طنین زنگ بازگشایی مدارس در شهرستان پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296643|15:41 - 1396/07/01
نسخه چاپی
طنین زنگ بازگشایی مدارس در شهرستان پاوه
زنگ بازگشایی مدارس صبح امروز همزمان با سراسر کشور در 67 مدرسه شهرستان پاوه نواخته شد.

به گزارشهزار ماسوله، زنگ بازگشایی مدارس صبح امروز با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان پاوه، خانواده معظم شهدا، اعضای شورای آموزش و پرورش، فرهنگیان و دانش آموزان به صورت نمادین در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه شهید فاتح نقشبندی طنین انداز شد.

 

در این آیین باشکوه پرویز ایده پور فرماندار شهرستان و مختار برزگرفرد مدیر آموزش و پرورش پاوه به مناسبت آغاز سال تحصیلی و فصل بازگشایی مدارس به ایراد سخنرانی پرداختند  و در پایان زنگ بازگشایی مدارس توسط فرماندار نواخته شد.

 

پرویز ایده پور ضمن گرمی داشت ماه محرم، تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس در سخنانی گفت: جنگ تحمیلی هشت سال طول کشید، جنگ ایران جنگی دفاعی و ماهیت آن مردمی بود و علیرغم اینکه تازه انقلاب شده بود و کشور درگیر مشکلات داخلی بود اما هشت سال دنیا بر ایران تاخت و مردم با جان و مال خود از آب و خاک کشور دفاع کردند و ما امروز وارثان نسلی از جنس مقاومت، ایثار و شهادت هستیم.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دو واژه مکمل یکدیگر بوده که نمی توان یکی را بر دیگری ترجیح داد، افزود: از میان دانش آموزان ما دانشمند، معلم، دکتر، مهندس و دیگر اقشار پیدا می شوند و ما به همه آنها نیاز داریم اما از نوع توانمند، که در این راستا لازم آموزش و پرورش را در کنار یکدیگر دیده تا در تمام اصناف متخصصان متعهدی داشته باشیم.

 

ایده پور خطاب به دانش آموزان گفت: آینده مملکت در دستان شماست و ما به انسان های توانمند نیاز داریم، اگر شما دانش آموزان عزیز در این راستا حرکت کنید بدون شک در لباس توانمندی خواهید نشست و می توانید در آینده ضعف های ما را تشخیص داده و آنها را بپوشانید.

 

فرماندار پاوه اول مهر را شروع زندگی توصیف کرد و گفت: امروز برای شما به عنوان دانش آموز و ما به عنوان غیر دانش آموز شروع زندگی است، از اول مهر ایران همه چیز را شروع می کند و اگر اول مهر خوب آغاز شود در آینده نتایج مثبت اول مهر را خواهیم دید.

 

وی اول مهر راه به معلمان و دانش آموزان تبریک گفت و در خاتمه اظهار کرد: اگر اول مهر با توانمندی آغاز شود در آینده اول مهرهای توانمندتری را آغاز خواهیم کرد، آینده کشور و جامعه ما، آینده سیاست، اقتصاد، خانواده، توانمندی ها و امنیت ما به اول مهر بستگی دارد و امیدوارم امسال اول مهر خوبی را شورع کرده و بتوانیم دانش آموزان را برای ساختن فرداهای بهتر به خوبی تربیت کنیم.

 

مختار برزگرفرد نيز ضمن تبریک بهار تعلیم و تربیت و تقارن آن با هفته دفاع مقدس گفت: تقارن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس حاوی این پیام است که تعهد و تخصص در کنار یکدیگر سبب رهایی انسان از منجلاب های عصر حاضر شده است.

 

وی یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان پاوه را گرامی داشت و افزود: شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان پاوه از مکتب تعلیم و تربیت به مکتب ایثار و شهادت رفته اند تا آزادی و آزادگی را معنا بخشند.

 

برزگرفرد با بیان اینکه در خزان طبیعت در فصل مهر بهار طبیعت آغاز می شود، گفت: زمانی که مردگی طبیعت آغاز می شود، آن روز است که بیدارباش و احیاگری طبیعت شروع می شود و کار آموزش و پرورش در فصلی که خزان شروع می شود احیاگری و بیدار کردن است.

 

مدیر آموزش و پرورش پاوه در ادامه با اشاره به اینکه "آب" و "کتاب" در بحران هستند، افزود: دو مورد در جامعه ما در بحران اند، یکی آب و دوم کتاب؛ یکی از پرمصرفی و دیگری از کم مصرفی که در این راستا لازم است سرانه مصرف آب را کاهش داده و جایگزین سرانه مطالعه کنیم تا به سلاح علم مسلح شویم.

 

وی دانش آموزان را سرمایه آینده این مرز و بوم عنوان کرد و در توصیه ای خطاب به آنان گفت: دانش آموزان در دنیای انفجار اطلاعات و ارتباطات باید به دو سلاح علم و ایمان مسلح باشند تا همچنانکه در جنگ سخت دشمنان راشسکت دادیم، در جنگ نرم نیز بر دشمنان پیروز شویم.

 

گفتنی است بعد از پایان مراسم مدیران ادارات سطح شهرستان برابر برنامه ریزی قبلی فرمانداری پاوه به مناسبت تبریک بهار تعلیم و تربیت در مدارس حضور یافته و این روز خجسته را به فرهنگیان و دانش آموزان تبریک گفتند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد