در ادامه سفر يك روزه استاندار كرمانشاه به پاوه؛

بازديد از محل تصفيه خانه پروژه آب هاني كوان به پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 296520|17:18 - 1396/06/04
نسخه چاپی
بازديد از محل تصفيه خانه پروژه آب هاني كوان به پاوه
استاندار كرمانشاه در ادامه سفر يك روزه خود به پاوه ، از محل تصفيه خانه پروژه آب هاني كوان به اين شهر بازديد كرد.

به گزارشهزار ماسوله، استاندار كرمانشاه در ادامه سفر يك روزه خود به پاوه ، از  محل تصفيه خانه پروژه آب هاني كوان به اين شهر بازديد كرد.

 

در بازديد از اين پروژه مدير عامل آب منطقه اي استان كرمانشاه در سخناني اظهار كرد: آب شربي كه از هاني كوان به اين محل طي چندين مرحله پمپاژ مي شود، در اين محل تصفيه و رسوبات آن ته نشين مي شود.

 

اميريان افزود: هر كدام از محدوده سوله هاي اين تصفيه خانه مي تواند آب را كاملا تصفيه كند و نهايتا آب را به شبكه آبرساني در شهر وارد كنيم.

 

وي گفت: چالش اصلي ما مكان احداث اين تصفيه خانه بود كه نهايتا اين مكان را در بالاتر از مسكن مهر انتخاب كرديم و آب انتقالي به منبع سراب هولي نيز زماني وارد شبكه خواهد شد كه آب شرب پاوه با كمبود مواجه باشد.

 

وي ادامه داد: يكي از مشكلات ما غير از خط انتقال برق، خط انتقال آب در زمين هاي باغداري و صاحبان آنها بود كه خوشبختانه بعد از تلاش و زحمت فراوان و جابجايي خط به طول 400 متر، انجام پذيرفت.

 

وي گفت: علي رغم آنكه ما در سال گذشته 19 ميليارد اعتبار داشتيم ، يك ميليارد و 700 ميليون از اسناد خزانه به ما دادند و وزير كشور هم در سفر خود به استان مبلغ 5 ميليارد تومان را كمك كردند كه اگر اين مقدار پول نبود قطعا پروژه تعطيل مي شد.

 

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص زمان بهره برداري اين پروژه گفت: در حالتي كه ما بايد مقدار آب مورد نياز شهر را با 80 ليتر در ثانيه در طول سال بايد تامين و وارد شبكه نماييم ، كمبود آب نخواهيم داشت و خطوط برق آن نيز به اتمام برسد، پيش بيني مي شود تا پايان شهريور ماه و اگر معرضاني نباشند، خط انتقال آب انجام مي شود.

 

وي با بيان اينكه با انجام دو بار آزمايش، و ظاهرا اگر آب را مستقيما انتقال دهيم، آب هاني كوان آلودگي را نشان ندهد افزود: آب موقت آن را كه بتوانيم 80 ليتر بر ثانيه تامين كنيم، تا پايان مهر ماه وارد مدار شود.

 

در پايان اين بازديد استاندار كرمانشاه و هيئت همراه از پروژه مسكن مهر پاوه نيز بازديد كرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد