ماموستا ملا اميد ولي:

مدعیان دروغین حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح، چشمان خود را بر جنایت در ميانمار فرو بسته اند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296575|20:00 - 1396/06/18
نسخه چاپی
 مدعیان دروغین حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح، چشمان خود را بر جنایت در ميانمار فرو بسته اند
امام جمعه موقت شهر نودشه با اشاره جنایات ارتش دولت میانمار که در حق مسلمانان آن کشور مرتکب می شود گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح ( خانم سوچی رئیس جمهور کشور میانمار ) چشمان خود را بر این جنایت وحشتناک فرو بسته اند.

به گزارشهزار ماسوله، در غیاب حاج ماموستا ملا احمد مبارکشاهی امام جمعه نودشه( که به عنوان سرکاروان زائرین سرزمین وحی به مکه مکرمه مشرف شده اند ) نماز جمعه این هفته شهر نودشه به امامت ماموستا ملا امید ولی با حضور انبوه نمازگزان مومن اقامه گردید.

 

ماموستا ملا امید ولی ضمن بجای آوردن حمد و ستایش پروردگار ؛ موضوع خطبه اول خود را "رابطه انسان با خدا و راه های تقویت آن " قرار داد و با اشاره به ایه 16 سوره مبارکه قاف گفت : خداوند بر همه چیز قادر و تواناست و حتی بر ذهنیات انسان آگاه است .

 

ماموستا ملا امید ولی هدف قرآن در مورد ارتباط انسان با خدا را : 1- تربیت خدایی ضمیر و قلب انسان 2- کسب خوشبختی نفسی و فطری 3- گرفتن شفای روحی و روانی دانستند.و راه تقویت ارتباط انسان با خدا را در 10مورد ایمان عمیق و قلبی به خدا ، ذکر و یاد مداوم خدا ، محبت خدا در دل داشتن ، ترس از خدا ، استغفار و توبه مداوم ، عبادت ، شکر خدا ، توکل ، اخلاص و دعا عنوان کردند.

 

امام جمعه موقت نودشه در خطبه دوم خود با اشاره جنایات ارتش دولت میانمار که در حق مسلمانان آن کشور مرتکب می شود گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح ( خانم سوچی رئیس جمهور کشور میانمار ) چشمان خود را بر این جنایت وحشتناک فرو بسته اند و هزاران نفر مسلمان از خانه و کاشانه خود آواره شده و صدها نفر شهید شده اند.

 

ملا امید ولی ضمن محکومیت این جنایت خواستار وحدت و همدلی مسلمانان شد و از خداوند پیروزی مسلمانان و صلح بین ملت ها را مسئلت نمودند. دعای ملا امید ولی با امین گفتن سوزناک نمازگزاران مومن نماز جمعه شهر نودشه همراه بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد