه گذار در استان تاکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های برجام در استان کرمانشاه استفاده نشده است، پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری دیگر مطالبه ما از استاندار است.

صفری بیان کرد: یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در بیست مهرماه سال ۹۰، تخصیص سالانه سیصد میلیارد تومان به استان کرمانشاه تا زمانیکه توسعه یابد، بود. متاسفانه تا این لحظه این مصوبه اجرایی نشده، با پیگیری بنده و کمک همکاران در دستور کار دکتر جهانگیری قرار گرفت و طی مکاتبه با دکتر نوبخت بنا شدبرای سال ۹۶، به مرحله اجرا گذاشته شود و نیاز به پیگیری مهندس بازوند داریم.

وی بیان کرد: ضرورت پیگیری جدی تر پروژه راه آهن غرب کشور، از کرمانشاه به خسروی، استفاده از پتانسیل مرز خسروی، آمادگی کامل استان برای میزبانی از زوار عتبات عالیات در اربعین، تسریع در اتمام پروژه های نیمه کاره در استان، توجه خاص و پیگیری مستمر مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی شهر کرمانشاه، حدود سیصد هزار نفر حاشیه نشین درشهر کرمانشاه داریم، هیچ شهرستانی در کل کشور به اندازه شهر کرمانشاه حاشیه نشین ندارد.

وی افزود: ملاقات مشترک مجمع نمایندگان استان و استاندار و رئیس جمهور و وزرا برای پیگیری مشکلات استان بخصوص اشتغال جوانان ضروری است، پیگیری طرح آبهای سردسیری که در دستور کار قرار گرفته است.

صفری بیان کرد: تیم اقتصادی دولت در استان کرمانشاه بسیار ضعیف عمل کردند ان شاءالله در دولت دوازدهم بتواند این کاستی ها را جبران کند.

وی بر توجه ویژه به مشکلات روستائیان تأکید کرد و گفت: ما باید کاری بکنیم مهاجرت برعکس شود، همچنین باید از نیروهای بومی استان بخصوص استانداری استفاده شود، علاوه بر اینکه کرمانشاه ظرفیت نیروی غیربومی ندارد، لبریز هم شده است.

معارفه استاندار جدید کرمانشاه


کرمانشاه استان آخر نیست/ به عملکردم افتخار می کنم

 

اسدالله رازانی استاندار برکنار شده کرمانشاه در مراسم تودیع خود با حضور وزیر کشور اظهار داشت: مدیر استان مثل ناخدای کشتی است و سرنشینان باید او را کمک دهند نه اینکه خیلی اورا اذیت کنند. از شما می خواهم که اقای بازوند را به عنوان استاندار توانمند جدید کمک کنند.

رازانی در پاسخ به نماینده سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان غرب گفت: کرمانشاه در کشور پله آخر نیست. ما فقط در بیکاری بالاترین نرخ را داریم که خیلی از استانها این شاخص بیکاری را قبول ندارند. نگوییم که خیلی اوضاع خراب است.

رازانی گفت: من گزارشی از عملکرد خودم را می دهم که آنقدر بزرگ و بلند است که می توانم به آن افتخار کنم. گرچه من ۲ سال استاندار بودم اما گزارش چهار ساله را می گویم چون نتوانستیم تفکیک کنیم.

اسدالله رازانی گفت: ۱۷۳ کیلومتر به طول بزرگراه های استان اضافه شد، ۵۱۳ کیلومتر روکش آسفالت و ۵۶۰ کیلومتر راه روستایی بهسازی شد، ۱۱۰ کیلومتر راه آهن کرمانشاه انجام شد کا قرار بود رئیس جمهور بیایند و افتتاح کنند که محقق نشد، فرودگاه کرمانشاه هم که فقط آقای بازوند باید بروند با آقای آخوندی کلنگ بزنند.

استاندار سابق کرمانشاه باز هم به انتقادات نماینده سرپل ذهاب گیلان غرب  و قصرشیرین اشاره کرد و ادامه داد: و ما ادراک ما سامانه گرمسیری! این بزرگترین پروژه تاریخ کرمانشاه است. کارشناسان وزارت نیرو می خواستند در سهم کرمانشاه دست ببرند که من پس از مسلط شدن و مذاکره اجازه ندادم.

وی افزود: ۵ سد مهم را آبگیری کردیم در همین دولت که کار آبی عظیمی است. آبیاری نوین هم از ۵۵ هزار هکتار به ۹۵ هزار هکتار رسیده و تولید محصول هم از ۳.۹ میلیون تن به ۴.۶ دهم رسیده است. چندین مجتمع دامی و گلخانه و کشت و صنعت هم داشتیم. ۷ هزار هکتار هم جنگل کاری داشتیم.

رازانی گفت: در حوزه تجارت هم صادرات رشد داشته است و منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هم در حالی که از مصوبه دولت جا مانده بود به کمک نمایندگان مردم در مجلس الحاق شد. کوله بری یا همان تجارت مرزی هم رونق دارد.

اسدالله رازانی در خصوص عملکرد خود در حوزه خودرو سازی، نیروگاه، پتروشمی، گردشگری، آسیبهای اجتماعی و... نیز گزارشهایی را ارائه کرد.

 

.معارفه استاندار جدید کرمانشاه

 

برجام حجت را تمام کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست/ از اول هم به امید برجام کار نکردیم

  وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه گفت: دولت در شرایط تحریم و در شرایط رشد منفی اقتصادی کشور را تحویل گرفت و عملکرد هایی که حتما در هفته دولت هم گفته شده قابل قبول است و این اعداد و ارقام در این شرایط به دست آمده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: امضای برجام احقاق حق ما در یک جایگاه بین المللی بود و در واقع همه امضا کردند که ما اشتباه کردیم. آنها خودشان امضا کردند که ایران در مسیر درستی است و این باعث شد که ایران از یک کشوری که به عنوان تهدید کننده مطرح می شد تبدیل به کشوری دوستار صلح شود.

وی با بیان اینکه  از اول هم به امید برجام کار نکردیم، افزود: گرچه این موضوع برای ما مهم بود که امریکا با وقاحت آمد برجام را امضا کرد و الان با وقاحت زیر آن می زند. این برای ما مهم بود که حجت را بر مردم خودمان و بر دنیا تمام کنیم که همان چیزی درست بود که مقام معظم رهبری می فرمود اینها قابل اعتماد نیستند.

وی ادامه داد: رای بیشتر مردم به رییس جمهور نسبت به دور قبل و همراهی بیشتر مجلس نسبت به مجلس قبل شرایط کار بیشتر را مهیا کرده که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از آن بهره ببریم.

وزیر کشور ادامه داد: آقای بازوند استاندار جدید کرمانشاه مدیر با تجربه ایست و در لرستان عملکرد خوبی داشتند.

وی در رابطه با رویه انتخاب استانداران در دولت گفت: شیوه ما یک شیوه جدیدی است که به هماهنگی و همدلی نهادهای حاکمیتی توجه ویژه ای داشتیم تا هم افزایی باشد. برای کرمانشاه هم نهایتا آقای بازوند انتخاب شد که سه استان متقاضی ایشان بودند اما ایشان کرمانشاه را انتخاب کردند. اکثر استانداران ما همینطور متقاضی دارند.


وزیر کشور ادامه داد: می خواهم که مسئولان استان با همدلی و برای رضای خدا به پیشرفت کشور با محوریت نماینده ولی فقیه کمک کنند.

رحمانی فضلی گفت: نقطه مشترک صحبتهای مطرح شده ظرفیت های انسانی و منابع مهم کرمانشاه برای پیشرفت بود اما واقعیت این است که استان های مرزی با یک عقب افتادگی تاریخی مواجه هستند و با روش های معمولی و برنامه ریزی های غیر اولویت دار به رشد نمی رسند. ما وارث یک عقب افتادگی ۱۰۰ ساله هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به بودجه محدود دولت برای توسعه این مناطق مرزی گفت: ما راهی جز استفاده از منابع بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی نداریم.

امنیت و جریان سیال سرمایه نیاز کرمانشاه است

هوشنگ بازوند در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان کرمانشاه و شهدای مدافع حرم و همچنین تشکر از دولت به خاطر اعتماد به وی و انتصابش به عنوان استاندار کرمانشاه، گفت: نماینده ولی فقیه در استان رهنمودهای ارزنده‌ای داشتند که فکر می کنم اگر همه ما بتوانیم همین رهنمودها را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم، بسیار می‌توانیم بر چالش‌های پیش رویمان غلبه کنیم.

وی با تقدیر از حضور نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان و نمایندگان مردم استان در مجلس  در این مراسم، افزود: امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت‌ها- که ۸ صندلی در پارلمان ظرفیت بزرگی است- استفاده کنیم.

استاندار جدید کرمانشاه از سایر حاضرین در مجلس از جمله مهمانانی از لرستان، همدان، کردستان، استان مرکزی و... تقدیر کرد و گفت: خدمت سرور عزیزم جناب آقای دکتر رازانی نیز خداقوت عرض می‌کنم. ایشان استاد بنده و بنده شاگرد ایشان هستم.

وی افزود: از ایشان به خاطر خدمات ارزنده ای که انصافا در استان داشتند تقدیر و تشکر می کنم.

بازوند با اشاره به سخنان وزیر کشور گفت: من فکر می کنم همه ما باید فرمایشات ایشان  را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه من همسایه کرمانشاهیان و زاده شهر نهاوند هستم، افزود: شهر نهاوند از دیرباز، قرابت خیلی خوبی با استان کرمانشاه داشته است، اما از امروز هم خانه و خانه یکی هستیم و برای پیشرفت و آبادانی این استان متمدن قطعا دست یاری و مساعدت به سمت تک تک نیروهای توانمند بومی، فرهیختگان، فعالان سیاسی، روحانیت معزز، ایثارگران، خانواده‌های شهدا، نمایندگان مجلس، نماینده معزز ولی فقیه و همه دلسوزان دراز می کنم.

استاندار جدید کرمانشاه تاکید کرد: ناگفته پیداست،  هرکس دلسوز این دیار بوده و دغدغه پیشرفت دارد، برای این دیاری -که به تمدن و تدین مشهور است- و دنبال سربلندی بوده، ناگزیر است که اولویت اولش را کار و تولید قرار دهد.

وی گفت: حتما استحضار دارید، شاید تنها راه توسعه این استان با بررسی ای که انجام دادم، رونق سرمایه‌گذاری داخلی، خارجی و افزایش سرمایه اجتماعی و فرهنگی است.

بازوند با بیان اینکه قطعا برای این مهم باید راهکارهایی را پیدا کرد، گفت: برای رسیدن به این مهم بیایید پیمانی ببندیم  از این به بعد که هیچکس دنبال این نباشد که در استان کرمانشاه، مشکلش را یکی دیگه حل کند، بلکه همه به این جمع‌بندی برسیم که خودمان بتوانیم مشکل خودمان را حل کنیم.

وی افزود: در واقع هیچ کس در این رویه جدید، تماشاچی نباشد و براساس رهنمودی که نماینده ولی فقیه در استان دادند و تاکیدی که مقام عالی وزارت داشتند، همه پای کار بیاییم و کمک کنیم.

استاندار جدید کرمانشاه تصریح کرد: من استاندار ابتدا بیایم عملکرد خودم را ارزیابی کنم و سپس به دیگران فکر کرده و سراغ آنها بروم.

وی خاطرنشان کرد: مردم شریف دیار کهن کرمانشاه  وضعیت امروز این دیار، چالش های و گرفتاری های آن را با تمام خدماتی که وجود دارد، خوب می شناسن.

بازوند افزود: قطعی است که ما برای غلبه بر این چالش‌ها ظرفیت های بزرگی داریم -که دوستان همه در صحبت‌هایشان به این ظرفیت ها اشاره کردند- و باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: باید فضای استان را فضای مثبتی جلوه دهیم و واقعا هم فضای استان باید فضای مثبتی باشد تا ما به دنبال بحث سرمایه‌گذاری باشیم.

استاندار جدید کرمانشاه تصریح کرد: بنده به عنوان استاندار با پشتوانه مردم قهرمان این استان، هیئت دولت و به ویژه شخص وزیر کشور، تمام توان و تجربه خودم را به کار می گیرم که بتوانم این مشکلات را کم کنم و به سمت کرمانشاهی توسعه یافته با دید توسعه پایدار حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شاید تنها راه برون رفت از این وضعیت فعلی و نیل به یک توسعه پایدار ایجاد اشتغال، تولید و ثروت است که قطعا با جذب سرمایه‌گذاری امکانپذیر است و این تکیه بر جریان سیال سرمایه دارد.

بازوند تصریح کرد: اگر جریان سیال سرمایه در این استان بخواهد اتفاق بیفتد، باید تامین امنیت برای سرمایه گذار صورت گیرد و باید نشاط اجتماعی در جامعه شکلگیرد.

وی تاکید کرد: باید از محدودنگری پرهیز کنیم، اجماع و مشارکت همگانی را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم، همدلی و همسویی همه جریانات سیاسی را برای یک توسعه پایدار مد نظر قرار دهیم و تلاش کارکنان دولت را مضاعف کنیم.

استاندار جدید کرمانشاه خطاب به مدیران دولتی استان گفت: دوستان مدیر ما فرصتی نداریم سعی و خطا یا فرصت سوزی کنیم. اگر خدای ناکرده مدیری فرصت سوزی کرده باشد یا فرصت سوزی کند باید بداند در مقابل این مردم عین حق الناس است.

وی تاکید و خاطرنشان کرد: ما فرصت خطا نداریم و بیاید همه از امروز پیمان ببندیم و تلاش مضاعفی را برای آبادانی کرمانشاه با کمک عزیزان داشته باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد