یادواره شهدای آبروی محله روستاي زوم در پاوه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 296445|00:47 - 1396/05/19
نسخه چاپی
یادواره شهدای آبروی محله روستاي زوم در پاوه برگزار شد
یادواره شهدا آبروی محله شهداي روستاي زوم امشب در سه راهي شهرك فرهنگيان پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، با همت پايگاه شهيد غلامي خوزه شهيد حاتمي شهرستان پاوه، یادواره شهدا آبروی محله  روستاي زوم امشب در سه راهي شهرك فرهنگيان برگزار شد.

 

اين مراسم به‌منظور زنده نگه‌داشتن ارزش‌ها و اهداف والای شهیدان در بین اقشار جامعه بخصوص نسل جوان، یادواره شهدای محله با محوریت شهدای ازكات برگزار گردید.

 

امام جمعه پاوه در اين مراسم در سخناني اظهار داشت: حضور شما در اين مكان براي تجليل و گرامي داشت ياد و خاطره شهدا است .

 

ماموستا ملا قادر قادري با اشاره به آيه اي از قرآن كريم گفت: خداوند مي فرمايد: اين مردم مومن در زمان جهاد به دو دسته افراد صادق كه خون خود را براي دفاع از دين و وطن و ديار خود اهدا مي كنند و دسته ديگر نيز در زندگي باقي مي مانند تقسيم مي شوند.

 

وي افزود: افرادي كه در زندگي مي مانند بايد دو وظيفه انجام دهند، دفاع از شهدا و خط و فكر آنها و مسير و زحمات آنان ، و همچنين ثابت بودن خود آن افراد كه ماديات باعث تغيير انها نشود.

 

وي ادامه داد: اگر اهالي زوم در سالهاي 1360 به شهرستان پاوه مهاجرت و با جذب سپاه پاسداران، شهيد اهدا كرده اند، من شهادت خواهم داد در طول نزديك به 4 دهه اين اهالي مردمي دلسوز و همراه انقلاب بوده اند .

 

وي با بيان اينكه حقيقتا حضور در كنار خانواده هاي شهدا، جزء وظايف است گفت: تجمع ما نيز در اين مكان اداي تكليف به شهدا است.

 

ماموستا قادري ضمن تقدير و تشكر از فرماندهي سپاه ناحيه پاوه در برگزاري مراسم گفت: برگزاري اين گونه مراسم با تجميع چند روستاي نزديك و گرامي داشت و ياد و خاطره شهداي ان روستاها، مي تواند بيشتر تاثير گذار باشد.

 

در ابتداي اين مراسم نيز فرمانده سپاه ناحيه پاوه در سخناني ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهدا اظهار داشت: هدف از برگزاری این یادواره ها زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و یاد خانواده های معزز آنان است.

 

سرهنگ بهشتي راد افزود: این طرح برای ایجاد ارتباط بیشتر با خانواده شهدا به روش تجمیع مردم در درب منزل شهدا و یادآوری این مهم برگزار می شود که ما هر چه داریم به برکت خون شهیدان است.

 

وي گفت: هشت سال دفاع مقدس یادبود رشادتهای شهدا است؛شهدایی که برای دین خدا و غزت اسلام جنگیدند و دفاع کردند و تنها هدف آنها رضای خداوند متعال بود.

 

وي ادامه داد: به درستی یادواره شهداء را به اسم آبروی محله نام گذاری کرده اند و آبروی هر محله ای شهداء هستند و امشب نيز به جهت گرامي داشت ياد و خاطره شهدا خصوصا شهداي روستاي زوم اين مراسم برگزار گرديد.

 

وي در پايان گفت: خط شهداء خط استقامت و استکبار ستیزی است و ما باید روحیه استکبار ستیزی خود را حفظ کنیم و همواره ادامه دهنده راه شهداء باشیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد