ماموستا قادری : زکات مسئولیتِ مسئولین، خدمت به مردم و ترحم به مستضعفین است / در قضیه همه پرسی کردستان عراق، با مطالعه و حکیمانه صحبت کنیم

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296647|21:03 - 1396/07/01
نسخه چاپی
ماموستا قادری : زکات مسئولیتِ مسئولین، خدمت به مردم و ترحم به مستضعفین است / در قضیه همه پرسی کردستان عراق، با مطالعه و حکیمانه صحبت کنیم
بمناسبت هفته دفاع مقدس، اعضای شورای تأمین، شورای اداری و جمعی از بسیجیان شهرستان پاوه با حاج ماموستا ملا قادر قادری دیدار کردند.

به گزارشهزار ماسوله،حاج ماموستا ملا قادر قادریروز شنبه 1 مهرماه 96 در دیدار اعضای شورای تأمین، شورای اداری، شورای شهر، کارکنان سپاه، و جمعی از بسیجیان شهرستان با ایشان که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مسجد قبا پاوه صورت گرفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 8 سال دفاع قهرمانانه ملت ایران و تبریک این ایام به عزت آفرینان ۸ سال دفاع مقدس و  همچنین تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس، ذات چنین جلساتی را سبب خیر دانستند و گفتند: همین‌که در چنین نشست‌هایی دورهم جمع می‌شویم سبب خوشحالی دوستان و محبان اسلام و انقلاب و ایران و سبب ناراحتی و اندوه مخالفان این سه جبهه خواهد شد.

 

 امام حسین (رض) با خون خود درس بزرگی به بشریت دادند

 

ماموستا قادریدر ادامه یاد و خاطره عاشورا را گرامی داشتند و گفتند: اکنون‌که در ایام ماه محرم‌الحرام قرارگرفته‌ایم یادی می‌کنم از سید شهدا، نور چشم مصطفی (ص) و تاریخ‌ساز عاشورا،امام حسین (رض) که با خون خود درس بزرگی و جهاد را به بشریت دادند.

 

 امام‌جمعه پاوهسپس به بیان خاطره‌ای از سال ۶۰ پرداختند و گفتند: در این سال به ما خبر رسید که در حدفاصل بین روستای دزآور و طویله عراق دشمن بعثی دارد درختان را قطع می‌کند تا اقدام به احداث جاده نماید؛ بنده به‌اتفاق شهید کاظمی که در آن زمان هم فرماندار و هم فرمانده سپاه پاوه بودند و آقای جمیل بابایی مسئول وقت اطلاعات سپاه پاوه در جلسه شورای تأمین استان در استانداری شرکت و درخواست ۵۰ قبضه اسلحه کلاشینکف برای دفاع از جاده منتهی به دزآور و نوسود کردیم که آن‌ها گفتند: نداریم. پول خواستیم تا خود اسلحه تهیه نماییم اما پول هم نبود. ما آن زمان با دست‌خالی به مصاف ارتش تادندان‌مسلح بعثی رفتیم و اگر کمک خداوند نبود کاری از پیش نمی‌بردیم.

 

 ویدر ادامه به آیات ۴۵ و ۴۶ سوره مبارکه انفال اشاره کردند و گفتند: در این دو آیه خداوند متعال رمز پیروزی در مقابل دشمنان را ایستادگی، ثبات و استقامت عنوان فرموده و به ما توصیه کرده است که خدا و رسول را اطاعت و باهم اختلاف نداشته باشیم و همواره صبر را پیشه خود سازیم که قطعاً پیروز خواهیم شد.

 

 توکل به خدا، پیروی از رهبری، وحدت و مقاومت ملت ایران؛ چهار عامل پیروزی در جنگ تحمیلی بودند.

 

ایشانسپس چهار عامل پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی را برشمردند و گفتند:توکل به خداوند تبارک‌وتعالی، پیروی از رهبری نظام، حفظ وحدت در کل ایران و مقاومت و ایستادگی ملت ایران، عوامل پیروزی جمهوری اسلامی در جنگ ۸ ساله بودند.

 

ماموستا قادریدر ادامه به پنج دستور برگرفته از آیات ۴۵ و ۴۶ سوره مبارکه انفال اشاره کردند و گفتند: ثابت‌قدمی، توکل به خدا و ذکر او، اطاعت از رهبری، وحدت در میان مردم و صبر و استقامت، پنج توصیه قرآن کریم برای توفیق در امورات هستند و امیدوارم این پنج اصل به‌عنوان پنج سپر کماکان در میان ما باشند و خداوند توفیق دهد ما از دیار و مملکت و از اهداف انقلابمان حفاظت نماییم.

 

 زکات مسئولیتِ مسئولین، خدمت به مردم و ترحم به مستضعفین است

 

امام‌جمعه پاوهدر بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولین گفتند: ما چه بپذیریم و چه نپذیریم در این مملکت صاحب امضا هستیم وخداوند به هر کس و در هر برهه زمانی حق امضا و مسئولیتی عطا فرماید از او می‌خواهد زکات آن را که خدمت به مردم و ترحم به مستضعفین است بپردازد. امیدوارم همه ما این زکات خود را درست ادا نماییم.

 

ماموستا قادریدر ادامه به حدیثی از پیامبر اسلام اشاره کردند و خطاب به حاضرین گفتند: پیامبر اسلام می‌فرمایند: کسانی که اهل رحم‌اند مطمئن باشند که خداوند به آن‌ها رحم خواهد کرد،اگر می‌خواهید پیروز باشید به مردم توجه کنید و مطمئن باشید خداوند هم به شما توجه خواهد کرد.

 

ایشاندر این خصوص گفتند: پیامبر بزرگوار (ص) می‌فرمایند: اگر شما بخواهید با مادیات تمام مردم را ازخودراضی کنید جزو محالات است ولی بااخلاق خوب می‌توانید همه مردم را از خود، راضی کنید.

 

 اکراد عراق، در پنجاه سال اخیر همواره مورد حمایت ایران بوده اند

 

امام‌جمعه پاوهسپس به حمایت‌های ایران از اکراد عراقی در پنج دهه اخیر اشاره کردند و گفتند:اکراد عراق در طول ۵۰ سالی که بنده به یاد دارم همواره موردحمایت نظام گذشته و جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند و جمهوری اسلامی به آن‌ها خدمت کرده است.

 

وی به نمونه ای از این خدمات اشاره کردند و افزودند: در اوایل سال ۶۷ فقط در یک مرحله تعداد ۴۵۰ هزار نفر عراقی از مرز شوشمی و نوسود وارد مرز ما شدند و مردم و دولت ما با آغوش باز آنان را پذیرفتند و هر چه داشتند با آنان تقسیم کردند؛ اما اکنون شاهدیم ۴۰۰ هزار میانماری به بنگلادش واردشده‌اند و دنیا دست‌ها را بلند کرده که به دادشان برسید.

 

 در قضیه همه پرسی کردستان عراق، نوعی برخورد کنیم که ثمره زحمات چندین ساله خودمان را ساده از دست ندهیم و در موضع گیری ها هم با مطالعه و حکیمانه صحبت کنیم

 

امام‌جمعه پاوهدر پایان سخنان خود در خصوص همه‌پرسی کردستان عراق نیز گفتند: در این خصوص به مسئولین محترم شهرستان دو توصیه دارم؛ اول اینکهبایدبا این قضیه نوعی برخورد کنیم که ثمره زحمات چندین ساله خودمان را ساده از دست ندهیمو دوم اینکهاگر در این خصوص صحبت و یا موضع گیری می‌کنیم با مطالعه و حکیمانه صحبت و در مواجهه با مردم با حکمت برخورد کنیم.

 

در ابتداي اين ديدار نيز فرمانده سپاه ناحيه پاوه در سخناني اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دوراني است بهترين الگو، براي همه جوانان كه با حفظ ارزش هاي انقلاب اسلامي، يادآور دوران ايستادگي رزمندگان باشيم.

 

سرهنگ بهشتي راد افزود: به حمد و قوه الهي رزمندگان اسلام با تاسي از شهدايي كه به امام حسين و يارانش اقتدا كردند براي حفظ ارزشهاي نظام پا به ركاب امام و رهبري خواهيم بود.

 

وي گفت: اكنون هم رزمندگان ما بحمدالله در راستاي اين آرمان ها ، وجود خود را همچون رزمندگان مدافعين حرم كه از كيان اسلام دفاع مي كنند ، تقديم خواهند كرد.

 

وي ادامه داد: اين اطمينان را به مردم و مسئولين و خانواده هاي شهدا خواهيم داد كه همچنان در عرصه دفاع تمام وجود و جان خود را در طبق اخلاص خواهيم گذاشت تا كشور عزيزمان با اقتدار بماند.

 

وي با اشاره به سخنان اخير ترامپ نسبت به مردم ايران گفت: رئيس جمهور آمريكا با اين سخنانش ثابت كرد كه امريكايي ها و غرب به هيچ عنوان قابل اعتماد نيستند، و رئيس جمهور كشورمان نيز در رژه با اقتدار نيروهاي مسلح اشاره كردند كه امريكا نمي تواند قابل اعتماد باشد و اصلا قابل مذاكره در هيچ عرصه اي نيست و آنها راه مذاكره را نمي شناسند.

 

وي با اشاره به سخنان نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت: در تريبون سازمان ملل نتانياهو با بيان اينكه ما دوست ملت ايران هستيم ، به دنبال شكاف در خيل عظيم اين ملت را دارند.

 

سرهنگ بهشتي راد با اشاره به هجمه هاي دشمن در دوران دفاع مقدس و شهادت بسياري از جوانان اين مرز و بوم گفت: در طول دوران انقلاب اسلامي تاكنون 17 هزار شهيد ترور را داريم كه پشتيبان اغلب اين ترورها رژيم اسرائيل بوده است اكنون چطور قصد دوستي با ملت ما را دارند و از ملت ما دفاع مي كنند؟

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد