عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

غیرقابل توجیه بودن تداوم پرداخت نرخ سود بالای بانکی برای جذب سپرده/بانک مرکزی گزارش شفاف دهد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296590|19:29 - 1396/06/20
نسخه چاپی
غیرقابل توجیه بودن تداوم پرداخت نرخ سود بالای بانکی برای جذب سپرده/بانک مرکزی گزارش شفاف دهد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی شنیده ها درخصوص تداوم جذب سپرده بانکی با نرخ سود بالاتر از نرخ مصوب، گفت:بانک مرکزی درباره رعایت مصوبه کاهش نرخ سود سپرده از سوی بانک ها، شفاف سازی کند.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری در خصوص نوسانات قیمت ارز در ماه گذشته گفت:روند صعودی قیمت دلار از مرداد ماه آغاز شده و گویا عزمی برای مدیریت بازار ارز وجود ندارد، این در حالی است که کم توجهی به مدیریت بازار می تواند تبعات نامناسبی برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل اینکه در حال حاضر از میزان درآمدهای ارزی کشور کاسته نشده و از طرفی نرخ تورم نیز روند کاهشی داشته است،بانک مرکزی، براساس نظام ارزی شناور مدیریت شده نباید اجازه دهد دامنه نوسانات نرخ ارز غیرمنطقی شود.

انتقاد از کم توجهی به مدیریت بازار ارز از سوی بانک مرکزی

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه قیمت دلار در فاصله زمانی کمی از 3هزار و 700 تومان به بالای 3هزار و 900 تومان برسد، غیرقابل قبول است و می تواند آثار تورمی قابل لمسی داشته باشد.

وی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:افزود: افزایش قیمت دلار می تواند بازار کالاهای اساسی را با چالش روبرو کند این در حالی است که اقتصاد خانوارها تحمل شوک و گرانی جدید را ندارد.

نادری با انتقاد از کم توجهی به مدیریت بازار ارز از سوی بانک مرکزی افزود: مسئولان اقتصادی دولت و همچنین بانک مرکزی باید با اتخاذ تدابیر و سیاست های مناسب اقتصادی مانع از ادامه کاهش ارزش پول ملی شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:علی رغم اینکه بانک ها موظفند نرخ سود بانکی را کاهش دهند، شنیده می شود که برخی بانک های خصوصی همچنان با وعده ارائه سود بالاتر، سپرده جذب  می کنند و در این راستا مردم پول ها را از بانک های دولتی خارج می کنند و در بانک خصوصی سپرده گذاری می کنند بنابراین باید بانک مرکزی با شفاف سازی در این خصوص و در صورت اثبات انجام این تخلف از سوی بانک ها، برخود لازم را انجام دهد.

منبع:  خانه ملت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد