معاونت فرهنگی و مطبوعاتی استان:

شهرستان پاوه پتانسیل بالایی در چاپ نشریه دارد/ وجود ظرفیت ها و پتانسیل های زیاد در نشریات و رسانه های استان

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296515|22:34 - 1396/06/03
نسخه چاپی
شهرستان پاوه پتانسیل بالایی در چاپ نشریه دارد/ وجود ظرفیت ها و پتانسیل های زیاد در نشریات و رسانه های استان
معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره ارشاد اسلامي استان در گفتگويي با خبرنگار ما گفت: شهرستان هایی مانند پاوه پتانسیل بالایی در چاپ نشریه خواهند داشت و ما در این خصوص همکاری و حمایت خواهیم کرد.

به گزارشهزار ماسوله، خانم دکتر محمدی، معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگويي با خبرنگار ما نقش مطبوعات را در تعاملات فرهنگی بین استان ها مهم دانست و گفت:در جلساتی که با حضور مسئولین نشریه برجسته و تاثیر گذار استان همدان به نام "سپهر غرب" داشتیم، مقرر شد که تعاملاتی فرهنگی در حوزه رسانه و بصورت دوسویه با این نشریه داشته باشیم. که این تعاملات با حضور نشریات فعال علاقمند به این تعامل صورت خواهد گرفت.


وي در ادامه ظرفیت های فرهنگی دو استان را بسیار بالا دانست و عنوان کرد: در نظر داریم که ظرفیت های فرهنگی و تعاملاتی دو استان را در حوزه رسانه بررسی کرده و اثرگذاری این نشریات را در استان های دیگر پیگیری کنیم که البته هدف بیشتر این تعاملات در جهت پیشبرد برنامه های فرهنگی خواهد بود.

 

 دکتر محمدی اولین قدم را برای تعامل رسانه ای بین استان ها استفاده از ظرفیت اربعین خواند و اظهار کرد: با حمایت حوزه فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مقرر شده که زوّاری که از استان ما به عتبات عالیات خواهند رفت، حتما از برنامه های فرهنگی و رسانه ای ما برخوردار شوند.به فراخور ماندنشان در استان و حتی عبوری بودنشان، این طرح ها اجرا خواهند شد و نشریات ما می توانند نقشی ماندگار در این رویداد فرهنگی داشته باشند.

 

محمدی اداره کل ارشاد استان را حامی ایده های نو دانست و افزود: ایده نشریه همدانی یک ایده نو می باشد و بدینوسیله از همه نشریات و موسسات فرهنگی جهت شرکت در اینگونه طرح ها دعوت به همکاری می کنیم و امیدوارم نشریات ما نیز خود وارد اینگونه برنامه های فرهنگی جهت تعاملات بیشتر شوند. این پتانسیل ها برای استان ما یک فرصت محسوب می شود و حتما اداره کل ارشاد اسلامی استان نیز از نظر اعتبارات و حمایت های مالی کمک کننده نشریات و رسانه ها خواهد بود. اگر نشریات ما بخواهند و قصد داشته باشند فعالیت فرهنگی داشته باشند در حد توان حامی آنان خواهیم بود.

 

معاونت فرهنگی مطبوعاتی استان از فعالین فرهنگی و هنری استان دعوت به همکاری کرد و اظهار کرد: از تمام فعالین، موسسات و هنرمندان فرهنگی و هنری استان درخواست دارم از پتانسیل هایی مانند اربعین استفاده کرده و طرح های خود را به این اداره کل ارجاع دهند تا ما نیز از این طرح ها حمایت کنیم.نشریه معتبری مانند سپهر غرب همدان خود به ما پیشنهاد همکاری داد و ما نیز پذیرای هر  نوع ایده و فکر نو در حوزه رسانه هستیم. هر استان دیگری،حتی مطبوعات محلی خودمان را در استان های دیگر نیز حمایت خواهیم کرد. این دغدغه های فرهنگی برای ما شیرین است.

 

محمدی در ادامه سخنانش به مراسمات روز خبرنگار در شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: از روسای ادارات خواستیم که به پاسداشت از زحمات مجدانه خبرنگاران مراسماتی را در شهرستان ها ترتیب دهند و ما نیز در مراسم روز خبرنگار اورامانات به مرکز شهر روانسر حضور پیدا کردیم. این ایده؛ کار قشنگ و نویی بود،البته قوت و ضعف هایی وجود داشت که چون برای اولین بار بود تلاش خواهیم کرد نقاط ضعف را از بین برده و نقاط قوت را پررنگ تر کنیم.

 

دکتر محمدی در پایان به پتانسیل بالای نشریات شهرستان های استان کرمانشاه اشاره کرد و عنوان کرد: شهرستان هایی مانند پاوه پتانسیل بالایی در چاپ نشریه خواهند داشت و ما در این خصوص همکاری و حمایت خواهیم کرد. حیف است که دوستان زحمتکش خبرنگار و فعال شهرستان ها نشریات محلی را منتشر نمی کنند. قول خواهم داد بشخصه پیگیر مطالبات شما در زمینه چاپ نشریات محلی باشم و انتظار داریم که حداقل هفته ای یکبار نشریه ای در 8 صفحه در شهرستان های استان داشته باشیم.علاقمندم از شما بخواهم که از پتانسیل های فرهنگی و مشاهیر فرهنگی و ادبی شهرستان ها استفاده کنید و شما خبرنگاران نیز از مای ارشاد فعالیت و حمایت بخواهید ما نیز دغدغه های شما را در اولویت خواهیم گذاشت.

 

خبرنگار هزارماسوله کوثر فخری

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد